[AR] mendiploma

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

mendiploma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:33

heey!

sinds kort hebben wij een karretje, shet en tuig :+
wij mennen er ook mee, en nu wil mijn moeder graag dat ik mijn mendiploma ga halen.
weet iemand hoe duur dat is? of hoe oud je moet zijn (04-01-1996)
en als je een plaats weet omg. Bergum friesland waar je dat kan halen ik hoor het graag!
ik het al op de mennomaneezje site gekenen, maar daar stond niks over mendiploma halen , alleen over lessen

mijn buurvrouw zei dat het 800 euro was :+
maar volgens mij is dat fout (A)

groetjes!

Anoniem

Re: mendiploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:38

Heel verstandig van je moeder :j

Waar je precies examen kan doen weet ik niet, volgens mij zit er wel een in friesland. Als je zoekt op koetsiersbewijs kom je vast een veel eind.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:45

Op deze site staat heel veel informatie: http://www.srr-nederland.nl/index.php/k ... iersbewijs

Wat het kost is overal verschillend. Je moet namelijk ergens lessen nemen e.d. en je moet het examen doen. De kosten van de examens e.d. staan op de website. Hoe duur alle andere dingen zijn, zoals de lessen, ligt aan de plek waar je het doet.

Heel verstandig om je koetsiersbewijs te gaan halen! Je leert er ontzettend veel van!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:46

dankje! ik had de site net gevonden ;)
ik zal wel even vragen bij ons op de manege :)

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:30

Moet je even naar ptc + in oenkerk kijken .
Volgens mie kist der wol slagje . haha
is de pony al beleerd?

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:52

inderdaad ptc+ oenkerk! zeer fijne en mooie locatie!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:22

oke! ik zal het evem zeggen! ja de pony is beleerd ;)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:47

Behalve het koetsiersbewijs is er ook het menbewijs tegenwoordig. Koetsiersbewijs is de aangespannen variant van het ruiterbewijs. Het menbewijs is de aangespannen variant van het FNRS-ruiterpaspoort. Bij het menbewijs heb je wat meer dressuur en het gaat in 3 stappen, bij het koetsiersbewijs is het meer verzorging en buiten rijden en dan moet je in ene examen doen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:53

jowien schreef:
Behalve het koetsiersbewijs is er ook het menbewijs tegenwoordig. Koetsiersbewijs is de aangespannen variant van het ruiterbewijs. Het menbewijs is de aangespannen variant van het FNRS-ruiterpaspoort. Bij het menbewijs heb je wat meer dressuur en het gaat in 3 stappen, bij het koetsiersbewijs is het meer verzorging en buiten rijden en dan moet je in ene examen doen.

dit klopt niet helemaal, het menpaspoort is de tegenhanger van het ruiterpaspoort en het Menbewijs oftwel CME 1 2 en 3 is de menvariant van het ruiterbewijs. Het Menbewijs cme 1 2 en 3 kun je halen na het volgen van de cursus Mennen met Plezier. Deze kun je volgen bij diverse FNRS maneges.
ik heb zojuist(vorige week ) deel 1 examen gedaan , dit doe je zowel theorie als praktijk.