[AR] Waarde van mijn wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Waarde van mijn wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:06

Heel rustig aan ben ik aan het rond kijken voor een andere wagen. Uiteindelijk wil ik marathonwedstrijden gaan rijden dus mijn concourswagen zal er helaas, hoe blij ik er ook mee ben, aan moeten geloven en uiteindelijk de verkoop in gaan.

Maar, omdat ik een bedrag in mijn hoofd heb wat ik maximaal bij wil leggen bij het kopen van een 2e hands marathonwagen zat ik te denken:
Wat zou ik kunnen krijgen voor mijn huidige wagen? Wat is reeel??

Heb een beetje op MP zitten kijken en zie daar hele wisselen prijzen, van 500 euro voor een afgetrapt, zelf in elkaar gezet lelijk wagentje, tot 300 euro voor een mooie concourswagen....(ik overdrijf graag hoor :D )

Maar nu durf ik dus zelf totaal geen schatting te maken van het bedrag wat ik voor mijn wagen zou kunnen vragen als het zo ver is en wat ik ervoor zal kunnen krijgen...

Willen jullie eens een gooi doen?

Type wagen: Concours wagen voor 2 personen, enkelspan. Geschikt voor pony's tot ongeveer 1,45m. denk ik...
Merk: Hans van der Mee
Kleur: Blauw met wit
Spoorbreedte: 1,30m.
Bijzonderheden: Vorig jaar helemaal opnieuw geschildert en van goudkleurig biesjes voorzien, voorzien van een achterrem, verlichting voor en achter met accu, bankje volledig opnieuw bekleed. De koffer achterop verkoop ik er ook bij mocht daar interesse in zijn, kan makkelijk eraf gehaald worden.

Mijn wagen is dus momenteel NOG NIET TE KOOP!
Alleen even een indicatie voor als ik hem te koop aan ga bieden....

Sorry, heb geen duidelijkere foto's....
Afbeelding
Afbeelding

Napie

Re: Waarde van mijn wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:32

Ik denk dat je tussen de 300 en 500 moet rekenen, maar net als met alles wat tweedehands verkocht wordt: wat een gek er voor geeft en je hoeft er maar 1 gek te hebben

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:37

Wat de gek er voor geven wil.

Maar nu even serieus: wat ook altijd een mooie indicatie is, is wat je er zelf voor betaald hebt, dan een beetje zakken (voor het eigen "verbruik")

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:40

Ja dat is dus het punt, ik heb hem gekocht toen ie nodig een likje verf moest hebben enzo.

Heb hem door mijn ooms laten schilderen, voorzien van rem, voorzien van verlichting, bandjes op kogeltjes e.d. na laten kijken

Hij is dus aardig opgeknapt zeg maar :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:54

Wat heb je er zelf voor betaald dan?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:35

Napie schreef:
Wat heb je er zelf voor betaald dan?

Ben ik ook benieuwd naar :o

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 12:53

Haha ja snap dat jullie dat graag willen weten maar ga ik hie rniet open en bloot op bokt planten :)

Mocht ik hem willen verkopen zou ik mezelf daar wel eens mee in de vingers kunnen snijden...

Sorry.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:43

als je hem verkoopt aan een mooie prijs heb ik intressen pb me maar.weet je wat die ongeveer weegt en hoe groot is de pony op de foto?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:03

Hans van der Mee zelf bellen voor een richtprijs?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:11

ik zou hem tussen de 375,00 en 425,00 verkopen.
dat vind ik het wel waard ziet er goed uit.
maar zoals al eerder gezegt blijft het bij deze dingen wel een beetje wat de gek ervoor geeft.
echter als je hem wel wil verkopen zou ik niet te lang wachten het seizoen begint weer en dit is er de mooiste tijd voor.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 09:40

@Keona, de pony ervoor is ongeveer 1,35m.

Maar de wagen is voorlopig nog niet te koop hoor. Eerst wil ik een andere wagen hebben. Ben rustig aan het rond kijken maar denk dat mijn wagen pas volgend jaar de verkoop in gaat :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:33

400,= slaat nergens op voor zo'n goede merkwagen !!
Een liefhebber betaald er veel meer voor, weet ik uit ervaring.
van der mee heeft soortgelijke wagens 2e hands te koop staan voor 1250,=

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:55

Ik ga met Biancacoo mee, echter is dit niet een wagen waar heel veel vraag naar is, dus je moet er echt een liefhebber voor vinden. €1250 vind ik dan wel weer teveel van het goede.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:46

oke als je hem over 1jr verkoopt mag je mij wat laten weten,misschien dat we er dan samen uit komen kwa prijs
Crista schreef:
@Keona, de pony ervoor is ongeveer 1,35m.

Maar de wagen is voorlopig nog niet te koop hoor. Eerst wil ik een andere wagen hebben. Ben rustig aan het rond kijken maar denk dat mijn wagen pas volgend jaar de verkoop in gaat :)

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:57

Nou ik had net z,n wagen maar dan voor paard en kreeg er bijna niks voor terwijl hij nog super netjes was.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:23

Vrienden van ons had er zo één, paarden maat, piekfijn in orde en strak in de lak.
Hij heeft een jaar te koop gestaan, hij is uiteindelijk ingeruild voor 50 euro. ( ze vroeg 250)

Het is maar net wat een gek er voor geeft dus.

Mocht je hem verkopen dan hoop ik dat jullie meer geluk hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:02

nou ik heb haar al laten weten dat ik intressen heb en we zullen vast met de prijs overeen komen.liefste zou ik de wagen nu al overnemen inverband het seizoen,maar de wagen is nog niet te koop,ik hoop dat ze aan mij denkt of dat we nu al iets van een koop kunnen afspreken voor bv komend jaar.dus ik hoop wat te horen over de wagen,ze kan me ook pb krijgt ze mijn gegevens en tel nummer
diesuus schreef:
Vrienden van ons had er zo één, paarden maat, piekfijn in orde en strak in de lak.
Hij heeft een jaar te koop gestaan, hij is uiteindelijk ingeruild voor 50 euro. ( ze vroeg 250)

Het is maar net wat een gek er voor geeft dus.

Mocht je hem verkopen dan hoop ik dat jullie meer geluk hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:16

Ja je hebt maar 1 koper nodig, maar die moet je wel weten te vinden en soms moet je veel geduld hebben.