[AR] karretje schiet steeds omhoog...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacomijn1

karretje schiet steeds omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:26

Wanneer ik met mijn superbrave shetlander en wat kinderen in de kar een klein tochtje maak, klapt soms de kar omhoog, wanneer de kinderen het gewicht wat aan de achterkant hebben. Er wil er bijv een van achteren eraf springen (ik doe dit alles in de wei hoor!)
Ligt dat nu aan de kar of heb ik het tuig op de eea manier niet goed zitten.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:50

je kunt de buitensingel (de wipsingel) wat strakker doen maar om even extreem te gaan zou je als het gewicht achterin de kar te groot is (achter de as), de hele pony op kunnen tillen. Denk dat het probleem gewoon is dat de as te ver naar voor staat en je teveel gewicht aan de achterkant hebt.

XLeandrosX

Re: karretje schiet steeds omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:54

Heb je geen foto van het geheel? Kunnen we misschien wat meer op zien waar t aan ligt.

Dennis

Re: karretje schiet steeds omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:34

Dat zijn simpele natuurkundige regels.
Ik ga er van uit dat het om een type dresseerwagen gaat. Daarbij moet je simpelweg niet op de achterkant gaan staan omdat het evenwicht dan helemaal zoek is. Klapt het lamoen omhoog en daarna weer naar beneden is dat heel erg vervelend voor je pony en daarbij ook niet goed voor zijn rug.

Je hebt 2 keuzes, met een 4 wieler gaan rijden waarbij dit niet kan gebeuren, of zorgen dat alle kinderen goed op hun plek blijven zitten.