Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan die speciale paniekhaakjes, en bovendien hoef je dan maar 1 haak los te maken ipv. 2 aan beide kanten.
JoyCiej007 schreef:Máár, een even veilige (nog wel veiliger misschien!) oplossing die ook niet rammelt aan het lamoen: een musketonhaak met vrijdraaiende wartel aan het schoftje, met daaraan de rugriem bevestigd.
Voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan die speciale paniekhaakjes, en bovendien hoef je dan maar 1 haak los te maken ipv. 2 aan beide kanten.
Brendaaaa schreef:Nou die Dsluitingen heb ik dus niet mee besteld....dus nu kan ik ze nog niet gebruiken als ik ze straks binnen krijg begrijp ik?
Nu ik jullie toch hier tref; gekke vraag misschien hoor, maar waar is dat metalen knopje (opzethaak geloof ik) nu eigenlijk voor bestemd wat aan je schoftje zit, tussen de 2 leidselogen zeg maar? Gister vroeg iemand me dat, en ik moest het antwoord schuldig blijven
Sabbientje schreef:Ik wil nog van die broekriem veiligheidshaken.
Ik heb een heel dik leren tuig en als ik dat door moet gaan snijden ben ik denk ik wel even bezit.
Nu staat madame nog niet voor de kar (is en 10 jaren project denk ik) Maar als ze eenmaal ervoor kan, is het wel zo handig dat alles makkelijk los/ vast kan
Sabbientje schreef:@Rhine: lijkt mij inderdaad een goed idee.
Was ook nog even op zoek naar van die dingen die je om de strengen doet, om deze daarna aan de paniekhaak te bevestigen. (geen idee hoe die dingen precies heten, dus maakt het zoeken wat lastig.)
Weet dat de vorige eigenaar van het tuig dat niet had, maar wil het zelf wel graag.
Die D ringen enkele posts hier boven zijn leuk, maar dan moet ik aan mijn tuig gaan zagen en ik wil het gewoon origineel houden.
Wie weet waar die ringen te krijgen zijn, zonder dat je aan je tuig hoeft te gaan zagen?