Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hafjelinger schreef:Ik denk dat je niet echt meer punten zal krijgen als je achenbach rijd in de dressuur. Het gaat er uiteindelijk namelijk om dat je paard goed en onspannen loopt en dat je zelf ook een goede leidselvoering hebt, ongeacht welke manier van rijden.
Sijs15 schreef:Ik schreef nog wel eens op aangespannen dressuur wedstrijden en mijn vaste jury liet bijna altijd het commentaar 'Achenbach!' opschrijven als er op een andere manier gemend werd.
Met achenbach dressuren ziet er mijns aanziens ook netter uit dan anders. Uiteraard is het dan wel mogelijk om met 2 handen te rijden. Zeker als je verder komt in de dressuur en je ook voltes met 1 hand moet gaan rijden is iets anders dan Achenbach eigenlijk geen optie.
Maar Achenbach is inderdaad wel oefenen. Ikzelf heb mijn leidsels eigenlijk nooit anders...
Edit: Vind het zelfs makkelijker als je een wat sterker span hebt, dat je dan met je rechter hand je linkererhand kan ondersteunen...
Peter7 schreef:Hey
Bij mijn dressuur wedstrijd van afgelopen week kreeg ik commentaar (van een toeschouwer) dat mijn leidselvoering een beetje rommelig was.
Ik heb geleerd achenbach te mennen, maar is het niet netter en rustiger om gewoon leidsels in beide handen te nemen?
Groeten Peter
CLaUd_iA05 schreef:Bij de dressuur moet je in de dressuurhouding rijden. tenzij je een volte met 1 hand moet rijden.Peter7 schreef:Hey
Bij mijn dressuur wedstrijd van afgelopen week kreeg ik commentaar (van een toeschouwer) dat mijn leidselvoering een beetje rommelig was.
Ik heb geleerd achenbach te mennen, maar is het niet netter en rustiger om gewoon leidsels in beide handen te nemen?
Groeten Peter