[AR] jezelf warm houden op de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

[AR] jezelf warm houden op de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 16:17

Hallo,

Ik merk nu het kouder wordt dat ik al een beetje last krijg van kou op de kar. (vooral mijn handen, maar daar kan ik handschoenen voor aandoen!)
Je zit immers gewoon stil, en tja, dan blijf ik niet warm.
Wat doen jullie nu van kleding aan als het bijvoorbeeld regent?
of als het waait en als het wat kouder is?

Er zijn van die speciale mendekens, maar zijn die niet heel duur?

Eigenlijk zou ik een kap moeten hebben op de kar, kan je lekker droog zitten OK dan!

Ik ben benieuwd wat jullie doen!

Groeten Femke


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:38

Met regen reed ik bijna nooit, als het onderweg gaat regen heb je gewoon pech. Je hebt van die menschorten met skai aan de bovenkant en fleece aan de onderkant, die zijn wel lekker tegen de kou, de wind en de regen. Verder had ik altijd bergschoenen aan.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:40

ten eerste trek ik bij regen en wind en goede regenjas aan. Als het kouder wordt trek ik een gewone jas en daarover regenjas aan en eventueel bij heel veel kou nog een fleecetrui. Ik weet dat te veel lagen ook niet goed is enzeker een strakke laag over je huid is niet goed omdat er dan geen lucht tussen kan die warm wordt door je eigen temp waardoor je ook warm blijft.
Mendeken doe ik niet aan, tenminste geen speciale mendeken. Ik koop elk jaar op de rommelmarkt een aantal van die ouderwetse wollen dekens en een ervan met leuke ruitjes heb ik voor op de kar.
Ik heb meer problemen met goede handschoenen dan met de rest van mn lichaam, ja en mn TENEN!!
Daar weet ik nog niets op.
Hoop dat je hier iets aan hebt

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:29

Ik, als ras echte recreatie menner(toe nog), ging met een knal oranje wolle deken over mijn benen op de bok zitten. Zag er niet uit maar was wel lekker warm. Gewoon een oude wollen bedden deken uit oma's tijd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:32

Ik rij bijna niet in de winter Bloos

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:07

Pinky_girl schreef:
Ik rij bijna niet in de winter Bloos


Watje!!!!!!! Tong uitsteken

*Ciska bekend in de winter ook alleen op echt mooie dagen te gaan mennen Bloos *

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:26

Op je handen tenen en neus na is alles wel goed warm te houden.
Wat ik altijd deed bij koud weer was gewoon af en toe een stukje meelopen. Op die manier warmde je weer een beetje op. Blijf tijdens het mennen regelmatig met je tenen wiebelen.

Bij thuiskomst paard verzorgen en daarna snel naar de kantine schoenen uit en bij de kachel.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:34

Ik men(de) met alle soorten weer Tong uitsteken Tegen de kou een wollen deken mee, dan kan je die eventueel om je benen wikkelen ( of je groom Tong uitsteken ), handschoenen aan en muts op Haha! owja en een sjaal/shawl Knipoog om als t echt koud wordt Tong uitsteken Maar dan is t ook wel echt koud mocht t zover komen Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:01

fleece deken(te koop bij zeeman voor 4 euri's) over je benen,een dikke lekkere ruiterjas aan(die ook water/wind/dicht is)en onder je kont ook een fleece deken(zit je lekker warm)pet op,sjaal om en handschoenen aan.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:06

Ik men in de winter altijd in een gewone winterjas met daarover een 4 maten (lichtelijk overdreven Haha! ) te grote sherlock holmes waxjas. (kan je leuk in potloodventeren Haha! ) tegen de regen en wind. Verder wel een gewone broek aan enzo, en mijn Jodphurs met wollen zooltjes erin Tong uitsteken .
Die fleecedeken ga ik onthouden..

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 06:34

thermo broek die helemaal waterdicht is en goede waterdichte winterjas.
muts sjaal handschoenen.

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 08:39

Ik heb inderdaad al zo een fleecedeken gekocht. (twee zelfs!)

Ik moet inderdaad opzoek gaan naar kleding die ook echt wind dicht is.
meestal heb ik het op mijn lichaam niet zo koud. (skieen ook nooit last)
het zijn inderdaad die handen, tenen en neus....

Een sjaal om, kan soms erg vervelend zijn, als je erop gaat ademen=
wordt nat,
nat wordt weer koud....

Misschien inderdaad er een stukje naastlopen!
is nog goed voor mens ook!

Bedankt voor alle tips!

Groeten Femke

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:58

Als het kouder wordt, een water- en winddichte winterjas of een gevoerde lange waxjas. Voor de koude tenen en benen thermolaarzen of schoenen Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:48

dit wordt mijn eerste winter dat ik kan mennen.

Wat ik aantrek, nog niet echt over nagedacht.
Ben rugpatient en heb wel gemerkt dat als ik kou erop krijg de spieren weer spannen en de pijn wel toeneemt.

Gelukkig heb ik een jas(de blauwe van 99euro bij divoza) die lekker warm is, in combinatie met een ijslandse en koltrui moet het toch wel gaan lukken denk ik.

Ik rijd nooit in rijbroek , die zijn echt koud!. Heb gewoon een spijkerbroek aan. Ik heb een regen overbroek maar ben bang dat die toch te koud is. Ik denk dat ik maar een skibroek koop, dat was op de brommer lekker warm vroeger en goedkoper(marca, scapino) dan een thermobroek bij de ruiterzaak.

Schoenen: Bergschoenen. In de winter draag ik altijd skisokken maar heb zodra ik stil ga zitten altijd koude voeten.
Op ijsland deden ze er nog eens plastic zakjes omheen, misschien dat eens proberen en anders eens echte schapenvacht sokken proberen(bestaan die? Verward )


Vergeet geen hoofddeksel te dragen, via je hoofd verlies je heel veel warmte, ik gebruik s' winters altijd mijn waxhoed. Ik heb in maart een nieuewe gekocht en ben er super blij mee als het slecht / koud weer is.

En handschoenen natuurlijk, ik zal alleen nieuwe moeten kopen mijn oude zijn helemaal op, en die waren zo goed Huilen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:02

Ik heb op de markt een stuk skai gekocht,heb aan de achterkant een fleece deken genaaid en een bies er langs + uiteinden om te strikken.Ik heb zo dus zelf een menschort gemaakt,dat lekker warm en wind- en regendicht is.Verder doe ik bij erge kou vaak ook nog een bodywarmer onder mijn (iets te grote) jas.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:09

ik heb een australian longcoat die ik aantrek en handschoenen en muts en sjaal en als ik het dan nog koud heb pak ik de zweetdeken van mijn paard die onder de bok ligt...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Albert

Berichten: 5728
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:44

In de bouw gebruiken ze z.g. doorwerkpakken. Dit is een waterdichte gevoerde overall, die zijn ook ideaal voor op de bok.
Wij dragen deze pakken als het koud is, daar hoef je geen jas onder te dragen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:47

ook leuk idee albert maar de mijne is goedkoper Haha!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:30

sanderijn schreef:
fleece deken(te koop bij zeeman voor 4 euri's) over je benen


Ja! Die heb ik ook!
Daar kun je je lekker helemaal "inrollen". OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:38

jilleroo schreef:
ook leuk idee albert maar de mijne is goedkoper Haha!


Maar niet praktisch als je snel de bok af moet.
Zelf vind ik een doorwerkpak ideaal, lekker droog en warm met een goede bewegingsvrijheid.
Niks geen geklier met dekens om je benen die bovendien niet waterdicht zijn.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:04

jah ach ik heb tot nu toe geen deken over me heen gehad alleen mijn longcoat en dan ben je zo van de wagen af hoor.
zou wel een doorwerk pak willen maar is te duur op het moment.. ben al blut..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:04

Ik trek gewoon een spijkerbroek aan, da's soms wel koud ja... En een mega dikke zware werkjas, gaat t echt vriezen, dan komen de handschoenen en sjaal erbij. Verder hou ik niet zo van inpakken tijdens het rijden of mennen. En, als bijrijder, maak ik een rollade van mezelf, met een lekker warme deken *LOL*

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:48

Wat is een doorwerk pak? :s


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:35

ik heb 4 jaar gegroomd op een huifkar met weer en wind, meestal stervenskoud dus....... altijd koude tenen en handen, niets aan te doen, ik heb echt alles geprobeerd!

Ik ben zooooo blij dat ik dat niet meer hoef te doen wat had ik daar een hekel aan zeg!

Je moest er nog netjes uitzien ook, thermobroek mocht wel op de heen- en terugweg naar stal maar als er gasten in de wagen zaten moest je er netjes uitzien met zo'n debiele waxhoed enzo Misselijk

Ik ga nu nog wel eens met een marathonrijdster mee, maar alleen met mooi weer en als ze niet door de blubber gaat scheuren, want dan haak ik echt af.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers