Het eerste topic, geopend door Stef.
[AR] [HK] "in een rijtuigie...."
Het tweede topic, geopend door Tallechie.
[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

nu 10 wedstrijden gereden.
In de dressuur hebben we nu 7 winstpunten. Ook hebben we in 2010 2 oefenmarathons gereden.
Ik rijd veale ook onder het zadel.

Citaat:Tallechie heeft een enorm mooi paard waar ze leuke resultaten mee boekt
Citaat:Tallechie: Die een super mooi paard heeft (wel erg groot hihi) en die in verwachting is van haar eerste kindje. Ik weet zeker dat zij een hele goede moeder zal zijn.
Rij zelf vooral enkelspan, maar heb een nieuwe uitdaging gevonden in het tandem rijden.
Hoogst behaalde klasse ZZ dressuur en M vaardigheid.
Ik kan geen men-foto uit kiezen omdat ik te veel moois heb, dus hier de belangrijkste pony op stal (de enige zonder men-ambities):
L-Dennis van stal Pronkhof, definitief goedgekeurd als dekhengst met enkel 1e premies en meervoudig nationaal kampioen, maar nu ruin en oppas-oom voor mijn veulens en kinderpony

Citaat:Dennis: Dennis heeft heel veel mooie pony's waar ze leuke en hoge resultaten mee boekt!
Ik ben met een cursus enkelspan bezig voor het koetsiersbewijs.
Hier ben ik aan begonnen omdat ik Patrick aangespannen wil gaan beleren.
Nu leer ik de basis van het mennen, en als Patrick straks beleerd gaat worden(met begeleiding van een ervaren persoon)komt het goed van pas.
Ervaring zal ik pas gaan krijgen als ik straks aan het mennen kan gaan,al doende leerd men.
Ben van plan om recreatief te gaan mennen, maar zal ook wel lessen gaan/blijven volgen samen met Patrick.
Heb dus 2 Tinkers....Patrick een hengst en Hidalgo een ruin.
Patrick zal eerst beleerd worden ohz en daarna aangespannen.
Hij is al bekend met tuig en bandje en slee slepen kent hij ook al en vind dit leuk om te doen.
Hidalgo zal ook beleerd worden ohz en misschien ook aangespannen.
Wie weet heb ik ooit me 2 mannen in een 2 span lopen.

Citaat:Patrick: Heeft 2 hele mooie tinkers. Zelf is ze bezig met haar koetsiersbewijs, maar helaas door het slechte weer is er even een stop. Sleeën doet zij ook al en dat gaat al super goed!
Mijn naam is Laura en ben 19 jaar oud. Ik heb 2 heerlijke kleine bonte ukkies. Rivaldo en Tum-Tum. Riv is 9 jaar oud en Tummy 6 jaar. Beide beleerd voor de wagen, maar Tum moet nog een hoop leren. In 2011 wil ik officieel gaan starten met Rivaldo. In mennen heb ik erg veel plezier en zorgt ook heerlijk voor ontspanning na een vermoeide dag.

Citaat:L_Rivaldo: Heeft twee mooi pony's waar ze ontzettend gek mee is. Vind L_R haar topics altijd erg leuk om naar te kijken.
Ik ben vanaf mijn 5e jaar al aan het paardrijden.
Ik rijd onder het zadel Z1 dressuur, en voor de lol spring ik op donderdag avond.
Mennen heb ik geen startkaart voor, en rijd ik altijd voor de hobbyklasse.
Wij hebben thuis 9 pony's/paarden staan. Van mij, van mijn zus, van mijn vader en twee paarden in pension.
Tina: Heel werkwillig, nooit moe (laat ze tenminste niet merken).
Ze vindt mennen fantastisch, en neemt vaak het voortouw.
Het is een schat van een pony en altijd nieuwsgierig.
Turner: Hij is echt een dieseltje, moet even warmlopen voordat hij echt voor je aan het werk gaat.
Hij kijkt altijd erg de kat uit de boom, stapt achter Tina aan. Hij kijkt eerst of het wel veilig is.
Verder ook hij een hele lieve en betrouwbare pony waar niets kwaad in zit.
Ze lopen samen in het 2-span.
Maar hebben ook laatst in een 8-span gelopen!
Sleeën is ook geen probleem, en hebben ze alletwee heel veel plezier in!

Citaat:Evelinee_: Heb haar gezien in Benningbroek en ze ging als een speer met die kleine beestjes van d'r. Leuk om naar te kijken!
Het paard, Rembrand (bonte kwpn-er van 12), rijd ik onder het zadel dressuurmatig (M1) en recreatief (lekker naar buiten) en ik heb hem voor de wagen lopen.
Met de dressuur zijn we inmiddels Z met winstpunten, vaardigheid rijden we alleen outdoor dus dat gaat minder snel, maar komend jaar gaan we het in de M proberen.
De pony, Amerigo (schimmel Welsh A van 16), is eigenlijk van mijn zoontje, maar om hem in conditie te houden hebben we hem laten beleren.
Hij looptnu ca 1,5 jaar voor de wagen.
Hij doet het met veel plezier, maar in de wedstrijden wil het nog niet zo lukken.
We zijn met dressuur B +7 en met vaardigheid L +6.
Voor beide knollies heb ik een Winner recreatiemarathonwagen.
Groeten,
Martine (tine10)

Citaat:Tine: altijd zenuwachtig voor de wedstrijden, terwijl ze alleen maar toppers heeft en zelf een topper is. Ik vind het knap hoe ze haar 'ziekte' kan combineren met kind, dieren, huishouden e.d.
Citaat:Tine: Een vrouw die altijd veel doet met haar paarden en de onderhoud aan stal. Is er weer sneeuw dan gaat ze het gevecht weer aan! Nu viel er zoveel dat ze het maar opgaf en de slee er achter knoopte en eigelijk vond ze dat wel erg leuk. Haar zoontje kreeg er ook al geen genoeg van.
Vanaf dat ik kon lopen heb ik op paarden gezeten en sinds een jaar of anderhalf zit ik erachter.
Heb in 2009/2010 soort omscholing achter de rug met koetsiersbewijs enkelspan, tweespan en veel lessen bij een stalhouderij waar ik ook wel eens groom en soms nog op de paarden zit.
We hebben drie pony's, twee menpony's, Alwyn (Welsh A, schimmeltje, van 2007) en Snuit (Welsh A, zwart, van 1997).
Alwyn hebben we zelf beleerd (met trouwe groom Tamara) en Snuit heb ik in augustus 2010 gekocht.
Snuit kan alles behalve serieuse dressuur : enkelspan, tweespan, vierspan, tandem en vooral indoor marathon.
Tja, eind van 2010 kwam deze dame op mijn weg....en terwijl we dachten dat het niet meer zou kunnen (ivm mijn blessures) hebben we het toch gedaan, een eigen paard zodat ik weer een band kan opbouwen en kan rijden (of mennen ) waar en wanneer ik wil...

Rizanta is echt mijn grote verrassing en cadeau van 2010

Onze plannen voor 2011: recreatieritten met tweespan, misschien mendurance en dressuur/vaardigheid proberen.
We zien wel we willen in ieder geval veel lol hebben en genieten van lekker buiten zijn.

Citaat:VHU: altijd druk in de weer met de pony's. Sindskort is haar droom in wens gegaan en heeft ze weer een paard onder haar kont. Ik vind het knap dat ze alles kan combineren. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Citaat:VanHuisUit heeft een onwijs gaaf paardje Snuit waar ik helemaal verliefd op ben
Citaat:VHU: Iemand waarmee ik lange tijd veel dezelfde dingen deed rond dezelfde tijd. Dat was altijd erg apart, omdat we die dingen nooit afspraken. Zo nam zij een 2span maatje en ik ook, beide hebben die weer terug gedaan en uiteindelijk een andere gekocht. Dit is een van die dingen.
Ze loopt nu L dressuur met 11 winstpunten, en L vaardigheid met 1 winstpunt.
Het is een erg gevoelig en snel gespannen paard, dus het is niet altijd simpel met haar, maar elk stapje is er 1!
Het hengstje staan op een superfijn opfokadres, waar hij lekker met zijn leeftijdsgenootjes groot en sterk kan worden, zodat hij straks ook voor de wagen kan!

Citaat:nouvel kom ik wel eens tegen als er bij ons wedstrijd in hoofddorp is, zo mooi gezicht als ze met haar "spook" de baan doorgaat.
hallo ik ben monique,happytime is mijn boktnaam,genoemd naar mijn KWPN merrie happy time elza van 24,5 jaar oud.met haar heb ik dressuur gereden en gesprongen,en mee gefokt,showtime is daaruit gekomen,die is nu 11 jaar en heb ik nog steeds,showtime heeft ook veulens gekregen en de laatste easytime heb ik nog steeds(nu 1,5 jaar oud)
ook heb ik een welshpony sunrise,7 jaar geleden gekocht,125cm hoog en zadelmak gemaakt en voor de kar gespannen,wat ze best goed doet.
dan heb ik nog tiamo,2 jarige welshruin,moet nog ff groeien en mag dan met sun samen lopen in het span.
ik rij nu aangespannen omdat ik ziekte van crohn heb,de spanning uit mijn buik gaat over de teugels en mijn kwpners worden er onzeker van en gaan racen...
maar sun is erg cool en dat gaat dus beter.

Citaat:Happytime: Leuk om nu eens foto’s achter ‘happytime’ te zien!
Ik ben 24 jaar, student en in mn vrije tijd (welke vrije tijd?) geef ik grondwerkles hier in de buurt. Verder woon ik samen met mijn lieve vriend die meer met auto's dan met paarden heeft. We hebben 2 katten, 1 cavia en een hond, Ushi.
Dan nog even over mijn twee jongens, Sunshine en Storm.
Sun heb ik sinds hij 4,5 maand is. Al van jongs af aan werken wij op een basis van natural horsemanship en dat heeft hem gemaakt tot een heel fijn, gevoelig maar heel stabiel paard. Hij is inmiddels 9 jaar en ik kan hem echt niet missen. Sun loopt onder het zadel, voor de wagen, aan de lange lijnen en natuurlijk doen we nog zeer regelmatig samen grondwerken. Ik zet hem ook in tijdens mijn lessen als mensen het moeilijk vinden om met hun eigen paard te werken, of als proef- of demo-paardje, waarbij hij zich dan meestal wel van zn beste kant laat zien. We zijn ook lid van de menvereniging "De Hoeksche Menners" (http://www.demenners.nl) en daar rijden we regelmatig mee met de georganiseerde dagritten.

Storm heb ik nog niet zo lang, sinds april vorig jaar. Hij wordt dit jaar 3, en we zijn nu op een heel rustige en speelse manier kennis aan het maken met wat werk. Ben met hem eerst bezig geweest om met grondwerk een stabiele band op te bouwen zodat hij weet wat hij aan me heeft. Ik ben in zijn korte leventje namelijk al zijn 6e eigenaar.
Gelukkig heeft hij daar niet echt onder geleden. Het duurde wel wat lang voor we echt een band hadden, maar hij is wel altijd een heel open en vriendelijk paardje. Nu verveeld hij zich echter, en zijn we dus heel voorzichtig bezig om wat meer werk van hem te vragen, en daar lijkt hij zich heel goed in te kunnen vinden. (hij is in elk geval gestopt met bijten... )
De bedoeling is dat hij straks met Sunny samen een mooi span gaat vormen en we heerlijk kilometers gaan maken.

Verder ben ik bezig om een shetlandermerrie die bij mijn twee jongens staat ook voor de wagen te beleren. Zij is een echte kinderpony, en met haar geef ik ook ponyrijlesjes aan wat kinderen in de buurt. Een bravere shet ben ik nog niet tegengekomen, ze doet het zo geduldig met de kinderen. Tja, kijk zelf maar naar dit lieve koppie, zegt genoeg toch?

Citaat:Lacuna: Doet altijd gezellig mee in het topic en vertelt heel enthousiast over haar pony's. Leuk!
Ik men zelf vanaf mijn 15de fanatiek, daarvoor zat ik op de bok naast mijn vader.
Als baby ging ik zelfs al in de reiswieg mee met de kar hoezo met de paplepel...
Een parttime 'de paden op, de lanen in.. bokker'. Kruipt soms achter de steen vandaan om wat zinnigs te zeggen.
Kan blijven praten over dr eigen diertjes. Lieke, Lotte, Pride en Lizzy zijn mijn zwartbruine lievelingen.
En dan hebben we ook nog onze knotsgekke boxer Mike, die op conditie blijft door met de pony's mee te trainen.
Ik vind het super leuk om alle belevenissen van de andere mengekken te lezen!

Citaat:Sumic: Ik ben verliefd op jouw pony's. Mijn droomspannetje!
Woonachtig in de polders van zeeland.
Ik men nu ongeveer 5 jaar.
Heb 2 welsh A pony's 't zeeuws sloezichts Ferro en Vlagbergs Robijn.
Ferro is 7 en heb ik 4 jaar, Robijn is 4 en heb ik bijna 2 jaar.
Ze lopen enkelspan, dubbelspan en tandem.
Ik start officiele dressuur en vaardigheid met beide en heb ook 1
sgmw gereden met ferro. Verder start ik veel oefenmarathons in de buurt.
Verder heb ik een man die fanatiek ment en ik heb ook mijn zusje aangestoken
Mijn vader is mijn vaste groom die altijd trouw mee gaat op wedstrijd

Citaat:Maisie: Lees altijd graag je stukjes over je geweldige, mooie pony’s! Erg jammer dat je zover weg woont, anders was ik zeker een keertje komen kijken.
Citaat:Maisie: Heeft 2 leuke welshjes waarmee ze wedstrijden rijd. Ook haar man (waarmee ze dit jaar getrouwd is) beoefend de sport. Helaas hebben ze dit jaar van hun haflinger afscheid moeten nemen. Niet dat hij zijn plaats kan vervangen, maar om de sport te kunnen hervatten hebben ze een nieuwe topper erbij! Ook joep kwam het stel vergezellen.
Ik rijd (nog) geen wedstrijden met wobbe, maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
eerst maar eens lekker met plezier rondrijden.
We rijden zowel in de bak als op de weg, waarvan we beide het laatste het leukste vinden
Vooral zomers lekker een lang stuk mennen, heerlijk!
Mijn moeder gaat bij een buitenritje meestal mee, vind ik ook wat gezelliger.
Soms ga ik ook wel eens een stukje alleen naar buiten, maar dan ga ik niet zo ver.
Wobbe is een NMPRS Ruintje van nu 6 jaar oud en ongeveer 90cm hoog.
Verder heb ik nog een NMPRS merrie, Ivy van 93cm hoog.
Ivy heeft 20 april dit jaar een zilverappel pintaloosa hengstveulentje gekregen.
ook een NMPRS paardje, zijn vader is de NMPRS hengst Solarwind armani echo (van meavy op bokt)
ik hoop dat Rafiki over een jaar of 3 á 4 ook beleerd kan worden in het enkelspan.
en wie weet durf/wil ik tegen die tijd ook wel mijn 2 mannetjes in 2 span hebben naast elkaar.
Nog een klein stukje over mezelf.
Ik ben eerst op mijn 6e begonnen met rijden (OHZ uiteraard ) maar na een les of 6 viel ik eraf.
en toen durfde ik niet meer.
In de zomer van 1996 ben ik weer opnieuw begonnen met paardrijden.
in de tussentijd nog een huurpony gehad, een x aantal jaren waarmee ik ook wat wedstrijdjes reed.
Nu rijd ik eigenlijk niet meer OHZ... af en toe nog op paarden van stalgenootjes of van de staleigenaar.
en af en toe rijd ik nog eens op de fjord van mijn moeder.

Citaat:Ivy: die haar pony heeft laten beleren en al lekker aan de slag is gegaan met haar knappe wobbe. Ook kreeg haar merrie dit jaar een prachtig veulen die het later samen met wobbe in span mag lopen.
Ik ben sinds mijn 16e de trotse eigenaresse van Diddle.
Diddle is een papierloos fjordenmonster Een ruintje van 12 jaar inmiddels.
Hij heeft niet zoveel pokon gehad en is maar 1,35 hoog. ( ''hij lijkt wel een shetlander'' ).
Diddle staat lekker 24/7 buiten op een mooie stal dichtbij het bos.
Hij heeft daar 3 vriendinnen in de wei. Hij werkt vaker niet dan wel, in verband met mijn studie, maar dat maakt hem niet zoveel uit .
Diddle is buiten menpony ook boscrosspony, VD-pony, knuffelpony, wandelpony, fietspony, ach maakt niet uit, verzin maar iets geks
Wedstrijdervaring hebben we 0,0.
Voor komend jaar staan 2 wensen op het programma.
Wens 1 is het onder het zadel rijden van een TREC wedstrijd samen met onze lieve stalgenote en eigenaresse van 2 van Diddle's vriendinnen.
En ook zou ik graag met Diddle meedoen aan de mendurance in Etten-Leur. Toekomstmuziek, voorlopig genieten we mateloos van elkaar

Citaat:Naaltje: is ontzettend positief ondanks dat haar gezondheid haar af en toe in de steek laat. Ook is ze altijd druk en moet plannen om de planning rond te krijgen.
Citaat:Toch nog even een extraatje voor Naaltje, die over haar men-angst heen gekomen is en heerlijk met Diddle kilometers vreet.
Zoë is een gekruiste labrador van 10 jaar oud, Zhora is een American Stafford/Duitse dog van 9 maanden oud.
Met Zhora ga ik naar de hondenschool, dit is dus ook een hobby van mij.
Mijn pony heet Romeo, het is een 4,5-jarige ruin van 1.25m groot.
Hij is beleerd voor de wagen in juni 2009 en sinds deze zomer wordt hij beter doorgereden.
Onder zadel is hij nog niet beleerd, maar we zijn op zoek naar een geschikte ruiter.
Ik heb 16 jaar paardgereden, maar ik ben dit jaar moeten stoppen vanwege rugproblemen.
Nu richt ik me volledig op het mennen.
Ik heb leren mennen met mijn verzorgpaarden en heb mijn eigen pony vorig jaar zelf beleerd met de nodige hulp.

Citaat:Sander_Lotte: Zag de mooie hengst in het lelijke eendje en maakt nu iedere haflingereigenaar jaloers met Romeo's uithoudings en doorzettingsvermogen.
Citaat:met bokker lotte heb ik best veel contact,als ze een tijdje niet in ons topic is geweest,stuur ik haar een pbtje, hoe het met haar gaat enz ,
(daarna meld ze zich vanzelf wel weer)

Citaat:Joram: Heeft een super leuke fjord met hele lange manen. In 2011 gaat hij verhuizen naar drenthe en is mijn buitenrijdmaatje helaas wat verder weg, maar ik ga je opzoeken hoor met mijn 2 ukkies
Petra is mijn schimmel Welsh A pony waar ik mee men, vrijspring, grondwerk, longeer, wandel, fiets, lange lijn en knuffel. Ze houdt van eten, springen en recreatieve ritjes door het bos. Ze houdt niet van water, de tandarts, herten en honden. Mennen doen we met een tweewieler die van dit jaar nieuw is, maar nu al een tijdje met platte band stil staat.
Als vriendje heb ik dan Sasha er bijgenomen van een bokker. Zij is een zwarte shetlander die duidelijk de baas is in de weide. Beide dames hebben een haat liefde verhouding met elkaar. Sasha is ondertussen een jaartje bij mij en ondertussen dus al 21 jaar. Zij houdt van eten, wandelen, de baas spelen maar vooral van rollen (modder, zand, bladeren, sneeuw,...). Ze houdt niet van alleen zijn.
Als de pony's vakantie hebben, heeft het baasje het druk: door de week werken als financiaal analist en in het weekend verbouwen. Wij zijn al 3 jaar aan ons eigen huisje aan het verbouwen. We hebben het gestript tot op de ruwbouw, hebben bijna een jaar op de bouwvergunning gewacht en komen nu eindelijk in de opbouwfase. Met de stalletjes aan huis komt er natuurlijk een kinderdroom uit. Als het weer het toe laat, willen we proberen om in maart te verhuizen.

Citaat:b485: Gezellige bokster die erg leuk met haar pony’s omgaat! Meer foto’s plaatsen hoor in het nieuwe deel!!
Buck loopt voor de kar
in enkelspan, tweespan, tandem, klavertje 3 en vierspan.
Ook loopt Buck onder het zadel en leert hij veel kleine kindjes rijden.
Net als een groot paard word hij zowel gelongeert met elastiek als met de dubbele longe als met een pessoa teugel.
Buck beheerst ook veel oefeningen van vrijheidsdressuur oa: liggen, zitten, spaanse pas, jambette, knielen, spagaat, flemen, stijgeren,
trappen, kusje geven, rit openmaken en nog veel meer!
Kortom een zeer veelzeidige shetlander die bewijst dat ze niet alleen als grasmaaier dienen!
Dan hebben we nog Lizzy van stal Faas, zei is een jaarling geboren in 2009. Kruising tussen een haflinger vader een een mini appaloossa
moeder. Gezien haar leefdtijd doen we nog niet echt veel, maar kent zei wel de nodige opvoeding en beheerst een paar lichte oefeningen
van vrijheidsdressuur oa: gapen, flemen, jambette, spaanse pas en spagaat.

Citaat:Buckje: Een hele lieve meid die super gek is op haar kleine ukkies. Roze is haar favoriet als ze voor haar slee outfit kiest. Vrijheidsdressuur daar is ze goed in beide paardjes kunnen al veel kunstjes.
* Denzel 04/05/2010 (NU 7 mnd+), al + 90 cm. Troetelen, verzorgen, wandel en voetballen.

Citaat:Flaver wil veel leren en vraagt hier en daar om informatie Leuk om te lezen
Wieneke van stal Brugsteeg van 5 jaar, Chicko van 3 jaar, Billy van stal 't lammendam van 2 jaar
en Candy van stal `t Sonneke van 1 jaar
Ik heb de shetters vooral voor de lol en om mee te mennen. Daarnaast worden de oudste 2 ook gereden door ons pleegkindje.
Daarnaast heb ik 2 engeltjes in de hemel, Sonja (1988- 2008) en Jimmy(2002-2009) mijn 2 toppers.

Citaat:Sonjim: Ondanks lichamelijke tegenslagen, blijft zij zich inzetten voor haar pony’s. Een dikke pluim!!
Vanaf dat ik me herinner ben ik altijd al met paarden bezig, het begon met het meegaan met een vriendinnetje om paardrij les te kijken en tijdens het uitstappen er even op te mogen zitten, daarna een eerste eigen verzorg pony, toen nog een paar en zo eindigde ik met Tijgertje. Een mini-shetlander, een draak van een pony die het heerlijk vind om uren te wandelen en dan vooral de bossen en duinen in. Geen gevoel voor richting en de meest vrolijke leergierige en werkwillige pony die ik ooit heb ontmoet! Zo ben ik ook de menwereld in gestapt want iemand daar op stal rijd met de kar, en ik wilde natuurlijk erg graag mee! Mencursus gedaan, en nu zijn we dus bezig om Tijger voor de kar te zetten. Ik hoop dat we uiteindelijk hier de bossen in kunnen en lekker kunnen racen, want dat is toch wat Tijger het liefst doet! Hij zet zelf vaak al aan en op lange stukken rennen we samen, telkens harder en harder, met wat vreugdebokken en extra sprintjes erbij!
We zijn ook vrij fanatiek met Vrijheidsdressuur, Tijger vind het echt ontzettend leuk, en dat maakt het ook zo leuk om mee te werken!
Had nooit verwacht dat ik zo gek kon worden op een pony, maar Tijger is echt 'HET' paard, diegene die je gewoon nooit meer kwijt wilt, waar je smoor op bent en waar je stiekem niet zonder meer kan leven.

Citaat:Millanka: Heeft een tijdje mijn pony verzorgt en kwam altijd van erg ver weg, maar weer of geen weer ze stond altijd voor je klaar. Ook toen ik 2 beleer pony's op stal had staan. Echt een topmeid!
Ik ben Susanne, 19 jaar. Ik heb 3 onwijs leuke paardjes waar ik mee men. Allereerst Jelle, mijn stoere maatje. Een 6-jarige ruin van 90 cm. Hij loopt in enkelspan en tweespan, en zo afentoe ook in het tandem. Dan komt Mickey, een topper! Hij is bijna 9 jaar en 92 cm. Ondanks hij blind is aan zijn linker oog, loopt hij geweldig voor de wagen. Mick is een pony met een eigen mening over alles en daar moet je mee leren om te gaan. Hij is beleerd in enkelspan, tweespan en tandem. Ook OHZ met kleine kinderen loopt hij braaf.
Als laatste kwam Kay. Een bonte Welsh kruising (1.20m en 4,5 jaar) met prachtige gangen. Deze eye-catcher heeft wel een Russisch geschreven gebruiksaanwijzing en als hij je niet moet, dan moet hij je niet. Ook is hij erg eenkennig, maar als je hem eenmaal voor je gewonnen hebt, dan gaat hij voor je door het vuur. Hij is net beleerd in het enkelspan en doet dit erg goed. In de toekomst wordt dit mijn wedstrijdpony.

Citaat:Jelleee: Heeft een snel dubbelspan die graag voor haar willen werken! Naast dit span, heeft ze ook nog knappe Kay! Ben heel benieuwd hoe die het uiteindelijk gaat doen
Na wat wedstrijden met Kokkie ben ik ook begonnen met mennen van de andere pony's.
Naast het mennen sta ik iedere wedstrijd achterop bij ons tandemspan of bij enkelspan paard.
Kokkie!
Op dit moment wissel ik af, ene keer start ik met Kokkie en de andere keer met Saffier (Met Kokkie worden ook ohz dressuurwedstrijden gereden en met Saffier springwedstrijden) en dit gaat erg goed. Tot nu toe goede resultaten behaald.
Saffier!

We hebben nu 8 pony's, waarvan er 6 voor de wagen staan. Die andere twee worden nog beleerd als ze oud genoeg zijn.
Ook gaan wij dit voorjaar beginnen met twee paarden te beleren waar ik uiteraard veel zin in heb!
Tandem

Citaat:Poeltje: altijd druk met de pony's voor anderen. Rijdt veel wedstrijden en boekt altijd goede resultaten.
Citaat:En natuurlijk dank aan Poeltje, voor het werk dat ze doet voor dit nieuwe topic
Citaat:Poeltje: Iemand die vaak mee gaat groomen, maar ook dit jaar een paar officiele starts heeft gemaakt.
Bicci
ik ben bianca (bicci) ben 8 okt 2010 getrouwd met de liefste man op aarde en de gelukkige "mamma" van een leuke veestapel, te weten, 2 katten, 4 kipjes, 4 konijntjes, 2 duifjes en jaja, een paardje (L).
met het paardje breezer ( briez, krentebol, paard v sinterklaas, pippi-paard) hobbel ik regelmatig trails van ruim 250km. voor het goede doel, de stichting brooke hospital for animals , dat doe ik bitloos.
En sinds kort heb ik hem beleerd en kuieren we ook rond met de kar erachter.
dit tot groot genoegen van mijn man, die hoeft niet meer te lopen nu, haha

Citaat:Bicci, mijn excuses! Je staat er nu in! Je hebt een prachtpaard

Citaat:En de vraag aan Evelli: hoe bevallen die tweespanleidsels die je op P&K gekocht hebt?
Naast alle vaste prik, hebben wij sinds het statje van Bokt een hoop nieuwe kletsers erbij gekregen! Gezellig!!
Veel plezier nog in dit topic!!

Citaat:Ik vind over het algemeen dat iedereen erg leuk met elkaar meeleeft. Het is net of je elkaar toch een beetje kent.
Ben ik het volkomen mee eens

Veel plezier in het nieuwe deel!