heb iets gevonden weet niet of het juist is dus aub verbeter het.
het gewicht van de koets moet ongeveer gelijk zijn aan het gewicht van het span. zo niet kun je best 1 of meerdere grooms op je koets mee nemen. dit om te voorkomen dat de koets kanteld. (het gaat hiet over een span die in galop korte wendingen hoef te maken.)
haarlem
Geplaatst: 12-07-11 15:20
Of bij iemand achterop de scooter/motor en dan in een bocht naar b.v. rechts rechtop blijven zitten of links gaan hangen. kans dat jullie op je plaat gaani niet uitgesloten.
ik ging vroeger vaker mee met vriendin en haar vader die met 2span ook menwedstrijden reden en dan ging ik inderdaad (en soms ook een 2e) mee achter op de koets en indd in de korte bochten e.d. tegenhangen als het ware
Anders vliegt de kar om als je naar de buitenkant hangt. Je vliegt dus als ware uit de bocht. en ik heb een pony van zo'n 300kg en kar van 200kg en ga ook in mijn eentje hard door een korte bocht in galop, nooit omgevlogen. Maar dit komt vooral door waar het zwaartepunt van de kar ligt (hoog of laag)
SaraSindy
Geplaatst: 17-07-11 21:45
Met mennen moet je inderdaad in de binnenbocht hangen. Als je aan de buitenbocht hangt gaat de kar op zijn kant ( Heb ik al is meegemaakt, geen pretje XD ) Als je in het midden blijft staan in de bocht, als het hard gaat, word je vanzelf naar buiten geslingerd.