[AR] wat voor tuig heb je nodig bij deze kar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

wat voor tuig heb je nodig bij deze kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:58

Hallo bokkers,
Wie kan mij vertellen wat voor tuig er nodig is bij deze tweewieler?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66AES7OI.jpg
Ben namelijk opzoek naar een opknapper. Maar ik heb een normaal tuig en dus geen dravers tuig.
Kan dat met deze kar?

Dennis

Re: wat voor tuig heb je nodig bij deze kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:14

Dit is een sulky en heb je een dravers tuig voor nodig.

Je zou er eventueel wel een zweng aan kunnen maken als je toch al ga opknappen, dan zou je er wel met een gewoon tuig mee kunnen rijden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:24

Dit is idd een 'echte' sulky, waar je dus een draverstuig/kliktuig voor nodig hebt.
Een zweng er aan maken is misschien mogelijk, al moet die wel op de goede plaats bevestigd worden. Verder zou je dan ook stophaken op het lamoen moeten bevestigen (volgens mij zijn die nl. nog niet aanwezig) en ogen voor de broek.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:26

JoyCiej007 schreef:
Dit is idd een 'echte' sulky, waar je dus een draverstuig/kliktuig voor nodig hebt.
Een zweng er aan maken is misschien mogelijk, al moet die wel op de goede plaats bevestigd worden. Verder zou je dan ook stophaken op het lamoen moeten bevestigen (volgens mij zijn die nl. nog niet aanwezig) en ogen voor de broek.

Ik ben geen hele grote kenner hoor, maar volgens mij is de broek niet aanwezig op een draverstuig.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:28

Daar heb je een wikkeltuig voor nodig: WendyBZ @ [AR-ITP] Mijn Dravermerrie voor de sulky... een draverstuig heeft inderdaad geen broek.

Overigens zou ik niet zo'n model sulky kopen als je recreatief wil rijden. Ze zijn niet bepaald comfortabel := :D Als je ook de openbare weg op wil is het ook geen strak plan, aangezien je er dan te laag achter zit en geen overzicht op de weg hebt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:35

Idd, ik zou ook zo iets niet kopen.
Heb de mini-variant hier van gehad, incl kliktuig, maar dat was niet echt confortabel, pakte ik alleen maar uit nood.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:06

_Chendo_ schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ik ben geen hele grote kenner hoor, maar volgens mij is de broek niet aanwezig op een draverstuig.

Ja, dáarom dus juist............
TS geeft aan dat ze deze sulky met een normaal tuig zou willen rijden.

En dán moet je dus een zweng, stophaken en ogen voor de broek er op maken, zodat je er met een gewoon tuig mee kan rijden.
En dat is dus precies mijn antwoord; wat ze er aan zou moeten verbouwen, wil ze er met een gewoon tuig mee kunnen rijden.

Edit:
mijn keuze zou zo'n sulky overigens ook zeker niet zijn. Maargoed, volgens mij denken veel mensen dat ze iets goedkoops op de kop kunnen tikken (of dat nou een afgeragde wagen is of een relatief goedkope, oude draverssulky) en dit dan kunnen 'opknappen' en dat ze dan echt iets hebben staan.
TS: denk overigens dat dat opknappen nog best wat tijd en geld gaat kosten; een goede zweng maken is niet heel erg eenvoudig, en daarbij stop je je tijd en geld dan iets wat tsja, waarschijnlijk niet echt geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:20

Citaat:
Ja, dáarom dus juist............
TS geeft aan dat ze deze sulky met een normaal tuig zou willen rijden.

En dán moet je dus een zweng, stophaken en ogen voor de broek er op maken, zodat je er met een gewoon tuig mee kan rijden.
En dat is dus precies mijn antwoord; wat ze er aan zou moeten verbouwen, wil ze er met een gewoon tuig mee kunnen rijden.

Edit:
mijn keuze zou zo'n sulky overigens ook zeker niet zijn. Maargoed, volgens mij denken veel mensen dat ze iets goedkoops op de kop kunnen tikken (of dat nou een afgeragde wagen is of een relatief goedkope, oude draverssulky) en dit dan kunnen 'opknappen' en dat ze dan echt iets hebben staan.
TS: denk overigens dat dat opknappen nog best wat tijd en geld gaat kosten; een goede zweng maken is niet heel erg eenvoudig, en daarbij stop je je tijd en geld dan iets wat tsja, waarschijnlijk niet echt geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt.

Ik zeg ook niet dat dit werkelijk allemaal ga uitvoeren. Maar ben mij aan het orrienteren. Ik weet ook dat dit geld kost en ja daar houd ik rekening mee. Overgens ga ik dit (mits dit het word) niet alleen doen maar met iemand die regelmatig sulky's opknapt en ombouwd.