[AR] Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mijnvlinder

Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:21

Hallo allemaal,

Ik ben mij sinds kort aan het verdiepen in het mennen. Ik ben in het bezit van een 4 jarige a pony die op het moment dressuur matig gereden word onder het zadel. Omdat ik zelf niet met deze pony kan rijden, leek het mij leuk om me verder te verdiepen in het mennen. En hier in de toekomst misschien zelf mee aan de slag te gaan.

Nu ken ik wel een aantal mensen die mennen en heb ik gevraagd of ik eerst wekelijks mee kan op een rit om te zien hoe het gaat en of ik het leuk vind. Ik heb nog totaal geen ervaring met mennen.

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien handige links, boeken of tips hebben waardoor ik meer informatie kan inwinnen over deze tak van de sport. Ik heb bokt wiki al helemaal doorgelezen! :D

Zijn er misschien ook grondwerk oefeningen die ik met de pony kan doen ter voorbereiding voor het evt. gaan mennen?

Ik hoop dat jullie meer informatie voor mij hebben!

Alvast bedankt

Nachtlampje

Re: Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:25

Je hebt in ieder geval zelf ook een menbewijs nodig.. Misschien ook menlessen nemen?
En verder kan je eerst je paard aan oogkleppen laten wennen, aan een tuig, en dan met leidsels erachter om het sturen te leren etc, door de bak heen. Maar ik zou er wel goede ervaren mensen bij halen..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:40

Hoezo heeft ze een menbewijs nodig? dat is zover ik weet nog bijna nergens verplicht.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:42

ohw :+ dat dacht ik. Foutje!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:43

als je een keer met me mee wilt kan dat altijd hoor! Gezellig Claire!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Ga eens bij de menlessen van De Kromme Zweppe kijken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Ik heb werkelijk alles gelezen wat ik los en vast te pakken kon krijgen toen ik zo'n 2 jaar terug wilde beginnen met mennen. Maar het meest heb ik geleerd toen ik gewoon ging lessen bij een stalhouderij, daar later ging groomen. Nu natuurlijk ook met mijn pony's/paard en de lessen die ik heb. Maar om goed 'los' te gaan, dus dat je simpelweg leert hoe het tuig zit, paard reageert, eerste beginselen van mennen: heel veel doen onder goede begeleiding en heel veel kijken.
Daar kan geen boek tegenop ;)

Er zijn trouwens wel topics over goede boeken over mennen, kan ze zo niet oplepelen maar als je even AR doorsurft vind je ze wel.

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:12

Femke, ik ga graag een keer met je mee :D..

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:16

trek maar aan de bel, altijd gezellig!

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:31

Een paar menlessen is wel heel handig om te kijken of het echt wel wat is voor je en met de tijd handig om je pony te laten beleren of hulp te krijgen.Een menbewijs is niet verplicht maar wel handig, want dan leer je wel heel veel.
En je kan idd beginnen met de beginselen voor je pony, maar dat zou ik pas doen als je wat lessen gehad hebt want dan weet je waar op moet letten.
En oogkleppen is iets wat je zelf moet beslissen, ik rijd al jaren met verschillende paarden zonder kleppen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:43

bibo317 schreef:
ik rijd al jaren met verschillende paarden zonder kleppen.

:o ik wist niet dat dat mocht.. Joh dan is mijn 1e comment niet van toepassing meer..
Zou t zelf fijner vinden zonder kleppen als ik zou mennen. :)