[AR] leidsels op maat.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Destigado

leidsels op maat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 14:34

Ik ben een beginnend menner en heb een probleem. doordat ik licht visueel gehandicapt ben (blind aan 1 oog) en ook een storing in mijn moteriek heb, vind ik het erg moeilijk mijn leidsels gelijk te houden. Mijn linker leidsel is eigenlijk altijd iets te lang. Wie van jullie hebben een mogelijke oplossing hiervoor?
Laatst bijgewerkt door Destigado op 02-05-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Re: leidsels op maat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:36

Kleurtjes er op doen? Is dat een idee? Of voelbare markeringen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:54

Misschien met een klem rijden? Leidselklem op de juiste maat en die onder je handen (dus na je handen) houden zodat je nog wat speelruimte hebt met sturen e.d.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:56

Ik ben dan wel niet visueel gehandicapt, maar ik heb knopjes op mijn leidsels (zoals vele stoffen teugels ook hebben), waardoor het heel gemakkelijk te zien/voelen is of mijn leidsels gelijk zijn.

Om het simpel te houden, kun je zelf zo een knopje maken door plakband een aantal keren rond je leidsel draaien, zodat je duidelijk voelt waar het is. Dit doe je dan met beide leidsels op dezelfde afstand en zo kan je mooi voelen of ze gelijk zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:59

Inderdaad gewoon stopjes op je leidsels maken/laten maken, zoals springteugels dat ook hebben. Heel simpel :) Is niet zo ingewikkeld dus kan je misschien zelf doen, anders kan een tuigenmaker/zadelmaker dat ook zo voor je doen.
Met klemmetjes en lussen rijden kan ook, maar dan heb je geen mogelijkheden om je leidsels gemakkelijk wat korter of langer te laten worden. Dus dat zou niet mijn voorkeur hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:02

Ik heb ook stopjes op mijn leidsels, net als op springteugels zeg maar, werkt super!