Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liedje89 schreef:Ook met beleren voor de wagen en meninstructie zijn er natuurlijk wel mensen met een andere instelling, net als met onder het zadel eigenlijk.
)
En het duurt nog veel langer voordat ik het echt goed kan
en licht in de mond ook, wij sturen veelal met neckreining dus de buitenteugel en met de benen, dus ik vraag me af of dat wel samen kan gaan. Citaat:Ik heb gezien hoe de menners bij ons op de club les kregen vroeger en dat is niet mijn stijl van met paarden omgaan, veel te hard en ruw, dat wil ik dus niet. Ze moet luisteren maar niet tegen elke prijs en onder dwang maar met rust en vertrouwen maar toch consequent. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.
. Als je met gevoelige dieren werkt moet je zelf ook gevoelig zijn anders is het geen match. Als ik zie hoe mijn instructeur werkt met de paarden en de pony's, daar is niets geen ruwheid of hardheid bij, dat gaat allemaal zeer rustig en met beleid. VanHuisUit schreef:Citaat:Ik heb gezien hoe de menners bij ons op de club les kregen vroeger en dat is niet mijn stijl van met paarden omgaan, veel te hard en ruw, dat wil ik dus niet. Ze moet luisteren maar niet tegen elke prijs en onder dwang maar met rust en vertrouwen maar toch consequent. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.
Maar dat wil dan toch niet zeggen dat alle menners zo mennen en alle instructeurs zo lesgeven![]()
Vandaar dat ik zei dat je je blikveld even wat zou proberen te verruimen![]()

Ik kom gewoon een keer een bakkie doen, zal wel even een seintje geven dan kan ik met jou ook weer eens bijkletsen. Veel plezier vanmiddag!