[AR] Verschillende stromingen instructie binnen mensport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muffinostri

Verschillende stromingen instructie binnen mensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:54

Ik weet niet of de titel helemaal duidelijk is, maar wat ik mij afvraag als groentje in de mensport, is of er in de instructie ook verschillende stromingen bestaan, net zoals je onder het zadel ook Engels, Klassiek, Antoine de Bodt etc. hebt.

Ik rij onder het zadel Klassiek en dat bevalt prima. Ik zou graag meninstructie krijgen die een beetje op dezelfde leest gestoeld is. Bestaat dit? Het gaat mij overigens om dressuur instructie. Ik wil graag dat mijn paard ook voor de wagen dressuurmatig goed loopt (en vooral dat ik hem daar zelf goed bij kan helpen, en hem niet onnodig hinder).

Ben benieuwd....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:17

Ik gebruik de methode van Antoine de Bodt als basis. Al heb ik wel moeite met de contra stelling voor de wagen :D dit pak ik wel eens mee in een bocht.
Ik doe veel rechtrichten voor de kar, voordeel is dat je dat vanaf de wagen prima kunt zien. Gebruik vooral slingeren. Dressuur matig mennen doe ik in een enorme wei dus alle ruimte.
Op de grond veel dubbel longe werk wat ik bij antoine heb geleerd.

En ik zou graag nog eens naar hem toe willen met paard en wagen. Stalgenoot heeft haar opleiding bij hem gedaan en ze zei mij laatst dat hij ook aanspanningen begeleid.

_suus19_

Re: Verschillende stromingen instructie binnen mensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:45

Cowgirl, heb je daar ook les in? Behalve bij Antoine dan?
Ik wil mijn pony namelijk ook op zo'n manier voor de wagen laten beleren, maar ik zou niet weten waar/bij wie dat kan.
misschien weet iemand dat?