Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jeskim schreef:Even muggenziften hoor Marigold, maar waarom moet het een kleine pony zijn, hihi..
Ik span mijn fjord vaak genoeg alleen aan, ze is rustig, weet wat er gaat gebeuren en heeft netjes geleerd te wachten.
Bij en vreemd paard een jong paard, of eentje met een minder rustig karakter, dus minder vertrouwd zou ik het niet snel doen.. Naja misschien wel met een koeienband om aanspannen en op het einde hem afdoen en dan snel op de wagen stappen. Maar dat ook niet meteen met jong paard..
Voor de veiligheid, en als het even kan, wel met z'n tweeën hoor!! Maar ik ben vaak alleen en dan kan het niet anders..
In het weiland bij ons huis rijd ik wel alleen, bij de weg ben ik nooit alleen!! Is het paard ook niet vertrouwd genoeg voor, maar doe ik eigenlijk sowieso niet..
Lacuna schreef:Uhh... gewoon...
"STAY"
en dan blijven die van mij gewoon staan. Zowel de net beleerde shetmerrie, als mn eigen ruin, als mijn 2-jarige
(ok, van die tweejarige weet ik nog niet of hij ook blijft stilstaan als ik er straks een compleet tuig en een koets achter ga hangen. De eerste paar keren vraag ik er dan natuurlijk ook ff iemand bij)
Ik heb wel voortdurend bij het inspannen mijn leidsels in mijn hand of tenminste mijn pinkriempje vast.
groetjes, lacuna
CLaUd_iA05 schreef:En mocht je alleen alles willen doen dan moet je toch wel alle vertrouwen hebben in je paard dat hij stil blijft staan. VAST ZETTEN IS GEEN OPTIE.tietse438 schreef:kun je alleen aan spannen of moet je altijd met 2 mensen zijn? en hoe doe je dat als je alleen wilt aan spannen
groeten sander