Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mirjam schreef:Ja, zoiets had ik al ergens gelezen maar ik begreep niet precies waar het om ging. De draagriemen moeten dus door het schoftje kunnen bewegen, goed te weten!
Er is dus ook nog een verschil tussen veiligheidslichtogen en brancardbeugels. Heeft iemand daar een plaatje van?
Ik heb zelf altijd gereden met gewone lichtogen, dus dit is nieuw voor mij.
Mirjam schreef:Bedankt voor de goede foto's en heldere uitleg!
Veiligheidslichtogen kan je dus gebruiken bij zowel gesloten als 'rechte' lamoenen. En als ik het goed zie zit daar dus ook een buitensingel op?
HeleneDas schreef:Ik rijd zelf met een sulky en bij mij zitten de draagriemen wel vast, we hebben er verder geen last van!
Ik heb nu bertha tuig maar hoop toch volgend jaar een ander beter tuig aan te schaffen, welke dat weet ik nog niet!
JoyCiej007 schreef:HeleneDas schreef:Ik rijd zelf met een sulky en bij mij zitten de draagriemen wel vast, we hebben er verder geen last van!
Ik heb nu bertha tuig maar hoop toch volgend jaar een ander beter tuig aan te schaffen, welke dat weet ik nog niet!
Jij/jullie niet nee, maar je pony wel!
Draagriemen van de lichtogen móeten door het schoftje kunnen bewegen als je met een 2wieler/sulky rijdt.....!