[AR] Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rafiskatje10

Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:50

Hallo allemaal,
Ik vraag me af waarom de menfanaten zo toppie vinden aan het mennen.. brand los... :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:05

tja wat vind ik er leuk aan heb je effe :+
ik vind de afwisseling leuk ik doe zoveel mogelijk verschillende dingen met mijn tinker
onder het zadel ,mennen en grondwerk
kwa mennen doe ik ook verschillende dingen
ringsteken ,marathon, dressuurwedstrijden, vaardigheid,gezelligheidsritten ,lekker ontspannen ritjes in het bos en gewoon op de weg
als ik onder het zadel rijd dan zit mijn gezin thuis op de bank op de kar kan iedereen mee dat vind ik het leuke aan mennen
ene natuurlijk het uitzicht vanaf de kar op mijn lekkere tinkerkont *D

ZusJacobs

Re: Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:06

Trainen van pony's die te klein zijn voor mij om te rijden, en dan ook goed trainen. Dus echt dressuur matig! Heerlijk :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:08

Dat ik dan de shetjes wel de aandacht en het "werk" kan geven dat ze verdienen. Plus met zijn tweetjes op de bokt is erg gezellig. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:10

de pretkop van mijn pony als hij voor de kar aan de slag mag :)
of dat dan dressuurmatig of lekker buiten is maakt voor die snuit van 'm niet uit :)
daarom ben ik me 2 jaar geleden over ''bang zijn voor mennen'' heen gaan zetten :)

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:15

Ik ben helemaal niet in het mennen thuis, heb het weleens gezien. Maar vraag me af waarom mensen achter het paard willen zitten en niet erop haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:16

rafiskatje10 schreef:
Ik ben helemaal niet in het mennen thuis, heb het weleens gezien. Maar vraag me af waarom mensen achter het paard willen zitten en niet erop haha!

probeer jij maar eens met de hele familie op je paard te gaan zitten :Y)
erachter kan dat wel :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:22

dat je het samen kunt doen
dat je je paard meer afwisseling kunt geven
dat je daardoor zelf ook op een andere manier met je paard bezig bent

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:35

Hihi, jammer dat mijn vriend niet van paarden houd anders kan het me voorstellen dat het met z'n 2e of zelfs met je hele gezin/familie erg gezellig is! ;)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:39

gevonden :D

Ik men net wat liever dan dat ik rij. Dit heeft nu ook te maken met gezondheid en gewicht maar was vroeger zeker niet het geval.
De uitdaging zit hem eigenlijk dat het wat moeilijker is je paard dat te laten doen wat jij wil. Je heb alleen je stem, zweephulp en beetje teugelhulp. Er zijn verschillende manieren van mennen en verschillende soorten van menwedstrijden. Net wat jij leuk vindt kan je doen.

Zelf ben ik iemand die graag wil dat het paardje daar naar toe gaat waar ik wil, graag rijden door bos/hei/strand of op de straat. Wedstrijden hoeven van mij weer niet aangezien ik graag ontspan op de kar zonder het gevoel te moeten hebben dat ik of mijn pony zich moet bewijzen. (Let op dit is mijn mening en niet die van iedereen) Anderen vinden de gezonde spanning van de wedstrijd weer leuk en ja crossen (mag je eigenlijk niet zo noemen) tussen de hindernissen lijkt mij dus wel weer leuk mits je geen heethoofd bezit.

Ik heb bij mijn pony's altijd aan het lijf kunnen zien wat ze wilde gaan uitvreten. Kon dan nog net de meerijder waarschuwen om zich vast te houden. Daar tegen als ik op tijd riep nee rechtdoor dan gebeurde dat ook. Die pony kon ik goddank sturen met mijn stem rechts, links, rechtdoor, en tempo.
Zelfs pak hem Duq deed het goed. De pony was gek op meerennen met fietsers of joggers en als er weer eens een opmerking kwam dierenbeul zei ik alleen pak hem Duq. Maar goed dat die mensen hier niet zitten en nu snappen dat het puur lol was van de pony om gezellig mee te rennen. Van 1 heb ik zelfs excusses gehad.

Ik weet niet in welke regio je woont maar kijk eens op een manege waar ze ook menslessen geven, rij eens mee met iemand. Je zult vast merken dat je op die manier ook actief kan zijn op de kar, zowel als menner of als groom. Soms denk ik wel eens dat een groom het zwaarder heeft dan de menner :o
Wil je echt het dressuur in dan moet je stelling, buiging alles goed kunnen uitvoeren.

Het enige nadeel van mennen vindt ik dat je de warmte mis maar daar hebben ze menschorten of dekens voor uitgevonden :D Op sommige karren kan je net bij de bip van het paard voor een aai, maar de menzweep is een super verlengstuk om te kriebelen bij ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:45

Hoewel ik voornamelijk een fanatiek ruiter ben, mag ik ook graag eens een stukje mennen :)
Wat ik er leuk aan vind: ik vind het uitzicht op zo'n dikke schommelende ponykont héérlijk :D
Ook een voordeel; ik kan op die manier toch met een paard op pad als ik bv een beenblessure heb waarmee ik niet lekker rij.
Ik vind ook de verschillende onderdelen van mennen leuk. Dressuurrijden in de bak vind ik wel aardig maar niet bijzonder (meer), maar echt kegeltjesrijden vind ik prachtig, en ik mag ook heel graag het bos in met de kar.
En een héél groot voordeel van mennen vind ik dat ik gezellig een vriendin ofzo mee kan nemen die niet kan rijden of zelfs niks met paarden heeft. De meeste mensen die eens meegaan vinden het trouwens ook hartstikke leuk om eens een uurtje naar de paardenkont te kijken; heerlijk rustgevend :j

Ik vind het jammer dat mijn eigen ponys geen karretje achter de kont wensen, anders had ik er al lang eentje gehad :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:57

ik ben altijd desperate op zoek naar grooms Sonja :))
de kleur van de schommelende paardenkont is gelijk aan die van die van je avatar O:)

mijn vriend heeft niks met paardjes, maar als het goed (warmer) weer is wil hij wel rondje mee, hangt ie lekker achterop te genieten :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:02

Sonja schreef:
Wat ik er leuk aan vind: ik vind het uitzicht op zo'n dikke schommelende ponykont héérlijk :D

Idd <3

Het is dat ik het geld niet heb anders had ik mijn fjord er ook voor gezet. Ik ben nooit geen rijder geweest, mennen is zo anders je bent zo leuk bezig met je paard en dan het koppie van mn shet :+:
Lekker hard gassen of een relaxt ritje, daar doe ik het voor.
Ivm rugproblemen kan ik vaak lastig ontspannen in stap en galop te paard, op de wagen heb ik er geen last van. Behalve dan als ik ga mennen op de vereniging en te maken heb met de fries of KWPN-er, zie dan maar eens op de bok te komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:04

Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen Naaltje, ik laat me altijd heeeeeel graag uitnodigen voor een ritje :P :P :P

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 23:05

Wat is een groom? :D Bedankt voor de info. tot nu toe ;) Ik zal eens verder googlen en verdiepen, wie weet kan het wat zijn..
Regio Deventer BlueStar.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:10

Groom is een hulp op de kar (beetje lelijk gezegt) ze staan achterop de wagen om in bochtenwerk alles in evenwicht te houden, stappen af om problemen te verhelpen. Ook zijn ze vaak de tom tom op de kar.

Bij mij kan een groom of achterop de plank of gezellig naast me (sulky)
In de wedstrijdsport doen ze ook andere dingen maar nogmaals ik ben een recreatie iemand.

Misschien mensen in de buurt die iets weten of iemand willen laten kennismaken met de mensport?
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 24-11-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:10

texel is dan ook te ver weg anders mocht je met mij ook mee *D
groom is iemand die de menner mee helpt met inspannen enz en met je meerijd op de kar en bijspringt met eventuele problemen
in wedstrijden staat de groom achterop en zorgt dan je niet omvalt in de hindernissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:14

TS in Rijssen zit een manege die veel met mennen doet, Achter 'n Bos. En er zit ook een menbedrijf net aan de buitenkant van Holten, die mennen vooral met haflingers en die doen ook cursussen voor het koetsiersbewijs enzo. Ik kan niet op de naam komen maar kan er zo naartoe rijden...

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 23:15

Oke, weer wat geleerd :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:26

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:26

Je mag ook altijd in Rotterdam langskomen :)* Bij mij is de groom ook heel belangrijk voor het verkeer (mee uitkijken, opletten en richting aangeven etc).

Leuk aan mennen? Ik vind het onderhand leuker dan rijden onder de man :D vooral omdat er zoveel weer nieuw te ontdekken valt (men nu zo'n 1,5 jaar).
....dat ik dit weer uren kan doen (kon ik niet meer met rijden onder de man door blessures van mezelf), dat ik leuke routes kan rijden ....dat ik het met een pony maar ook met twee pony's tegelijk kan doen (of met 3, 4 enz maar zoveel heb ik er niet ;) )... dat je als groom anderen kunt helpen en zo veel kunt leren (want je kletst wat af op zo'n kar :7 )..... leuk is dat je mensen kunt meenemen. Ik vind het eigenlijk ook best wel leuk dat ik eigenlijk altijd positieve reacties krijg van mensen als ik aan het mennen ben....dat je met je pony / paard heel veel verschillende dingen kunt doen aangespannen: dressuur, vaardigheid, marathon, mendurance, recreatie ritten rijden, over de weg, door het bos enz. En dat je dat met grote, kleine, lichte, dikke, dunne pony's of paarden kunt doen :D

Last but not least zijn menners onder elkaar ook erg gezellig, iedereen wil elkaar altijd helpen, er is een goede sfeer.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-11-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:28

VanHuisUit schreef:
Last but not least, menners onder elkaar ook erg gezellig, iedereen wil elkaar altijd helpen, er is een goede sfeer.

Amen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:34

Naaltje ik rijd ook nooit zonder groom dat leert iedere menner op zijn/haar koetsierbewijs
als er iets gebeurd je komt bijv vast te zitten of wat dan ook is het erg lastig om dat alleen op te lossen
ik zeg dus altijd "ga nooit alleen op pad" vind ik echt dom en dat heeft er niet mee te maken dat je paard braaf is er kunnen zoveel dingen gebeuren met paard en wagen dus denk na en ga nooit alleen ( zo mama heeft gesproken) :+
VanHuisUit hier ook de ervaring dat menners onderling erg gezellig zijn
veel gemoedelijker als ruiters niks haat en nijd en bepaalde merken nijd
iedereen helpt elkaar +:)+

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:40

Ik ben chronisch vermoeid en mennen is dan net wat makkelijker, kost mij minder energie..
Verder vind ik het leuke afwisseling voor het paard, die vind het ook leuk om te doen. Het is zo anders dan rijden, je moet het met andere hulpen stellen, meer met stem.
Ik men meestal alleen, dus voor de gezelligheid hoef ik het niet te doen, maar dat is af en toe ook wel heel leuk inderdaad..
En, ja, ik vind het gewoon leuk om te doen..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:42

tinkert_tje schreef:
Naaltje ik rijd ook nooit zonder groom dat leert iedere menner op zijn/haar koetsierbewijs
als er iets gebeurd je komt bijv vast te zitten of wat dan ook is het erg lastig om dat alleen op te lossen
ik zeg dus altijd "ga nooit alleen op pad" vind ik echt dom en dat heeft er niet mee te maken dat je paard braaf is er kunnen zoveel dingen gebeuren met paard en wagen dus denk na en ga nooit alleen ( zo mama heeft gesproken) :+
VanHuisUit hier ook de ervaring dat menners onderling erg gezellig zijn
veel gemoedelijker als ruiters niks haat en nijd en bepaalde merken nijd
iedereen helpt elkaar +:)+

hey, ff goeie vrienden
ik ga niet alleen op pad
;)
heb alleen 'n groomtekort, dus loopt paardlief misschien 1x in de 2 maanden voor de kar ;)
op de foto was ik ook niet alleen, anders kan ik creatief fotos maken :))