[AR] Is het wat??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Is het wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:27

Ik ben op zoek naar een sulky voor mijn shet, ik wil gewoon wat voor de hobby hobbelen en door het bos gaan.
Deze pony is ingespannen en ik heb een gloednieuw ideal marathontuig.
Maar nu zag ik deze aanbieding staan, is dat wat voor een pony van 90cm.
Ze hebben het over: geschikt voor pony's tot 1.30

Even jullie oordeel :D

http://www.horseshopinternational.nl/pr ... ef46c666d6

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:46

Ik dacht, daar komt weer zo'n topic over 'de welbekende zwarte shetsulky', maar deze heb ik nou nog nooit gezien, is volgens mij nog relatief nieuw :=
Beetje het idee van een HCA Sulky lijkt het wel.

Kan je er ook niets zinnigs over zeggen eerlijk gezegd, heb er geen ervaring mee en ken ook niemand die al zo'n sulky in huis heeft. Hij ziet er wel erg gaaf uit!
Kan zo even niet duidelijk zien of er een zweng aanwezig is? Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een sulky zoals ze ook voor dravers gebruikt worden, dan heb je nl. een kliktuig nodig.

Je zou ook altijd even bij HCA kunnen informeren natuurlijk, de HCA sulky heeft zich inmiddels zeer bewezen en ook op bokt zijn er nu vrij veel HCA-rijders te vinden. Ze kunnen de sulky namelijk ook helemaal aan je eigen wensen aanpassen qua kleur maar ook qua technische eisen (bankje ipv. stoeltje, extra zeiltje, etc. etc.).

jesito

Re: Is het wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:28

Deze sulky is inderdaad een kliksysteem voor nodig, maar daar zou ik zelf wat op kunnen maken, zodat die gewoon te gebruiken is met mijn tuig.
Ik ben nog aan het twijfelen met deze http://www.horseshopinternational.nl/pr ... cts_id=595
Lijkt me een erg degelijk ding, maar ook weer 200 euro duurder.

Mijn pony is zeer zeer ernsig hoefbevangen geweest en ik wil hem enkel een stukje door het natuurgebied laten lopen.
Ik kom dus allerlei ondergrond tegen.
De pony loopt momenteel goed, maar ik weet niet hoe de toekomst uitziet.
Hij vond het voor de kar erg leuk en ik merk dat hij veel energie heeft.
Het tuig heb ik toen nieuw gekocht en nooit verkocht gekregen voor een fatsoenlijk bedrag (gelukkig)
Ik vind 600 euro dan toch weer net iets teveel en vond die blauwe wel wat.
Alleen ik twijfel omdat ik ook een stukje door wat muller zand moet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:42

De wagens van het merk sulkys eu zijn (helaas) alles behalve echt degelijk......voor recreatie prima, maar wat voor wat vaker gebruik zou ik toch een ander merk kiezen zoals HCA.
Heb een cavaletti gehad, en nu een tweewieler van HCA uit klarenbeek, het ijzer van HCA is vele malen sterker en dikker dan die van sulkys.eu.

Dan is de pirouette echt duurder in verhouding dan een HCA sulky

Fototjes van de HCA zie je op de nieuwe website :
http://hcakoetsen.nl/

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:48

Biancacoo schreef:
De wagens van het merk sulkys eu zijn (helaas) alles behalve echt degelijk......voor recreatie prima, maar wat voor wat vaker gebruik zou ik toch een ander merk kiezen zoals HCA.
Heb een cavaletti gehad, en nu een tweewieler van HCA uit klarenbeek, het ijzer van HCA is vele malen sterker en dikker dan die van sulkys.eu.

Dan is de pirouette echt duurder in verhouding dan een HCA sulky

Fototjes van de HCA zie je op de nieuwe website :
http://hcakoetsen.nl/

Oeeee, die zijn leuk.
En dat ziet er mooi stevig uit.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:13

Ik ben even aan het meelezen, de excellent tweewielers hebben wel een zweng, toch? Die kan je dus ook met 'gewoon' tuig gebruiken? Die zijn minder duur dan de HCA en ik vind ze er mooier uitzien, weet iemand waar dat verschil in prijs in zit?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 09:27

Frensie schreef:
Ik ben even aan het meelezen, de excellent tweewielers hebben wel een zweng, toch? Die kan je dus ook met 'gewoon' tuig gebruiken? Die zijn minder duur dan de HCA en ik vind ze er mooier uitzien, weet iemand waar dat verschil in prijs in zit?

Ik denk toch het matriaal, de HCA kunnen volgens mij echt veel hebben maar minder comfortabel.
Ik zit toch nog een beetje over de prijs, aangezien ik niet weet hoe het zal gaan als ik hem weer in ga spannen.
Ik denk dus toch dat ik voor een goedkoper karretje ga, dat als het niet gaat dat ik hem weer makkelijk kwijt word met niet teveel verlies.

effe offtoppic, Ik heb al die tijd met een heel goedkoop tuigje gement, maar toen ben ik gaan sparen voor een ideal.
Ik had het geld bij elkaar en heb het tuig gekocht.
Het tuig kwam aan toen de sneeuw behoorlijk lag, toen dat wat weg was ben ik aan mijn hand geopereerd.
En toen werd de pony ziek.
Toen ik het tuig wilde verkopen wilde iedereen dat tuig wel hebben voor 200 euro, maar dat is een beetje zonde van een tuig dat 490 euro gekost heeft en nooit gebruikt is.
En ik wil niet nog eens met dat dillema zitten.

Ik denk er nog eens goed over na wat ik wil, besteld zijn ze zo. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:48

De excellent wagens hebben een zweng, die kun je met een gewoon tuig gebruiken, ik vind ze aardig aan de prijs.......denk dat de kwaliteit ook wel goed is.
Maar zit iets meer materiaal aan als een HCA sulky, dus dat moet wel betaald worden.

De HCA tweewielers en sulky's hebben een kabel waar je een veiligheidssluiting aan doet, en die klick je vast aan je streng, en dus ook met een gewoon tuig te gebruiken.
HCA kan overigens ook een shetlander tweewieler maken in het model als de excellent, geen probleem zij maken alles naar wens !!
Gewoon een kwestie van even bellen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:34

Jesito: over het wel of niet comfortabel zijn van een HCA: ik heb zelf snel last van mijn rug, maar kan uren op mijn HCA sulky zitten zonder mijn rug te voelen. Daarnaast zijn ze enorm gewild en waardevast, dus je bent hem, mocht het niet gaan, ook zo weer voor een goede prijs kwijt :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:19

Idd, goed geveerd en best comfortabel, je kunt er ook een stoel op laten zetten !!
Werkt ook super.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:33

Evelli schreef:
Jesito: over het wel of niet comfortabel zijn van een HCA: ik heb zelf snel last van mijn rug, maar kan uren op mijn HCA sulky zitten zonder mijn rug te voelen. Daarnaast zijn ze enorm gewild en waardevast, dus je bent hem, mocht het niet gaan, ook zo weer voor een goede prijs kwijt :)

:j Precies ook mijn ervaring; ook ik heb geen al te beste rug en voorheen dacht ik ook altijd dat zo'n HCA sulky niet comfortabel zou zitten. Nou, nooit last gehad van mijn rug, zit juist érg comfortabel en de vering is ook super, hele stevige dingen ook. Dat is iets wat vaak wordt gedacht, maar inmiddels zijn er veel mensen die inmiddels door hebben dat ze echt wel comfortabel zitten. Vind ze zelfs veel comfortabeler zitten dan de zwarte eu sulky's! (en ook een stuk steviger; met zo'n zwarte sulky zou ik niet echt door het bos durven te crossen, met de HCA ben ik daar echt niet meer bang voor).

Er zijn best wat bokkers met een HCA, misschien mag je een keer bij iemand langskomen om een proefritje te rijden?

En mocht het mennen nou niet bevallen of je gaat er niet mee door, kan je hem zo weer kwijtraken voor een mooi prijsje; 2dehands HCA sulky's zijn zéer gewenst, die ben je zo kwijt en dan ook nog eens voor een goede prijs. Je ziet ze namelijk bijna niet 2dehands.
Heb zelf nu een splinternieuwe marathonwagen laten maken met verwisselbaar 2span systeem, zowel enkel- als 2span dus voor shet en A-pony, twv. €4150,= en ik ben er zeker van dat ik, als ik zou willen, die zo kwijt zou zijn voor een hele nette prijs.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:48

Ik ben enorm blij met mijn HCA en zou niets anders willen.
Mijn HCA zit comfortabeler dan mijn concourswagen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 17:05

Ik zal eens overleggen met mijn man, wat hij zegt.
Ik zou zowiezo graag een eenzitter willen omdat anders de verleiding te groot is om er toch een tweede even op te zetten.
En als die mogelijkheid er niet is houd het op,.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:52

ik ben begonnen met de sulky caveletti,ik heb nooit problemen onder vonden met deze sulky en ik heb me daar toch fratsen mee uitgehaald in het bos.ik zou deze sulky zo weer kopen als ik een shetlander had

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:26

Ik wil zelf ook de cavalettie voor erbij omdat je er een rem op hebt en een sleetje van kunt maken.