[AR] Luxe shetlandertuigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Luxe shetlandertuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:14

Voor bij een concourswagentje ben ik op zoek naar een wat luxer enkelspantuig in shetlander maat. Leer, beslist geen kunstof (houd echt van leren tuigen) en het liefst met veiligheidssluitingen en D-ringen aan de strengen.
Ideal vind ik hele mooie tuigen (heb nu 4span leathertech combinatietuigen met bruin onderlegd), ik zou alleen graag een iets luxer tuigje hebben voor de dressuurwedstrijden.

Wat ik tegen kwam is het avulon enkelspan tuig van BR, iemand ervaring met dit tuig? Ik vind het er zo op de foto's wel leuk/apart uit zien. Heeft iemand misschien foto's waarbij het op een pony ligt? Denk alleen dat het lichtbruine niet past bij een donkergroene concourswagen met gele bies.

Iemand nog een ideën voor een wat luxer shetlandertuig voor bij een concourswagen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:23

Kieffer heeft mooie luxe shetlandertuigen, ze zijn te koop bij Letty.
kost wat, maar is wel heel mooi luxe, niet zo lomp breed allemaal. :j

Romy_tessa

Re: Luxe shetlandertuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 19:46

Dankjewel. Heb je toevallig zelf zo'n luxe shetlandertuig? Zo ja foto's???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:45

Sumic heeft een werkelijk prachtig bruin tuig. Ik had dat tuig toen ook gespot, zij hebben het gekocht :+
Zie hier een berichtje erover:
Citaat:
Mijn tuig is van Koczkas Jozsef uit hongarije. Dat wordt ook op maat gemaakt. http://www.koczkasloszerszam.hu/hu/html/01.htmlMeestal staat hij ook op paard en Koets, maar ik heb hem dit jaar niet gezien. Ik heb mijn tuig via een particulier, die het ooit heeft laten maken voor zijn welshjes, maar wegens omstandigheden nooit gebruikt heeft (wat een pech voor hem en een geluk voor mij )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:11

VanHuisUit schreef:
Sumic heeft een werkelijk prachtig bruin tuig. Ik had dat tuig toen ook gespot, zij hebben het gekocht :+
Zie hier een berichtje erover:
Citaat:
Mijn tuig is van Koczkas Jozsef uit hongarije. Dat wordt ook op maat gemaakt. http://www.koczkasloszerszam.hu/hu/html/01.htmlMeestal staat hij ook op paard en Koets, maar ik heb hem dit jaar niet gezien. Ik heb mijn tuig via een particulier, die het ooit heeft laten maken voor zijn welshjes, maar wegens omstandigheden nooit gebruikt heeft (wat een pech voor hem en een geluk voor mij )

Oh, volgens mij heb ik dat tuig verleden jaar ook op Paard & Koets gezien. Dat was een super gaaf zwijmel tuig, echt waar het water liep m'n mond uit!
Mijn hemel wat een mooi tuig!
Het bijbehorende prijskaartje was alleen iets minder, weet het niet eens meer, maar dat viel beslist niet mee!

Edit; link naar de site doet het niet, deze wel:
http://www.koczkasloszerszam.hu

En hier kan je allemaal foto's vinden: (je kan van allerlei tuigen foto's op vragen, moet je even bovenaan op het lijstje klikken)
http://www.koczkasloszerszam.hu/hu/html/g6.htm

Even kwijlen hoor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:27

Hahaha, heb jij ze ook gezien :+
Het zijn werkelijk extreme kwijltuigen :o

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 07:15

Dit zijn inderdaad wel erge kwijltuigen :o

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:26

jeutje wat een prachtige tuigen! als je dan zo mooi antiek koetsje er achter hangt is het compleet! Mag wat kosten zeg!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:28

Ja idd dan eigenlijk ook een mooie antieke koetsje, maar dat ga ik als student toch echt niet kunnen betalen.

Iemand nog ideeën voor een "normale" prijsklasse shetlandertuig voor een concourswagentje en dan met een iets luxe uitstraling? ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:29

sasika schreef:
jeutje wat een prachtige tuigen! als je dan zo mooi antiek koetsje er achter hangt is het compleet! Mag wat kosten zeg!

maar dan heb je ook écht wel wat :j

Voor zowel mijn shetten als mijn Welsh A merrie (met die laatste wil ik ook graag tuigrubrieken/shows van het stamboek gaan rijden) een grote droom voor de toekomst <3

Sorry TS, we dwaalden idd nogal af; ben zelf ook student en zou het zelf momenteel ook echt niet kunnen betalen hoor, maar dromen mag af en toe, toch? :o :D

Neem eens contact op met De Lemerij in Hengelo, weet wel dat zij mooie zwarte tuigen hebben die niet al te grof zijn, met evt. goudkleurig/koper beslag, ook echt chique!
http://www.delemerij.nl/

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:36

Dat bruine 2span tuig !!! :~ :~ :~ Wat kost zowat :o ?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:05

Het derde tuig bij de voorbeeldfoto's die JoyCiej007 laat zien heb ik voor mijn Fjord :))
Echt een super fijn tuig!

(oudere foto van mijn vorige Fjord)
Afbeelding

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:24

@ Joycie Tuurlijk dromen mag, heb nog genoeg wensen: ooit komt er echt wel een mooi antiek wagentje voor de shets en wil ook ooit nog een arreslee en eigenlijk 6 nieuwe tuigen en dan allemaal dezelfde (van der Wiel ofzo of zoiets als jij liet zien :o ) zodat als we 6span rijden het ook echt netjes is en dan eigenlijk natuurlijk ook nog echte 6 span leidsels en ach een 8span of 10span is ook leuk:D
Oh en doe dan ook nog maar een paar zwarte pony's ;)

Haha laten we niet nog verder afdwalen.
Bedankt voor de site en CaylinnMae voor de foto!