[AR] Slee-onderstel sulky cavalettie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Slee-onderstel sulky cavalettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:40

Heeft iemand het slee-onderstel voor de sulky cavalettie? En zo ja, hoe bevalt dat?

Het is op dit moment niet leverbaar, maar ik denk erover om het te bestellen zodra het weer wel leverbaar is.

We hebben nu zo'n houten kindersleetje achter onze shet Lente hangen voor wat sneeuwplezier in het weiland, maar dat zit natuurlijk helemaal niet comfortabel.
Bovendien ben ik zelf groot en best zwaar en krijgt ze de slee met mij er op niet goed van zijn plaats omdat die slee met die smalle glijdertjes zo diep in de sneeuw snijdt. Op een gladde ondergrond met aangestampte sneeuw, zoals op onze oprit, gaat het wel goed.
Ik verwacht dat het met die bredere glijders zoals onder dat cavalettie-sleetje beter zal gaan. En dan kunnen we misschien ook eens een echt tochtje maken.

suikermeisje

Re: Slee-onderstel sulky cavalettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:10

wij hebben hem thuis en het bevalt ons erg goed.
mijn moeder heeft vorig jaar met enkel span gedaan, maar dit jaar ook met de tweespan boom ervoor en zelfs een stukje langs de weg geweest.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:30

hoe zit het met remmen? want met een slee rem je met je voeten, hoe doe je dat met de sulky? echt puur op de broek?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:32

Ik lees hier even mee.
Heb ook nog zo'n sulky staan en moest er toevallig van de week aan denken dat ik is zo'n slee onderstel ervoor had gezien !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:39

Gewoon op je broek ga ik van uit, het lamoen blijft er aan zitten.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:41

suikermeisje schreef:
mijn moeder heeft vorig jaar met enkel span gedaan, maar dit jaar ook met de tweespan boom ervoor en zelfs een stukje langs de weg geweest.

Okee, dank je wel. Ik denk dat ik het slee-onderstel inderdaad maar ga aanschaffen. Het ding kost iets van 60 euro en dat is nu ook weer niet heel veel, dus het is me het "experiment" wel waard.

En remmen... ja, dat zal inderdaad helemaal op de broek gaan, net als bij een ongeremde wagen. Maar omdat dit sleetje dan gewoon met behulp van het lamoen achter de pony gehangen wordt zal de broek prima zijn werk doen. En dat voelt dan toch een stuk veiliger dan zo'n kindersleetje dat gewoon door kan schieten als de pony plotseling, om wat voor reden dan ook, stopt met lopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:19

suikermeisje schreef:

Werkt dat nou wel de tweespanboom op de sulky cavelettie, ik vond namelijk de construktie wel heel bijzonder (niet positief bedoeld)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:34

dat tweespan gedeelte van de cavelettie ben ik ook erg benieuwd naar aangezien onze huidige door mijn schoonvader gemaakte 2span kar nou niet echt geweldig is en ik er aan heb zitten denken om een cavelettie aan te schaffen voor enkel en twee span en voor het sleeen natuurlijk.
Iemand hier toevallig foto's van?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:12

Ben benieuwd naar de foto's van onderstel en langboom in actie.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:59

Ik ben ook erg benieuwd naar fotos van de sulky met slee-onderstel in gebruik!

Suikermeisje heb jij misschien fotos van die rit of kan je fotos maken?