Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nancy01
Berichten: 160
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:09

Hoi,

Ik ga binnenkort een Clever mini uno/duo wagen aanschafeen en zou graag weten of iemand met deze wagen ervaring heeft.
Ik rij zelf momenteel met een Dutch shetty marathon in tweespan en dit gaat echt super maar zou nu toch graag meer wedstrijdgericht willen gaan vandaar de Clever wagen.
Alle ervaringen zijn welkom.
(Als dit topic al zou bestaan, geef me dan aub een seintje waar ik het kan vinden. Ik ben hier nog echt een nieuweling vandaar. )

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:36

Mijn ervaring is dat clever wagens aardig zwaar zijn.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:52

Ik heb een Clever mini duo kan er zowel enkel als tweespan meer rijden, maar het is bepaald geen lichte wagen.. maarr ik vind hem super! heb mijn shetlander van ong. 1,05 er voor staan en kunnen hem ook beide alleen trekken...

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog steeds blij met deze wagen dus namens mij een aanrader!

Wal_1

Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: Veenwouden

Re: Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:16

Mijn neef heeft hem ook gehad voor een b pony
daar was ie te licht voor en ze vonden hem niet stabiel.
ook zat de bok te hoog vind ik persoonlijk ook

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:52

Ik heb sinds een jaar ook een nieuwe clever wagen.
Ik vind hem inderdaad aan de zware kant, nu is dat voor mij met een vierspan ervoor niet zo erg, een tweespan kan het ook nog redelijk trekken, maar mijn lamoen ligt nog in het plastic ik vind hem echt te zwaar voor een enkelspan shet (95-100 cm).
Ik vind het op zich een lekkere wagen, maar er zijn ook wel wat puntjes die ik wat minder vind (wil alle + en - punten ook nog wel opnoemen als je daar behoefte aan hebt, maar dan wordt het zo'n lang verhaal).
Het is gewoon erg lastig goede kleine wagentjes te vinden.

Foto's van mijn wagen:
Afbeelding
Afbeelding

Nancy01
Berichten: 160
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Re: Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 22:00

Ik zou graag de +- en - -puntjes van je vernemen.
Je mag ze me ook via pb of mijn e-mailadres doorsturen als je dat liever doet.
Alvast bedankt voor al jullie reacties.

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Iemand ervaring met de Clever mini uno/duo wagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:17

Ik zal wat dingen opnoemen die nu meteen in me opkomen:
Nadelen:
- Ik heb eigenlijk te weinig beenruimte (ben zelf 1.75).
- De stoel zit in een metalen frame wat meteen ook een handvat is voor de grooms die achterop staan, als ik met mijn rug tegen de stoel leun plet ik dan hun vingers, verder is er geen handige beugel voor de grooms.
- Ik kom even niet op de naam, maar de constructie die de langboom omhoog houdt en voorkomt dat deze omhoog kan klappen is niet heel snel los te halen en lastig in je eentje te bevestigen.
- Er zitten veel kleine roestplekjes op terwijl ik de wagen nog geen jaar heb en hij altijd binnen staat en keurig is onderhouden.
- Mijn remblokken zijn nu met nog geen jaar al versleten terwijl die van mijn vorige kar ruim 4 jaar meegingen (denk een verschil in kwaliteit).
- Binnen de kortste keren zaten er slagen in mijn wielen terwijl ik toch zuinig op mijn wagen ben, dus ga niet zomaar stoepranden af enzo, maar het is natuurlijk wel en echte marathonwagen, dus gallopeer wel veel over hobbelig gras/zand.
-De langboom liep achteraan te veel schuin omhoog, dit heb ik zelf moeten laten veranderen, maar de langboom was dus niet gebouwd op pony's van 95-100 cm terwijl het een wagen voor mini's is.

Voordelen:
- De wagen oogt kwa grootte mooi
- Stoelhoogte vind ik heel mooi uitkomen
- Voor het vierspan vind ik hem kwa gewicht lekker, weet zo uit me hoofd niet hoe zwaar hij is, maar hij ligt lekkerder dan mijn oude (te lichte) wagen voor het vierspan.
- - Opberg ruimte onder de stoel, maar ook nog twee zakjes achterop, ideaal voor de kleine dingetjes om mee te nemen, want die ben ik onder de stoel altijd kwijt.

Voordelen die andere wagens ook hebben
- Ik vind het model van de clevers gewoon heel mooi, ik wilde rond aflopende bankjes en dat kon zo gemaakt worden. Ik ben echt fan van die ronde voorkant, vind dat vierkante altijd lelijk.
- Molenrem vindt ik ideaal in de marathons
- Ik vind het ook mooi dat de voorwielen groter zijn dan de achterwielen, weet eigenlijk niet meer waarom dat gedaan wordt, maar vindt het wel mooi

Dit is wat nu zo ff in me opkomt. Ik ben wel heel blij met me wagen, maar ik had gewild dat dit exact zou zijn waar ik van droomde en ik dat vind ik nu niet helemaal, ik vind het vooral vervelend dat ik niet genoeg beenruimte heb. En ik vind dat de kwaliteit te wensen overlaat met de langboom die niet goed paste, remblokken die nu al versleten zijn, roestplekken slagen in de wielen en dat bij normaal gebruik en goed onderhoudt.