Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Varekaj schreef:Enneuh... het is niet omdat je haf een slee kan trekken, dat dat ook lukt met een wagentje erachter. Een slee stopt als je paard stopt, een kar rijdt door en remt ofwel op de broek, ofwel omdat je op de rem gaat.
rathmiron schreef:Ik was ook al van plan om het beleren apart te doen, ben me bewust dat onervaren + onervaren niet slim is.
dat van de slee bedoelden we gewoon om te kijken of ze trekken leuk vindt, want anders zou het niet leuk zijn het te leren.
JoyCiej007 schreef:Hoe bedoel je trouwens 'het beleren apart te doen'; apart van het sleeen, door iemand laten doen, zelf doen?
rathmiron schreef:wij hebben vandaag om te kijken of ze het goed deed, onze haflinger de slee laten trekken. het was de eerste keer dat ze zoiets deed, maar ze deed het heel goed. we willen daarom een karretje kopen (of laten maken door handige opa) en leren mennen, maar ik had daar een paar vraagjes over.
1. is een stang echt nodig? want mijn moeder vindt dat te hard in de mond.
Citaat:2. zijn oogkleppen echt nodig? ons paardje is nogal kijkerig, dus denk ik dat ze erg nerveus wordt van oogkleppen