[AR] 2span koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

2span koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:45

hallo ik weet niet of er hier al een onderwerp over is maar als je 2span rijd met schetlanders moet je doen zoon speciaal 2span koets kopen of kan dat ook met 1span
de ponys moeten wel naast elkaar kunnen geen tandem gelieve ook een foto erbij te zetten zo dat ik een beeld erover krijg dat zou fijn zijn

daaag

StalNollie

Re: 2span koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:48

ik zou zeggen als je dit niet eens weet zou ik er nog niet aan beginnen mocht dit de bedoeling zijn,

je kan met een koets enkel en eventueel tweespan mee rijden mits je er een boom aangemaakt kan worden, en je twee streng houders hebt(weet zo de benamming niet )

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:57

Gebruik de zoekfunctie eens, en ga eens bij wat koetsenhandelaren kijken, of bij mensen die enkelspan en tweespan rijden. Je kunt geen tweespan voor een enkelspanwagen zetten, een enkelspanwagen heeft een lamoen, een tweespanwagen een langboom. Vaak kun je wagens wel ombouwen van enkelspan naar tweespan.

Maar ga je in ieder geval, voor je ook maar iets doet met je ponies, eens verdiepen in wat mennen inhoudt.

Chestnut89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:15

Helemaal onmogelijk is het niet, tweespan rijden met een lamoen :P

Wij hadden vroeger voor een éénassige trainingswagen waar we tweespan mee konden rijden. Door een speciale constructie liep één paard in het lamoen en de tweede ernaast. Ze trokken samen aan één evenaar waardoor ze beide het werk moesten doen. Was wel apart de paarden zo scheef voor de wagen... ideaal was het niet...

Dit kon natuurlijk niet met een gewoon tweespantuigd. Beide paarden hadden een enkelspantuig op, enkel de leidsels waren dus tweespan, vooraan waren de paarden via halsbanden en touwen aan elkaar verbonden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:38

Crosspost dus hier een slotje