[NH] Hoe krijg ik respect van mijn paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 08:54

Ik krijg van alle kanten hulp.
En mijn paard niet slaan? Als ie mij iets flikt wat echt niet kan dan krijgt ie van mij toch echt een mep, sorry hoor...

lieffie2000
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:56

slaan...je slaat het erin niet eruit maar goed. Verdrietig .iedereen doet zoals hij /zij denkt dat het goed is.,..
maar nh heeft niets met slaan te maken
dan maak je gebruik van de regels in de kudde...
maar ik veroordeel niemand ...ik wens je suc-6 met je paardje.....

geduld en respect is een grote opgave...... Bloos

prompter

Berichten: 11248
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:59

Irre schreef:
Ik krijg van alle kanten hulp.
En mijn paard niet slaan? Als ie mij iets flikt wat echt niet kan dan krijgt ie van mij toch echt een mep, sorry hoor...


En heeft dat tot nu toe geholpen?

Niet banketstaaf bedoeld, maar met slaan alleen, en meestal nog op de verkeerde momenten, verdien je geen respect van je paard. Je moet een natuurlijk overwicht hebben en zekerheid uitstralen, dan is het slaan ook niet meer nodig. Maar dat kost wel een paar jaar ervaring....

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 19:15

Mee eens, maar soms verdient ie het gewoon. Ik sla hem echt niet verrot om het minste of geringste of zo. Maar soms heeft ie gewoon een flinke tik verdient. En dat weet ie ook goed hoor.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:46

lieffie2000"]
slaan...je slaat het erin niet eruit maar goed. Verdrietig .iedereen doet zoals hij /zij denkt dat het goed is.,..
maar nh heeft niets met slaan te maken
dan maak je gebruik van de regels in de kudde...
maar ik veroordeel niemand ...ik wens je suc-6 met je paardje.....

geduld en respect is een grote opgave...... Bloos
[/quote]

[quote="promptertje schreef:

En heeft dat tot nu toe geholpen?

Niet banketstaaflig bedoeld, maar met slaan alleen, en meestal nog op de verkeerde momenten, verdien je geen respect van je paard. Je moet een natuurlijk overwicht hebben en zekerheid uitstralen, dan is het slaan ook niet meer nodig. Maar dat kost wel een paar jaar ervaring....


Moeten jullie allemaal eens komen kijken als mijn Welsh z'n vriendin een lel tracht te verkopen als ze iets héél erg fout heeft gedaan *LOL*

Ach, kuddegedrag hé ... Schijnheilig

Irne, ik vind het echt knap dat je het allemaal zo goed aanneemt.
Daar kunnen sommige bokkers (en niet alleen bokkers) nog een hele grote hoop van leren.
Toppie! Keep up the good work! OK dan!

Succes! (en hou ons op de hoogte)

prompter

Berichten: 11248
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:03

Loolapelooza schreef:

Moeten jullie allemaal eens komen kijken als mijn Welsh z'n vriendin een lel tracht te verkopen als ze iets héél erg fout heeft gedaan *LOL*

Ach, kuddegedrag hé ... Schijnheilig



Daarvoor hoef ik niet eens te komen kijken Lachen

Paarden in de kudde meppen elkaar niet gelijk - ze waarschuwen elkaar eerst, in oplopende sterkte (oren in de nek, neusgaten dicht, mond open doen), en dan volgt pas de mep. Wij mensen slaan de waarschuwingen meestal over en meppen gelijk, dat is het verschil.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:26

promptertje schreef:

Daarvoor hoef ik niet eens te komen kijken Lachen

Paarden in de kudde meppen elkaar niet gelijk - ze waarschuwen elkaar eerst, in oplopende sterkte (oren in de nek, neusgaten dicht, mond open doen), en dan volgt pas de mep. Wij mensen slaan de waarschuwingen meestal over en meppen gelijk, dat is het verschil.


Kijk, daar heb je gelijk in Knipoog

Ik mep ook nooit voor ik heb eerst heb geroepen, en dat is normaal ook meer dan genoeg.

Op een enkele keer na dan, maar daar is ze een twenter voor Haha! (al gaat het tegenwoordig toch echt heel goed )

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 00:57

Daarom zeg ik ook; ik mep mijn paard niet om het minste of geringste. Pas als hij na zeeeer duidelijke aanwijzingen de boodschap perse niet wil aannemen. Tja... dan krijgt ie inderdaad een lel. Jammer dan.

Ik hou jullie absoluut op de hoogte van mij en mijn beessie en alle tips blijven welkom.

Bovendien wil ik nog even melden dat ik heeeeeel nodig mijn Renault 19 kwijt moet. Wie o wie heeft er interesse???? Niemand???

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:18

Sonja, ik vind dat je gelijk hebt, geduld is een schone zaak en consequent zijn heel belangrijk. Om respecr van het paard te krijgen (verdienen) dien je je paard ook respect te geven. Het is een kwestie van tijd want een paard is niet zo dat als je hem maandag gekocht hebt dat hij/zij zich op vrijdag al helemaal overgegeven heeft aan de nieuwe eigenaar. Dit moet groeien van beide kanten en kan een lange tijd duren. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).