[AR] Bestaat mijn ideale wagen wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Bestaat mijn ideale wagen wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 17:24

Al een poosje ben ik erg fanatiek op zoek naar een "nieuwe" (2e hands) wagen. Maar tot nu toe kan ik nog niks vinden wat aan mijn basis eisen voldoet... Dus gewoon gewicht, spoorbreedte en hoogte. Dan heb ik het dus nog niet eens over een leuke model of de juiste kleur!

Vanwege een beperkt budget struin ik al weken lang dagelijks marktplaats e.a. af maar nog niks kunnen vinden dus, of ze zijn te zwaar, of ze zijn te klein....

Bestaat het wel wat ik wil?????

Wat zoek ik nou precies:

- Wedstrijdgeschikte marathonwagen
- 2 plaatsen voorop, maar ook een bokkussen wat naar het midden kan
- minimale spoorbreedte van 125 cm.
- maximaal gewicht 200 kg
- geschikt voor een pony van 1,35m.

Kleur, model en dat soort dingen zijn nu even niet van belang, even als de prijs! Maar ik vraag me dus af: Bestaan er wel wagens die aan mijn eisen voldoen? En dan voornamelijk de combinatie van 2 plaatsen voorop, max 200 kg. en een spoorbreedte van min. 125 cm.

Wie heeft zo'n wagen en wat is het voor merk en type?
Dat zou het zoeken voor mij namelijk een stukje makkelijker maken....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:22

ik weet niet wat je budget is maar ik heb een dekkers wagen.

Afbeelding

Spoorbreedte 1,26 en weegt 170 kg. Bij mij staan er welshjes voor van 1,22 maar 1,35 past ook makkelijk.

Dekkers heeft ook wel eens 2e hands staan of inruil.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:29

helaas adverteren er niet veel koetsenbouwers op marktplaats. Kunt beter een keer de MENSPORT bij de boekhandel kopen, daarin adressen opzoeken van bouwers en deze dan bellen of hun site bezoeken. Moet makkelijk wat te vinden zijn voor jouw maat pony.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:27

Welk budget praten we over?

Napie

Re: Bestaat mijn ideale wagen wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:44

Die van mij voldoet aan al je eisen, zie profiel

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:46

Kijk is naar gerrit jan van boven (ff googlen), kun je gewoon verschillende dingen aangeven en hij zorgt er voor, heel vriendelijk prijsje!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:15

Mijn budget ligt momenteel rond de 1500 euro, daarom ben ik ook aan het zoeken naar een 2e hands :)
Nieuw is gewoon momenteel echt te duur voor mij. Ik hoef ook echt geen wagen met stuurvertraging en de hele rataplan, moet er alleen met zijn 2-en voorop kunnen zitten en hij moet minimaal 125 cm spoorbreedte hebben en max 200 kg. wegen :)

Maar ze zijn er dus wel :) Dan heb ik toch nog goede hoop haha

@maisie, kun je bij die wagen voorop zitten met z'n 2en?

@ Napie, wat voor wagen heb jij dan? En wat weegt ie, want hij ziet er vrij zwaar uit lijkt het...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:24

Ik heb net mijn Wijkmans wagen verkocht, die was wel wat te groot voor jouw pony, maar voldeed wel aan de breedte en aan het gewicht, en had een verplaatstbaar bokkussen, zodat je ook met 2 personen op de bok kon zitten...

dus ze zijn er wel... :j

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:09

Neem anders eens contact op met imanse. www.imanse.nl Bij hem kan je al je eisen aangeven en kunnen ze de wagen zo helemaal naar jou wens maken.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 08:33

vind het super dat jullie zo mee denken enzo maar ik heb geen budget voor het laten bouwen van een zagen volledig naar mijn wensen... dus ik zoek gewoon rustig verder op marktplaats naar een leuke 2e hands. weet nu dat ze dus daadwerkelijk wel bestaan!

Ik heb gelukkig geen haast dus kan op mijn gemak zoeken tot ik iets naar mijn zin heb :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:20

Crista schreef:
vind het super dat jullie zo mee denken enzo maar ik heb geen budget voor het laten bouwen van een zagen volledig naar mijn wensen... dus ik zoek gewoon rustig verder op marktplaats naar een leuke 2e hands. weet nu dat ze dus daadwerkelijk wel bestaan!

Ik heb gelukkig geen haast dus kan op mijn gemak zoeken tot ik iets naar mijn zin heb :)

Ik heb er een bij Gerrit Jan van Boven gekocht voor 1950, hierbij zat een bankje voor met een stoeltje die ik kan verplaatsen, en achter een staanplek voor het crossen. Verder met tweespan boom en is de wagen gespoten naar de kleur die ik wil en heb ik zelf de wielen mogen bepalen (grootte). Nu is 1950 daar echt niet veel voor en het is echt een leuk wagentje, dus misschien moet je nog even doorsparen? Want volgens mij heb je dan gelijk een groter zoek veld.

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:29

Je kan ook gewoon een aantal zaken afbellen, vaak hebben koetsendealers behoorlijk wat inruilkoetsen staan, omdat er op een nieuwe wagen vaak een 'oude' wordt ingeruild. Best kans dat daar iets voor je tussen staat.. (zijn vaak niet al te duur, omdat sommige karren er lang staan)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:59

Citaat:
@ Napie, wat voor wagen heb jij dan? En wat weegt ie, want hij ziet er vrij zwaar uit lijkt het...

Ik heb een HCA (Klarenbeek) Hij is 170 kg op papier. In het echt iets zwaarder misschien maar niet heel veel. Ik kan hem zonder veel problemen samen met mijn man op de aanhangwagen tillen. Rolweerstand is het belangrijkste: ik trek hem met 1 vinger vooruit. Shetten hebben er totaal geen problemen mee

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:58

Citaat:
@maisie, kun je bij die wagen voorop zitten met z'n 2en?

Nee op die van mij niet maar op de meeste die hij levert wel. Ik heb
er bewust voor gekozen om dat er niet op te hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:26

even rondbellen voor inruilwagens is inderdaad ook een goed idee, wie weet wat ze net hebben staan!

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:51

marktplaats.....
tot nu de beste oplossing voor mensen met een iet wat minder budget ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:48

Marktplaats is af en toe ook om je dood te lachen wat daar als zijnde een 'goede wagen' verkocht wordt. :D
Budget is beslist belangrijk, maar wel kritisch blijven kijken naar dat wat wordt aangeboden als goed onderhouden wagen. Er staan er vast wel tussen, maar bij wagenbouwers heb je af en toe ook mooie tweedehands wagens voor weinig geld.
Mijn eigen tweewieler komt bij vd Mee vandaan, tweedehands bij hem gekocht en al weer 12 jaar bij mij in gebruik met nog altijd even veel plezier als toen we hem kochten.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:05

Ik heb een bijna nieuwe cavalier Pinto (van Schie mensport) in de aanbieding. Het bok kussen kan nu niet naar het midden, maar dat is wel aan te passen. Het is een fijne wagen en voldoet verder wel aan je voorwaarden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:08