[AR] Waarom nooit prijzen bij nieuwe wagens?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Waarom nooit prijzen bij nieuwe wagens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:21

Zoooo verschrikkelijk irritant!
Waarom staan er nou practisch nooit prijzen bij de diverse wagenbouwers?

Welke sites vermelden wel hun prijzen?

Letsdunit

Re: Waarom nooit prijzen bij nieuwe wagens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:23

Heb je helemaal gelijk in ik vind dat ook altijd zo irritant, paard en koets is straks weer daar staan meestal wel prijzen bij de karren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 01:40

Haha, volgens mij ben je niet de enige die zich dat afvraagt. Toen ik me aan het orienteren was, was het ook heel vervelend inderdaad dat er bijna nooit ergens prijzen bij stonden. Dan krijg je al heel snel dat je bepaalde wagens gewoon overslaat, omdat je het idee hebt dat dat toch veel te hoog gegrepen is, of dat je juist van veel wagens de prijs opvraagt en er dan achter komt dat het allemaal veel hoger is dan gedacht....

Ook ik vind het irritant hoor, en kan het niet helemaal snappen. Volgens mij gaat het namelijk ook gewoon om vaste prijzen, dus niet zoals bijv. soms in geval van verkoop van een paard oid dat je geen prijs wil noemen omdat de koper misschien anders hoger had willen gaan.....

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:27

Tja, das wel irritant..
In die reclamefolders staan bijna ook nooit de prijzen erbij, echt verschrikkelijk..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:40

Ik denk omdat een goede wagenbouwer de wagen naar wens leverd en dus van te voren niet weet wat de kosten gaan worden. Het is inderdaad wel irritant en verplicht je altijd om meerdere zaken te bezoeken om er vervolgens achter te komen dat iemand echt boven je budget zit

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:05

Maar goed dan kunnen ze toch vanaf prijzen noemen? of een voorbeeld prijs? Zo van, met die en die opties kost deze wagen nu...... euro. Dan weet je in ieder geval in welke prijsklasse die valt.

Ik vind het ook verschrikkelijk irritant en begrijp jullie helemaal.. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:05

Heb toen tijdens mijn zoektocht naar een mooie marathonwagen ook heel veel wagenbouwers en dealers/leveranciers gemaild met specifieke vragen; soms staat er niet eens een gewicht bij. Heb toen ook de prijs gevraagd. Sommige dealers wilden de richtprijs per mail wel noemen, maar anderen zeiden doodleuk: 'kom maar eens langs om te kijken, dan hebben we het daar wel over'.
ja leuk en aardig, maar als ik helemaal naar weet-ik-veel-waar moet reizen om daar vervolgens aan te komen en te zien dat de wagen van mijn dromen wel duizenden euro's boven mijn budget ligt, tsja dan ben ik daar niet zo van gecharmeerd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:58

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 09:51

Zet dan idd gewoon een basis prijs: Kaal zonder opties vanaf zoveel... Duidelijk zat :j

Admeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:49

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:20

Moet je nuttige posts scoren ofzo? ;)

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:47

Iemand die geintresseerd is en serieus iets wil kopen die vraagt wel naar de prijs.

Tevens heb je als leverancier dan direct contact met de koper, als is het telefonisch of via mail
waardoor hij nog eens extra zijn product kan promoten ;)

En daarbij nog eens, de meesten kopen een wagen op zijn specificaties, en daarbij kiezen ze al
bewust voor een merk. Prijsvergelijk is daardoor in deze branche iets minder van belang.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:35

T1000, ik ben aan het orienteren, wil nóg niet kopen, en als je aan het orienteren bent, is het erg prettig om prijzen te weten, zodat je kan vergelijken :j

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:39

nee oke was wat te redicaal met de opmerking.
Een standaard lijst met prijzen is natuurlijk wel een leuk gegeven om de prijzen eens te vergelijken.

Doelde er meer op dat je misschien al weet wat voor soort type je zoekt en met wat voor optiepakket je deze wil aanvullen.
Dan is het namelijk enkelen even mailen om een prijs te kunnen krijgen.

Schroom niet om de bouwers gewoon te mailen en daar gewoon gericht na te vragen wat een bepaald type kost, zij zullen je vooral
in deze toch wat moeilijke tijden wel te woord willen staan als toekomstige klant.

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:43

Ik heb in een winkel gewerkt en daar deden we ook nooit prijzen bij producten.
Op die manier is het dus de bedoeling dat mensen komen informeren en je op die manier dus je product gelijk probeert te verkopen.
Ik zag er ook niet altijd t nut van in hoor maar die gedachtengang zit er achter.