[NH] Wie wil me op weg helpen met NH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

[NH] Wie wil me op weg helpen met NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 21:37

Is er iemand die me op weg wil helpen met Natural Horsemanship?

Ik heb nog nooit iets geprobeert maar heb wat moeilijke dingen met mijn merrie.

Zoals:

-Trailer laden
-Volgen aan de hand naar onbekende ruimtes
-Volgen aan de hand uit de weide (weg van de kudde)
-Slecht luisteren als het haar uitkomt Knipoog
-Dus over het algemeen weinig respect Verdrietig


Ik heb nog geen boeken of zo gekocht heeft iemand een idee wat voor ons het beste is??


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:09

Ook ik wil ermee beginnen en om een goed begin te vinden is moeilijk.
Nu heb ik op aanraden van enkele mensen bij ons op stal, die ook NH doen, het boekje Het paard als Partner geschreven door Elma Middel besteld.
Hierin staan 6 visies van NH mensen zodat je je een beetje kan orienteren wiens visie het best bij je past.
Misschien dat het ook wat voor jou is. Veel succes in elk geval.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:13

als je echt goed advies wil, en je wilt het zien enzo, kun je misschien beter naar www.parelli.nl gaan om contact op te nemen met eddy modde,
hij heeft er echt verstand van, en kan je helpen, kost je wel wat, maar dan ga je in elk geval niet aan het prutsen,
ook kun je bv eerst een clinic bezoeken, want van kijken leer je het meest...

succes

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:59

Waar kan ik dat boek het beste bestellen?
Via internet?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:12

Ik heb het bij de ruitersportzaak besteld.
Maar als het goed is kan je het ook in de gewone boekhandel bestellen.
Ook via internet kan het als je in bv google het paard als partner, (en/of Elma middel) intypt krijg je verschillende site's die het aanbieden.
Ook staat er dan nog een korte beschrijving over. Succes!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:27

Ik zou idd dat boek proberen. Niet meteen 1 methode kiezen je goed in alles verdiepen, niet alleen in de methodes maar ook in de natuur van paarden hoe ze met elkaar omgaan,ook een aanrader het boekje ''Het paard liegt niet'' ,van Chris Erwin. Daar staat heel goed beschreven over de natuur van paarden enz. die heb ik gewoon in de paardenwinkel gekocht. Evenals het boek ''Je paard als partner''.Dus bij de Hippic zaken. Theo kevenaar heeft ook die boeken, ze zullen alleen wel in een stoffig hoekje liggen hihi. Heel veel succes, en plezier met je paardje!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

prissy
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:00

Als je iets over de natuur van het paard wilt leren, kun je als je wil een cursus bij pieter baalbergen volgen. Bij de cursus communiceren met paarden 1 verteld pieter de eerste dag heel veel over paarden, hoe de kudde in elkaar zit enz. De tweede dag gaat hij het vertalen naar ons, hoe wij een kudde met ons paard kunnen worden. Daarbij doe je oefeningen met elkaar, niet met paarden, omdat je met paarden geen oefeningen kunt doen, voor een paard is alles werkelijkheid! bovendien doe je vaak in een oefening twee dingen, ten eerste hoe de meeste mensen normaal met hun paard omgaan(als je bezig bent met lichaamstaal is dit dus fout) en daarna geeft pieter je een mogelijkheid het verschil te voelen, door je eenandere mogelijkheid te geven. t klingt msschien allemaal n beetje ingewikkeld, maar als je op de cursus bent, is het akllemaal veel mekkelijker te begrijpen. uiteraard ga je ook nog met paarden aan de slag, maar dat alleen als je al een beetje weet hoe je je lichaamstaal moet gebruiken. heb je interesse, kijk dan eens op www.terranatura.nl, daar vind je ook het telefoonnummer van pieter, voor als je toch nog vragen hebt!

groetjes sarah en prisca

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:00

Nog ff iets over hierbboven geschreven verhaal. Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt dat je niet een paard kan hebben om te oefenen, maar toen ik Begon en er niks van vatte ben ik ook aan de slag gegaan met mijn pony, en maakten natuurlijk fouten maar als je eerlijk bent tegenover je paard, dan vergeft die je je fouten wel.Alleen als je een heel dominant paard hebt, en je dan veel fouten gaat maken en laat merken dat je er nog niks van snapt het je grote kans dat hij de leider over jouw wilt zijn en je gigantisch of uitprobeert of gewoon lekker over je heen loopt e.d. Dus je moet nu niet denken van ik moet het eerst allemaal kunnen voor dat ik aan de slag kan. En zoon cursus is best een goed idee. Je leert dan echt over het paard, en niet over een bepaalde methode. Als je snapt wat ik bedoel. succes OK dan! gr laura

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:03

ik heb gisteren het boek 'het paard als partner' gekocht en ik vind het een goed boek. Ik ben pas op blz 20 en ik heb nu al iets gevonden wat ik niet wist en wat dus wel werkt bij mijn pony (laten pakken in de wei) ik ben zelf ook een beetje aan het kijken, ik ga al heel mijn leven eigenlijk al vanzelfsprekend op de 'natural horsemanship manier' met paarden om, maar dat vind ik zelf heel gewoon. Ik ga nu kijken wat andere mensen erover te zeggen hebben en of mij dat verder kan helpen. Ik vind dit boekje erg fijn, want het zijn verschillende uitgangspunten en dan kan je zelf bepalen wat je fijnst vind werken, of wat er het beste bij je paard past. Veel succes.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:03

Een vriendin van mij heeft een aantal clinics gevolgd op dit gebied en ze weet er vrij veel van. Ook werkt ze nu op een stal waar ze heel veel met dit soort methodes werken. Waarschijnlijk weet ze ook wel goede boeken hierover. Als je meer wilt weten, moet je me even PB-en, dan breng ik jullie wel in contact met elkaar.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:23

beetje offtopic, maar wel geweldig dat er nu zoveel mensen die geinteresserd zijn in Nh en het zelfs willen gaan doen,

tip voor iedereen: probeer gewoon wat methodes en degene waarbij jij het lekkerste gevoel krijgt en je paard goed op reageert is gewoon goed voor jou,
want bij NH staan veiligheid en plezier gewoon voorop
iedereen veel plezier met zn paardje

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

prissy
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:09

dola schreef:
Nog ff iets over hierbboven geschreven verhaal. Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt dat je niet een paard kan hebben om te oefenen, maar toen ik Begon en er niks van vatte ben ik ook aan de slag gegaan met mijn pony, en maakten natuurlijk fouten maar als je eerlijk bent tegenover je paard, dan vergeft die je je fouten wel.Alleen als je een heel dominant paard hebt, en je dan veel fouten gaat maken en laat merken dat je er nog niks van snapt het je grote kans dat hij de leider over jouw wilt zijn en je gigantisch of uitprobeert of gewoon lekker over je heen loopt e.d. Dus je moet nu niet denken van ik moet het eerst allemaal kunnen voor dat ik aan de slag kan. En zoon cursus is best een goed idee. Je leert dan echt over het paard, en niet over een bepaalde methode. Als je snapt wat ik bedoel. succes OK dan! gr laura


ja, je hebt gelijk, zo bedoelde ik t eigenlijk ook, eerst oefen je met elkaar, en als je dan een beetje weet hoe het allemaal gaat, ga je aan de slag met een paard. Ik zelf heb een paard dat nogalhoog in rang staat in de kudde, dus dat is extra oppassen voor fouten!

groetjes sarah en prisca

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 15:15

Ik heb het boekje Het paard als Partner geschreven door Elma Middel gekocht, en ben heel erg benieuwd naar de inhoud.
Dus dat wordt Slim studeren Haha!
Iedereen bedankt!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:30

Gaaf hoor. Waarschijnlijk krijg ik het een zaterdag.
Heb je het nog eerder dan mij Haha! Haha! Haha!
Veel plezier ermee!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:47

Noble-Girl schreef:
Ik heb het boekje Het paard als Partner geschreven door Elma Middel gekocht, en ben heel erg benieuwd naar de inhoud.
Dus dat wordt Slim studeren Haha!
Iedereen bedankt!


Is wel een leuk boekje Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers