Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Buckje schreef:Eigenlijk mogen we niet klagen, het tuig kost niet veel geld maar daar in tegen is het ook niet echt super kwaliteit maar dat mag je ook niet verwachten met zo'n prijs. Het is meer voor de sier ritjes vind ik, ik denk als je er langere tijd echt mee werkt dat je dit snel aan het leer gaat zien. Het is mooi smal leer, maar op veel plaatsen (oa: singel, broek, staartriem) niet onderlegt en dus niet zo heel stevig. Ik had na 2x gebruiken al een iets pluizig singeltje van het leer. Op mijn mini's lag het tuig niet zo heel mooi maar wellicht licht het wel mooi op een grotere shet ? Ik weet het niet kwestie van proberen.
Ik heb nu zelf een Zilco tuig de SL sport, ik wil niets anders meer!! Top tuig!
Klaaswoeba schreef:Oke, bedankt voor jullie reacties! En bedankt voor de topics JoyCiej, had al zo'n vermoeden dat er meer mensen waren die dit soort vragen hadden maar bij ponypret en die andere website staat er geen merknaam bij en wist ik ook niet goed waar ik dan op moest zoeken.
power1997, als je tijd kan vinden een foto te maken zou ik dat wel leuk vinden.
Ik ben van plan het minstens een keer in de week te gebruiken (en waarschijnlijk binnenkort 2 keer per week minimaal) voor een shet van rond de 98cm. Denken de mensen die ervaring hiermee hebben dat het dan nog mooi blijft?
In een van de topics van JoyCiej schrijft iemand dat na twee keer inspannen de singel al rafelig wordt, meer mensen met die ervaring?
En hoe zit de singel? Want bij mijn 'oude' huidige tuig zit de gesp gewoon op de huid waardoor haar haar en vel er heel snel tussen komt.