[AR] Mennen Loonse Drunense duinen, aanrader?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juf_esther

Mennen Loonse Drunense duinen, aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 18:49

Hoi allemaal,

a.s. dinsdag willen we er graag met paard en wagen op uit en dachten aan de Loonse en Drunense duinen. Ik ben er een aantal keren geweest, maar dan als ruiter en niet als menner.

Is het een aanrader? Ik heb begrepen dat je een dagkaart moet kopen en dat er ook een plattegrond te koop is met de route.

Waar kun je goed parkeren en inspannen?

Alvast bedankt!

liberty

Re: Mennen Loonse Drunense duinen, aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:03

Ik zie dat je uit Renesse komt, ben je wel eens in het Mastbos geweest? Is wat dichterbij, en je kunt er erg goed rijden.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:16

Nee, daar zijn we nog nooit geweest... ligt bij Breda toch?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:23

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:37

Hoe ver en hoe lang wil je ongeveer rijden? Een deel van de menroute gaat niet door de bossen, maar over de weg (alleen voor bestemmingsverkeer), gezien de duinen daar bijna tot aan de weg komen.
Aan de noord-, oost- en westkant liggen de menroutes echt in het bos, aan de zuidkant zul je een stuk over de weg moeten.
Ik denk dat je beste vertrekpunt bij Bosch en Duin in Udenhout zal zijn, daar heb je een hele ruime parkeerplaats waar ook alle mogelijkheid is om in te spannen. Bij de overige café's heb je kleinere parkeerplaatsen. Een rondje om de duinen zal ongeveer een km of 20-25 zijn.
Ik denk alleen dat op de kaart de menroutes niet duidelijk staan aangegeven. De kaart die ik van het gebied heb, geeft alleen de ruiterpaden aan. Je kan niet zien of dat ruiterpad ook een menpad is.
Het mastbos is overigens wel een heel stuk kleiner dan de drunense duinen maar wel een mooi gebied.
Daglabels kun je halen bij de meeste café's rondom de duinen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:10

liberty schreef:
Ik zie dat je uit Renesse komt, ben je wel eens in het Mastbos geweest? Is wat dichterbij, en je kunt er erg goed rijden.

Hoi Esther,
Wij zijn ook al een paar x wezen rijden in het mastbos, mooi locatie, makkelijk te bereiken en vele malen rustiger als de loonse....
Wij parkeren op dezelfde weg als de Klokkenberg/ziekenhuis, daar zit naast de hockey een restaurantje met een grote parkeerplaats ernaast, ruimte zat.

De L en D duinen zijn muller terrein, wel mooi, maar druk, alles loopt naast elkaar, ruiter/men routes, mountainbike, voetgangers, je moet constant kijken waar je iets kruist.
Veel plezier i.i.g.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:12

Op een doordeweekse dinsdag zul je daar niet veel volk tegenkomen hoor. Ik heb 4 weken lang doordeweeks daar gereden, ik kwam maar een paar mensen tegen op een rit van 2 uur.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 23:59

Bedankt allemaal! Ik ga even overleggen en ben benieuwd wat het gaat worden.. mastbos klinkt ook erg leuk!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:18

Als je naar mastbos wilt kun je altijd vanaf ons vertrekken.

masano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:14

ik woon in Drunen en mijn paard staat vlakbij de rand vh bos ( pension naast dat van Bladel waar je paarden kunt huren)
Op zondag is het altijd erg druk maar door de week is het lekker rustig hoor. Bij ons hoef je eigenlijk bijna de weg niet op en kun je uren rijden. Kaartje kan je bij cafe de Klinkert kopen

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:47

Het is toch Loonse geworden en was erg leuk!

Bedankt allemaal voor de tips!

Afbeelding