[AR] Wedstrijden (ZHZ/NW-brabant)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wedstrijden (ZHZ/NW-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:56

Ik zit een beetje rond te snuffelen wat er voor mogelijkheden zijn voor wedstrijden (enkelspan met shet en 2 wieler).
net globaal het KNHS regelement door zitten lezen, en de kalender geraadpleegt. Dacht dan kan ik gelijk wat opzoeken om een keer te gaan kijken. Helaas, niks wat een beetje in de buurt is.
Nu heb ik ook weleens begrepen dat er ook genoeg "wilde" wedstrijden zijn. Dit gaat dan buiten de KNHS om oid?

Wie kan me hier een beetje wegwijs in maken? (heb absoluut geen haast, pony moet volgend jaar eerst een veulen uitpoepen en opvoeden ;) )

Dennis

Re: Wedstrijden (ZHZ/NW-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:00

Als je op startlijsten zoek in 30 km rond Werkendam komen er nu iig 2 wedstrijden uitrollen. Op startlijsten.nl staan vaak meer/andere dingen dan op de site van de KNHS. Je zou ook de site van mendistrict Zuid op kunnen zoeken en daar op kijken.

Hier in de buurt heb je weinig wilde wedstrijden. Wel KNHS wedstrijden waar je ook hobbyklasse kan starten.

Met een enkelspan met een 2wieler mag je gewoon dressuur en vaardigheid wedstrijden starten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:07

Dank je Ciska, startlijsten heb ik geen seconde aan gedacht omdat ik in mn hoofd had dat dat alleen voor dressuur OHZ was (don't ask me why ;) ).
Dordrecht is idd prima te doen, alleen even overvaren met de pont :j

vraag mbt de groom wat ik niet helemaal uit het regelement kan halen: MOET deze op de wagen? (trekt ze prima, maar vind het zelf niet zo prettig zitten met zn 2en)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:09

Nee, groom mag ook aan de kant voorlezen, maar moet ook daar wel netjes in tenu.

Als het lawaaierig is heb ik mijn groom vaak naast mij zodat ik die goed kan verstaan. Is de bak erg zwaar heb ik mijn groom niet naast me.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:10

ok, das prettig :j

Schiet me nog iets te binnen:
Mijn trainer rijdt ook regelmatig met Abbey, mag hij ook starten? Of moeten we kiezen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:13

Geen probleem, al zouden 20 mensen een startkaart met 1 pony hebben mag dat (of het handig is is weer wat anders ;) ).
Pony mag wel maar max 4 proeven op een dag lopen (waarvan max 2 vaardigheid).

Ik zit met mijn span vaak te googelen wat aantal starts betreft. Wou laatst enkelspan en tandem starten, het liefst beide dressuur en vaardigheid.
Het is uit eindelijk 2 proeven dressuur in het tandem geworden, voorpony nog 2 proeven dressuur in het enkelspan er bij en achterpony nog 2 proeven vaardigheid enkelspan er bij.
Tandem vaardigheid er bij ging niet lukken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:54

Je zou ook eens kunnen kijken op www.regiocompetitie.com
Hoewel ik denk dat het iets uit de richting voor je is. Maar goed, kijken kan geen kwaad ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:05

Dordrecht zijn leuke wedstrijden, moet je echt een keer gaan kijken. Wij hebben volgend jaar vast ook weer menwedstrijden, en misschien van de winter ook als dat nog lukt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 22:34

Geef even een pb als jullie wat gaan doen Linda, jullie stal is ook goed te doen voor mij :j
Heb nog geen idee hoor, maar als je je er niet in verdiept, weet je zeker niks ;)