[AR] Ideeen voor (men)clinics of excursies?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Ideeen voor (men)clinics of excursies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 11:32

Wij proberen bij onze menvereniging elk jaar een paar leuke excursies o.i.d. op het programma te zetten, naast de gewone gezelligheidsritten en de onderlinge wedstrijden.

In 2010 zijn we op bezoek geweest bij de Koninklijke Stallen in Den Haag en we hebben een rondleiding gehad bij een hengstenhouderij die veel merries op bezoek krijgen om te laten dekken en die ook sperma van een paar tophengsten exporteren over de hele wereld. Beide excursies waren erg interessant!
Daarnaast hebben we een menweekend georganiseerd, waarbij we met 6 aanspanningen een paar dagen op stap geweest zijn met 2 hotelovernachtingen.

Voor 2011 ben ik ook weer op zoek naar een paar leuke dingen om te organiseren, maar ik heb helaas nog niet zoveel inspiratie.

Iemand goede (en betaalbare) ideeen voor leuke excursies? Of voor het organiseren van een of andere clinic?
Ik hoor het graag.

MarjaR

Re: Ideeen voor (men)clinics of excursies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 11:43

Ik denk bijv. wel al aan een longeerclinic van bijv. Lammert Haanstra. Maar heeft iemand nog leuke andere ideeen?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:07

hoi

wij doen ook zulke dingen bij ons op de vereniging erg leuk altijd wij hebben onder andere al gehad:

menles van ilona menz
longeerclinic
uitleg over voeding
uitleg van een dierenarts
uitleg van een tuigenmaker
aanstaande 12 feb clinic van cees van beckhoven over hartslagmeters
excursie naar de stallen van ijsbrand chardon

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:02

Lange Teugel clinic van Piet Bakker :)
Clinics die zijn gericht op onderdelen van het mennen apart: vaardigheid, dressuur, marathon e.d
Clinic paardenmassage

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:10

schriktraining; altijd handig voor menpaarden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:50

Gerard Leijten geeft hele leuke en leerzame menclinics
Lammert Haanstra is leuk voor een longeerclinic en Piet Bakker voor een lange teugel clinic

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:24

Zoals hierboven al gezegd werd uitleg van een tuigenmaker. In nederland zitten daarvoor wel een paar leuke adressen, maar las je echt mooie tuigen wil zien van super kwaliteit zou je naar Van der Wiel in België moeten gaan, die maken echt de meest geweldige tuigen.

Misschien op de vereniging eens met elkaars paarden rijden of elkaar lesgeven.

Met een groep van de vereniging naar de instructieweken op ermelo.

Verder zou ik het eigenlijk ook niet echt weten, wel leuk dat jullie zo fanatiek zijn met de club, dat mis ik hier in de buurt wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:59

Onderhoud menwagen, ik weet dat Andries Veeneman van HCA koetsen hier wel eens praatjes over houd.

Eventueel ook een idee: weekendje mendurance rijden. Met z'n alles starten in de kennismakingsklasse. Leuk op wedstrijd in ontspannen sfeer en gelijk een mooie buitenrit

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:31

Ja, starten in een mendurance lijkt me nog wel eens wat. Maar vervoerstechnisch is dat niet haalbaar om zoiets met de menclub te doen, want bijna niemand heeft vervoer voor paard en wagen samen. Althans, niet voor langere afstanden.
De meesten (waaronder ikzelf) rijden gewoon aangespannen naar een clubactiviteit. En sommigen komen met een tractor met daarachter een paardentrailer en daarachter de menwagen. Echt een soort "treintje" om te zien rijden. Grappig!

Zelf heb ik op dit moment ook nog geen goed vervoer, maar op een keer komt er wel een trailer met koetsenframe. En dan lijkt een keer meerijden in de kennismakingsklasse van een mendurance rit me heel leuk!

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:47

Paul Versluis is hier vorig jaar geweest, was ontzettend leerzaam.
's ochtends uitleg over gebit, de inwerking van bitten en aanleuning in het algemeen. Hij nam bij ons verschillende schedels en veel bitten mee..
's middags in de praktijk brengen dmv lesgeven aan 6 aanspanningen met problemen..

http://www.paul-versluis.nl/versluis.php

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:59

Voor iedereen die tot nu toe gereageerd heeft: bedankt voor de goede ideeen! Daar zitten zeker heel bruikbare dingen tussen.
Enne... 'keep those ideas coming' ! :-)