[AR] Menwedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Menwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:10

Hallo,

Nu ik een nieuwe kar heb zou ik graag men wedstrijden rijden. (dressuur, vaardigheid)
Moet je hiervoor ook startkaart hebben, menbewijs, ect.

Groetjes

kleinvosje

Re: Menwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:12

Ja, als je KNHS menwedstrijden wilt rijden moet je een startkaart aanvragen. Zoek even in de Wiki hier, daar vind je meer info!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:14

Misschien is het ook een idee om is te kijken bij een wedstrijd hoe het er aan toe gaan. Is heel leuk en leerzaam ook :)

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:26

Gaan kijken op een wedstrijd is zeker een goed idee. Afgelopen zaterdag was er in Hulshorst een wedstrijd. 20 november en 28 december zijn er weer wedstrijden. zie: www.menverenigingnoordveluwe.nl

Ook is er elke vrijdag menles, misschien de moeite waard om ook eens te komen kijken?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:27

Daar ben ik al meerdere keren wezen kijken, is paar min van mijn huis vandaan dus. ;)

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:30

Je kunt ook eens wat oefenwedstrijden meerijden. Heb je geen startkaart nodig en toch eens ervaren hoe het is.
Ik ben nu ook begonnen met een paar keer een oefenmarathon te rijden.
Echt heel leuk!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:33

dan is het nu een kwestie van kiezen voor een vereniging, lid worden en dan kan de rest worden geregeld. zie: http://www.bokt.nl/wiki/Startkaart

Ik les ook elke vrijdagavond in Hulshorst (Tot 1 jan, daarna stop ik door omstandigheden) maar ik heb je volgens mij nog nooit gezien, zou natuurlijk kunnen dat wel elkaar zijn misgelopen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:15

Mijn pony staat in Doornspijk. ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:42

Je moet lid zijn van een menvereniging, bij de KNHS een startkaart aanvragen en startcoupons voor dressuur en vaardigheid (dit zijn aparte coupons).
Heel handig om het reglement een keer goed door te lezen, zodat je weet wat je rechten en plichten zijn op de wedstrijd; zoals verplichte kleding als hoed/cap, handschoenen, zweep en menschort.
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=13814&PC ... ID=&men=02

En voor de rest heerst op een menwedstrijd meestal een prettige stemming, waarin bijna iedereen bereid is vragen te antwoorden en je te helpen.

En de dressuurproeven vind je op www.dressuurproeven.nl

Veel wedstrijdplezier

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:38

Als je lid ben van de KNHS kan je eerst een paar keer starten in een impulsrubriek. Gewoon om te kijken of het wel mwat voor jou en je pony is zonder dat je direkt een startkaart en dure kleding hoef aan te schaffen