Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lienepien610 schreef:Hafjelinger: Nouja, makkelijker... In principe wel, maar je moet nu vooral uitblinken door de figuren zo precies en nauwkeurig mogelijk te rijden. Geen middendraf, geen achterwaarts... Mag ik zeggen dat ik hem een beetje saai vind?
jouke_h schreef:Hmm A-L boog naar rechts voor de langspannen...
Sjonniej schreef:Het lijkt me niet dat wanneer je de proef minder moeilijk maakt dit makkelijker te beoordelen is door de jury.Maar nu zal iedereen die zijn paard enigzins kan sturen geen moeite meer hebben om het figuur correct te rijden. Dan kun je je onderscheiden door je paard die wendingen correct te laten lopen. Hem te buigen, recht te stellen, de andere kant op te buigen, recht te stellen etc. En dit alles zonder verlies van o.a. takt, aanleuning, impuls, tempo, houding. Ook de juryleden worden op deze manier meer uitgenodigd om naar deze punten te kijken. Want het volgen van het voorgeschreven lijntje is nu niet meer het moeilijkste onderdeel van de gehele oefening.