[AR] Rijden in de regen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Rijden in de regen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 14:05

Ik wilde vanmiddag eigenlijk een ritje met de pony's gaan maken. Maar nu is het net begonnen met regenen. Behalve dat we dan zelf nat worden (wat ik niet zo erg vind) vraag ik me af of het kwaad kan voor de pony's.
Ik heb namelijk een keer gehad dat het op eens met bakken uit de lucht kwam vallen en dat ik bij het uitspannen een paar schuurplekjes had. Daar baalde ik toen flink van.
Verder maak ik me een beetje zorgen of het dan op de weg niet te glad wordt. We moeten namelijk wel heuvel op en heuvel af (ben namelijk woonachtig in Frankrijk, in een gebied waar er maar weinig vlak is.)
Graag jullie mening en advies, alvast bedankt.

suikermeisje

Re: Rijden in de regen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:25

ik heb vanmorgen ook een half uurtje in de regen gereden, en mijn pony krijgt snel wondjes, en die had niks gelukkig :)
Ik weet niet of het dan glad is op de weg, mijne loop op blote voeten en heeft nergens last van. Me grote pony loopt wel op ijzers en die heeft er in een rustig tempo geen last van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:26

Ik rijd wel in de regen, ik zorg dat ze goed schoon zijn, geen zand onder het tuig e.d. en dat het schoftstuk niet kan schuiven.
glad zijn de wegen wel iets meer dan dat het droog is, maar daar pas je je tempo wat op aan. paardje loopt wel op ijzers, (geen kalkoenen oid.)
Verder geen probleem om in de regen te rijden, behalve dat je idd lekker nat word ! :7

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:28

Regen is opzich niet zo erg.

Hou wel rekening mee met gladheid van de wegen voornamelijk jij al meld het niet echt vlakke wegen zijn moet je er meer rekening mee gaan houden.

Verstandig is ook om de buienradar na te kijken voor je buiten gaat rijden.
Buienradar is aardig nauwkeurig maar weer kan altijd omslaan.

Ga geen buitenrit nemen wanneer er hagel wordt voorspelt ook al regen het dan niet het kan erin 1 keer uitkomen en paarden zijn daar totaal niet blij mee.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rijden in de regen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:34