[AR] Kar opknap topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Kar opknap topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:59

Hallo bokkers,
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden.
Voor mijn haf wil ik een kar aan gaan schraffen die ik eerst helemaal op ga knappen.
Nu leek het mij leuk om een topic te hebben waar iedereen die heeft opgeknapt of een kar aan het opknappen is
hier de vooruitgangen en dergelijk kwijt kan en dat er ideeen gedeelt kunnen worden.

Wie doet er mee?

_Astrid

Re: Kar opknap topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:20

Ik heb vorig jaar een houten kar aangeschaft met de vreselijke kleuren groen met rood :P
Heb sowieso de kar een likje verf gegeven in andere kleuren, dit had hij ook echt nodig. Er was gelijk al een hele verbetering te zien.
Verder heb ik(nouja mijn vader) ijzeren plaatjes op de lamoenen bevestigd(daarna meegeverfd dus niet te zien), dit omdat hout door vocht toch gaat splijten en zelfs scheuren. Door de ijzeren platen gebeurd dit niet tot weinig en geeft het dus meer stevigheid en dus ook zekerheid :)
Kar wordt eigenlijk alleen gebruikt voor recreatie, lekker ontspannen rondjes naar buiten.
Ben nu aan het sparen voor een sulky omdat ik toch ook wat serieuzer wil gaan werken, de kar die ik nu heb hou ik dan wel gewoon voor ontspannen buitenritjes eventueel met de kinderen die op hem rijden.

Voor de opknapbeurt:
http://img340.imageshack.us/img340/8590/spa0032h.jpg

Na de opknapbeurt:
http://img215.imageshack.us/img215/375/spa0033q.jpg

Heb je wel al een kar gevonden die je gaat opknappen, of nog zoekende naar een opknapkar?

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:32

oh leuk! misschien dat ik over een tijdje ook mee kan doen, nu nog niet. mijn vriend wil graag een opknapkar zoeken, hij is antiekrestaurateur en ziet het helemaal zitten. zelf kom ik niet veel verder dan de schilderkwast hanteren..
we zagen laatst een recreatiewagentje staan voor 50 euro maar die was net verkocht helaas.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:43

Hier ook iemand die de kar heb opgeknapt.
Bij mij was hij ook groen met rood.
Voor het opknappen:
Afbeelding
Na het opknappen:
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 18:32

Wauw wat zijn die karre mooi opgeknapt zeg :D
Ik heb er nu ook eentje op het oog.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:25

Die is wel mooi geworden.

Ik moet wel het een en ander aan mijn kar doen, maar geen grote opknap dingen.
Hier en daar een verfje is voldoende. Beetje vet hier en daar.
(en hem eens even wassen. Hij staat al enkele jaren in de schuur :P)

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:03

Hi hi zo heb ik er inmiddels twee staan, helemaal netjes opgeknapt alleen past voor de ene wagen mijn huidige pony dus niet ( lamoen te kort ) nieuw lamoen kost te veel. Toen maar weer een wagentje op MP gekocht en opgeknapt ook heel leuk geworden.
Helaas lukt het me niet om foto's te uploaden, maar ze staan dus wel te koop op de bekende MP onder ponyspul Drunen. Ik heb nl een financiele meevaller en ga mezelf trakteren op een tweedehands marathon wagen.

Als iemand nog onderdelen nodig heeft voor zelfbouw, ik heb nog het een en ander liggen ( assen, veren, draaikrans, frame van recreatiewagen, twee japanner wielen en verend bokkussen )