Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
shamrock06 schreef:Thermo ondergoed, thermolaarzen, flink wat laagjes over elkaar heen.
En......ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een paar menhandschoenen van EquiPlus. Met verwarming dus![]()
En nee, ik ben geen watje!! Maar ik heb de ziekte van Raynaud. Heb dus heel snel (ook als het niet zo koud is) last van "dooie" vingers.
Die worden dan helemaal wit. Als ze warm worden tegen het paars/zwarte aan.
Is erg pijnlijk. Heb vaak zitten janken op de kar. Na 10 min al erg veel last.
Had al vaak gekeken naar die dingen, maar vorig jaar dan toch gekocht. Een rib uit mijn lijf. Maar wel super!!!
En ja....die tijd komt er nu weer aan. Had zondag alweer witte vingers op de kar. Tijd voor de handschoenen boven water te halen dus!!
MarjaR schreef:[
Ik heb ook Raynaud en men ook met die verwarmde handschoenen van EquiPlus. Ik vind ze wel dik en heb daarmee wat minder gevoel/contact op de leidsels, maar met ultrakoude handen voel je nog minder. Dus die handschoenen zijn een superoplossing. Batterij in een tasje aan een riem om mijn middel en de draden door de mouwen van mijn jas.
De laatste winters merk ik dat mijn voeten ook steeds meer gaan meedoen met de Raynaud-klachten, dus ik overweeg voor deze winter ook de verwarmde sokken aan te schaffen. Zal ik wel nog een batterij nodig hebben denk ik. Wordt een hele toestand onder mijn kleren met al die draden. Duurt even voor ik helemaal "aangekleed" ben. Maar.... oh, wat blijft het dan lekker warm allemaal.