[AR] met de slee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietaaa

met de slee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:26

hallo

ik weet niet of het hier goed staat maar mijn vriendin en ik zijn van plan om onze verzorgshet vandaag voor de slee te doen maar we hebben geen longeersingel of men tuig maar nu kwam ik op het idee om het met een beugel riem te doen wat vinden jullie daar van

LadyMadonna

Re: met de slee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:32

Hoe wil je dat vast maken dan?

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:34

nou die beugelriem om de buik en daar aan vast een touw dat niet schuurt

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:34

beugel riem is te dun, gaat snijden.

en het is de bedoeling dat de pony TREKT met zijn borst, en niet met zn buik

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:36

Een beugelriem om de buik? Dat blijft toch nooit zitten? Zit niks geen vorm in. Daarbij moet je dan wel een hele lange beugelriem hebben ;)

Nee, klinkt mij als een no go :n

Er zit hier ook iemand, maar k weet ff niet wie, die heeft van een singel een borsttuig gefeubelt, en dat ziet er wel redelijk uit, moet je ff zoeken, misschien kan je zoiets fabriceren?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:38

een goedkoop tuigje via marktplaats kopen? evnt alleen een borsttuig? (uiteraard+strengen en halsriem)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:04

niet met een beugelriem doen, als dit scheurt is de pony ook zo weg, je weet nooit wat voor een ongelukken daarvan komen. en je kunt niet met de buik laten trekken. ik zou ook voor een borsttuigje gaan, heb je voor heel weinig geld al.

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:32

Nee dat is echt gevaarlijk en gaat snijden. Longeersingel zou eventueel kunnen maar zou jet og wat op de borst moeten hebben.

x

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:33

niet aan beginnen als je de juiste materialen niet hebt. Moet leuk zijn voor jou én de pony. :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:43

Voor heel goedkoop kan je tegenwoordig een (tweedehands) tuigje halen, je heb nog genoeg tijd, er gaat nog genoeg sneeuw vallen dus... ;)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:35

Is de Shet wel beleerd aangespannen? Want als dat niet zo is, moet je 'm niet zomaar een slee laten trekken, dat kan heel erg fout gaan als ie in paniek raakt van de strengen of wat dan ook.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:45

Leinearthur schreef:
niet aan beginnen als je de juiste materialen niet hebt. Moet leuk zijn voor jou én de pony. :)

volledig mee eens ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:36

Beugelriemen zijn hier echt te smal voor; gebruik liever gewoon een borsttuig van een mentuig, en anders is het wel mogelijk om er zelf eentje te fabriceren, maar dat moet dan wel een beetje goed in elkaar zitten. Je zou een singel kunnen gebruiken, wordt wel meer gedaan. Zie ook foto's bij sommige slee topics op AR-ITP.
Daarbij vergt het wel enige voorbereiding voor je een pony voor de slee knupt.

In iedergeval wel heel erg jammer dat je het, ondanks de bovenstaande adviezen, toch hebt gedaan, en wel op deze manier:

pietaaa schreef:

Laat ik zeggen dat dit grenst aan pure dierenkwellerij; het 'borsttuig' (oftewel, een dun riempje) hangt letterlijk over zijn bovenbenen heen. Als je je nou ietsje meer had verdiept in het slee-en en hoe je dan je materiaal moet hebben, dan had het zo echt niet gehoeven. Het hangt gewoon gigantisch laag; dat hindert je pony in zijn beweging, maakt het trekken onnodig heel zwaar voor hem en het kan niet anders dan dat dit hem gewoon pijn heeft moeten doen.
Eerlijk gezegd vind ik het een verschrikkelijk filmpje om te zien.

Doe dit alsjeblieft niet meer op deze manier; zorg eerst eens voor fatsoenlijk materiaal. Dit is lol ten koste van je knol, ipv. lol mét je knol.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:44

Dat het anders kan is duidelijk maar aan een sleetje die je met 1 hand kunt trekken met een touwje gaat die shet echt niet dood.
Ik krijg die kriebels van dat betweterige vermanenden toontje... {x)
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 28-12-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:48

BlackDevils schreef:
Dat het anders kan is duidelijk maar aan een sleetje die je met 1 hand kunt trekken met een touwje gaat die shet echt niet dood.
Ik krijg die kriebles van dat betweterige vermanenden toontje... {x)

Gaat er idd niet dood aan,
maar ík krijg de kriebels van zo'n borsttuig, wat in dit geval beter een benentuig genoemd kan worden {x)
Je maakt mij niet wijs dat hij hier absoluut geen last van zal hebben; het borsttuig íetsje te laag vind ik nog een ander verhaal.

Vandaar 'dat betweterige, vermanende toontje'. Ze vraagt nl. wel om advies maar doet er vervolgens helemaal niets mee; als ze ook maar 1 slee-topic had aangeklikt had ze kunnen zien dat een borsttuig igg niet zo extreem laag hangt.
Vind dit vergelijkbaar met een niet-passend zadel achterstevoren en ondersteboven gaan rijden; gaat paard inderdaad niet dood aan nee, maar daar is ook direct alles mee gezegd.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:57

Al knoop je het aan de staart dan loopt ie er waarschijnlijk nog vrolijk mee weg.
Het punt was al gemaakt, het heeft toch niet altijd zin alles in te willen poeieren. Get a live...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:58

nou, zo vrolijk vind ik de pony nou niet tonen, maar dat terzijde ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:06

stef schreef:
nou, zo vrolijk vind ik de pony nou niet tonen, maar dat terzijde ;)
Misschien heeft ie wel een moeilijke jeugd gehad. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:10

zou kunnen.
Maar wat wel jammer is is dat TS in kwestie vaker om advies vraagt en niet luistert. Prima hoor, maar vraag er dan ook niet naar

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:12

Haha spit er maar mee black devils. Helaas voor de pony, maar meiden wees verstandig en zoek een alternatief voor het tuig. Niet voor jezelf, maar voor je pony.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:21

Dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat mijn boodschap wel overgekomen is. ;)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:23

Ow jee ik zag ook het filmpje. De enige die ik echt een compliment wil geven is aan de pony.
Dit dier is heilig. Ik begrijp, nog nooit voor iets gestaan, dan via de bovenbenen met een dun ding een slee trekken, nog in draf overgaan en blijven draven.

Lieve pony
Dank je wel dat je zo lief bent geweest, om zo te willen werken. Ik hoop dat je bovenbenen snel weer minder gevoelig zijn. En dat je zo lief bent geweest om niet zo in protest te zijn gegaan dat je bent gaan schoppen of stijgeren.

TS
aub lees wat topics kijk goed en doe er wat mee. Ik maak soms ook wel eens domme opmerkingen of doe nog dingen fout, alleen ik doe wat met tips of denk er over na. Je mag de pony wel heel dankbaar zijn voor zijn liefde naar jou om dit toch zonder morren te doen. Als je een ander manier heb gevonden om een tuigje te maken die aardiger is voor je pony, doe het om zet het op de foto haal het weer af en plaats het in een topic. Je krijgt dan vanzelf tips hoe anders of beter.
Gun jezelf en vooral de pony nog veel sleeplezier en zoek een goede tuig vervanger.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:23

BlackDevils schreef:
Dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat mijn boodschap wel overgekomen is. ;)

Oh ja hoor, die is zeker overgekomen. Een steek onder water heb je daar eigenlijk niet eens voor nodig ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:25

BlackDevils schreef:
Al knoop je het aan de staart dan loopt ie er waarschijnlijk nog vrolijk mee weg.
Het punt was al gemaakt, het heeft toch niet altijd zin alles in te willen poeieren. Get a live...

Uhu slee is niet erg maar een kind van 30 kilo of wss veel meer wel.

Dus wat ga je in een toppic negatief reageren op iemand die gewoon advies geeft.
Jij word miss geiriteerd van mensn die ''zeikerig'' doen volgens jou ,mar ik wod doodziek van zulke mensen zoals jij die noch ontopic zijn , noch aardig reageren op mensen die WEL hun best doen .

@Ts niet doen
Geen tuig > niet sleeën ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:27

JoyCiej007 schreef:
Oh ja hoor, die is zeker overgekomen. Een steek onder water heb je daar eigenlijk niet eens voor nodig ;)
Nee hoor, ik zeg je gewoon recht in je gezicht wat ik denk en van anderen hoor. :=