Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en krabbel hem dan op zijn nek enzo. Dat gaat bij mij ook heel goed Summertje schreef:Ik doe het wel met snoepjes, of stukjes wortel/appel. Maar ik zorg ook dat als ik eens een tijd niet met vrijheidsdressuur bezig ben dat ze dan ook wel eens een handje met lekkers krijgt zo tussendoor. Dat ze weet dat snoepjes niet alleen kunstjes betekend. Dus zal ze ook niet gaan bedelen.
) Maar ik heb gelezen in paardenschool dat je dit beter kan negeren, dus doe ik dit ook. Ik wil niet al de tijd die ik bij Guus ben alleen maar VD doen.
Summertje schreef:Haha ja hij bedelt omdat hij kunstjes wil doen omdat als hij een kunstje doet hij weer een snoepje krijgt..eh huh?:D
Ja gewoon negeren dat is het beste.
Heeft hij nog nooit eerder vertoont
Dus ik wil die grondoefeningen eigenlijk meer gaan doen, en dan steeds een stapje verder. stef schreef:consequent zijn en niet voor elk kunstje snoepjes gebruiken. Als je bijv met pas bezig bent, en hij zet een schitterende pas neer, beloon je alles wat daar onder zit (qua hoogte) niet meer.
Zorg ook dat je 1 woord aan je beloning verbindt. Dus (heel enthoustiast) BRAAF! of GOED!, en niet owh lieve guus wat ben je toch een knappe jongen
, een heel goeie methode! stef schreef:tja, dan moet je toch veeeeeeeel concequenter worden. snoepjes gebruik je met sommige dingen om het aan te leren (denk bijv aan een buiging) maar als je paard het zonder snoep vertikt, zit er toch echt ergens iets verkeerd.
Ik welk opzicht moet ik consequenter zijn?? Help me....
Ken dit met mijn eigen pony! Ik heb altijd zonder snoepje gedaan maar het leek net of hij er niks van snapte. Toen ben ik het met mineraalvoer gaan doen
en krijgt af en toe één brokje, nu krijg ik dus achter elkaar voetjes
, maar als meneer geen eten krijgt, krijg ik geen voetje
Nou dacht meneer nou als ik geen snoepjes krijg luister ik toch helemaal niet meer
Hij dacht ´moet ik stappen dan draaf ik toch lekker´ ow moet ik nu draven dan stap ik toch lekker. Dus ik heb hem maar op zn kl*te gegeven, en hem helemaal afgepeigert door hem alleen nog maar te laten galoperen, en als hij wilde draven mocht dit niet hij moest doorgaloperen en dit een 10 minuten. Ik heb dus even laten merken dat IK de baas ben en ben daarna niet meer doorgegaan met oefenen. Vandaag heb ik niet geoefent ben een eind met hem gaan wandelen, maar hij gehoorzaamde wel erg goed