vinden jullie marathon zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind je een marathon zielig?

ja
4 (7%)
nee
42 (73%)
beetje
11 (19%)

Totaal aantal stemmen: 57


rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:21

hey, bij ons vlakbij word altijd de open europeese kampioenschappen gehouden voor 2- en 4-span paarden/pony's en als je sommige mensen op dat hoog niveau de marathon ziet rijden zou je ze echt zo van de bok al willen sleuren omdat ze erg bezig zijn!!! maar dat is niet bij allemaal zo. afgelopen jaar kwamen er ook mensen voorbij die helemaal geen zweep hadden!!! die deden alles op stem en die mensen stonden allemaal hoog in de lijst!! dat vind ik super mensen!! paardenrennen zoals op duindicht dat vind ik zo zielig!! die paarden doen al zo hun best en dan krijgen ze die laatste 100/200 meter ook nog eens dikke klappen!! net zo als de dravers sporten dat vind ik ook zo zielig! zo mijn mening is eruit... groetjes moi

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:29

Ik vind dat de menner duidelijk moet zijn tegen de paarden, als daar een zweep bij gebruikt word zal dat wel nodig zijn denk ik zo, ik rij ook wel eens met m'n haf, en dan vinden mensen dat ik hem in galop ook te vaak een tikje geef, maaar ik ken mn paardje beter dan hun en ik weet wanneer hij een tikje nodig heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:35

rachel15 schreef:
afgelopen jaar kwamen er ook mensen voorbij die helemaal geen zweep hadden!!! die deden alles op stem en die mensen stonden allemaal hoog in de lijst!!


Kan nooit, je mag niet starten zonder zweep en verlies je hem onderweg krijg je strafpunten.
Een zweep is namelijk een stuk veiligheid.
Bij een tandem of 4-span moet hij bovendien zo lang zijn dat hij alle paarden moet kunnen raken.
De wedstrijd is Ugchelen is trouwens een nationale en in Beekbergen een internationale en dus niet elk jaar een Europees kampioenschap.