[AR] vraagje lengte menner in combinatie met koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

vraagje lengte menner in combinatie met koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:53

Regelmatig ga ik met een man bij mij in de buurt mee met mennen. Nu ben ik aan het denken om ooit een keer zelf een cursus te doen voor koetsiersbewijs, gewoon voor de leuk en om zo ook wat meer te leren. Echter ben ik zelf maar 1.50 en merk dat ik op de koets bij de kennis al eigenlijk niet met mijn voeten goed aan de vloer kom als ik naast hem zit. Nu heeft hij een zelf gemaakte koets dus niet vergelijkbaar met wat er nog meer aan koetsen is.

Zijn er hier nog meer kleine menners? komen jullie makkelijk aan de grond als je op de bok zit? Zijn de koetsen aangepast of een bepaald merk?

tallechie

Re: vraagje lengte menner in combinatie met koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:54

Ik heb een kaar waar mijn stoel naar voren kan, waardoor ik wel bij de grond kan.

Een menner bij mij op de vereniging heeft een voetensteun laten lassen, zodat zij ook bij de grond kan. Zijn verschillende mogelijkheden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:02

Ik heb kleine pony's, dus een kleine wagen dus pas wel met mijn voeten bij de grond.
De marathon wagen die ik eerder gehad heb zat ik niet fijn op, daar was de zitting te hoog voor mijn korte pootjes.

Bij de koop van een wagen dus proef gaan zitten ;).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:14

mmmm dat zal nog even denken worden wat verstandig zou zijn. Eerst zorgen voor een passend paard met wagen en dan cursus doen of eerst maar eens cursus gaan doen (maar dan eerst eens kijken of ik overweg kan met de wagen..).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:15

Heb je anders niet de mogelijkheid om met het span van iemand anders de cursus te doen? Dan zou je een aanspanning met een pony kunnen lenen ergens?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:17

Ik ken persoonlijk niet heel veel menners hier in de buurt. Ik zou denk ik wel de hafdame mogen lenen voor de cursus als ik het zou vragen maar dan zit ik met de wagen waar ik niet aan de grond zou komen. Ik ga eens in de gaten houden wat hier allemaal in de buurt rond wandelt met kleinere wagens.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:33

Anders mss op bokt een advertentie zetten? Mijn shetten zijn nog niet heel ervaren, anders had je ze best mogen lenen, als je een beetje in de buurt woont. Als ik er zelf bij zou mogen zijn dan

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:00

Wij hebben het probleem andersom.
Mijn vriend is 2m en zit dus bij de meeste karren met zijn benen niet lekker.

Wij hadden op de leswagen van het koetsiersbewijs een blok hout liggen.
Zodat de kleinere menners toch met hun voeten bij de grond konden.
Deze leswagen had nog geen aanpasbare zitting.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:28

Sabbientje schreef:
Wij hadden op de leswagen van het koetsiersbewijs een blok hout liggen.
Zodat de kleinere menners toch met hun voeten bij de grond konden.
Deze leswagen had nog geen aanpasbare zitting.

idd zo wordt het vaak opgelost. :j
Bij een eigen wagen zou je uiteraard eentje uitkiezen
waar je wel lekker op zit. Maar als tijdelijke oplossing ;)

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:03

Een klant van mij heeft een wagen waarbij je het bok kussen en ook nog de hele bok naar voren kunt schuiven.
Dit is voor veel kleine mensen de oplossing.

Meer weten PB me maar.

Groetjes
Edwin

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:19

wij hebben dezelfde oplossing als Edwin Stok beschrijft. Ik ben 1.62m en kan met de bokstoel naar voren bij de bodem. En mijn man is 1.92m en kan met de bokstoel omhoog en naar achteren prima zitten.

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:35

Ikzelf ben 1,56m lang. Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb mij wagen gekocht bij Frits Kool. Hij heeft het voor mij aangepast. Er zat een verende bokkussen op. Frits heeft het hele verende gedeelte er onderuit gehaald, zodat ik wel een goede bokkussen heb welke een stuk lager zit. Daarnaast staat hij in de voorste stand. Op deze manier is mijn wagen ook nog een stukje lichter, en ik kan netjes mijn voeten op de grond zetten. Misschien ook een optie voor jou. Succes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:05

Ik zelf ben 1,65 maar moet er ook wel opletten. Toen ik met de cursus bezig was, was er 1 wagen waar ik ook niet met me voeten aan de grond kon ook niet toen de stoel helemaal naar voren geschoven was. Gelukkig hoefde ik met dat span geen examen te doen. Want je kan niet echt lekker ontspannen, ik kreeg erge last van me rug omdat ik verder naar voren moest gaan zitten op de stoel. Denk dat het ook erg afhankelijk is van het model van de wagen. Maar dus zeker proef zitten voordat je iets koopt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:43

Ook hier een kleine menner, ik ben zelf 1,55 en kan net aan bij de plek waar je je voeten neerzet. Stoel helemaal naar voren en nog net aan, wij gaan hier met terraan plaat wat aanpassingen doen :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 07:44

Potverdorie, vriend gisteren even navraag gedaan bij de manege blijkt dat ze daar te weinig animo hebben voor koetsiersbewijs. Jammer dat zit er dus niet in om het daar te gaan doen.