Ik heb een hele brave pony staan. Groen, maar laat zich erg fijn werken. Soms wat onrustig in aanleuning, van de week komt de tandarts en dan denk ik dat dat wel over zal gaan.
Er is alleen 1 ding wat ik niet krijg zo als ik wil en dat is het de 1e keer weg stappen.
De 1e keer wegstappen nadat hij ingespannen is is een drama. Hij wil niet weg stappen en als hij gaat is het een paar passen rodeo, dan draven en daarna gaat hij normaal stappen (binnen 10 meter stapt hij netjes).
Hou je daarna nog eens halt en stap je opnieuw weg is er niets aan de hand en stapt hij netjes beheerst, flot, recht en nagevelijk weg.
Wat heb ik geprobeerd:
aan de hand mee laten nemen door mijn groom
de kar van achter een duwtje geven
tik er bij
opzij weg laten stappen
hem een tijd laten wachten voordat we weg stappen (dan sta je dus rustig een half uur)
paar passen achterwaards laten gaan en daarna voor uit proberen
En combinaties hier van zijn ook geprobeerd
Voor de sleep doet hij dit ook, voor de slee (die dus echt helemaal niets weegt) ook, degelijke trainingswagen of lichte 2wieler maakt geen verschil. Zonder kar er achter lopen is er geen probleem.
Ik heb zijn borsttuig al een gaatje hoger gehad, gaatje lager gehad, breder borststuk, breder borststuk met onderlegger en dat maakt ook allemaal geen verschil.
Het is echt een hele brave pony, vind het enorm leuk om aan het werk te gaan, kan het werk goed aan, is wel wat flegmatiek(maar dat is wel mijn type pony, dat zijn ze allemaal hier