welke tweewieler en tuig voor grote shetlander?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

frodo1993

welke tweewieler en tuig voor grote shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 18:06

In het verleden had ik altijd al plannen om te gaan mennen, maar nu wil ik het dus echt gaan doen :)
Aangezien ik zelf niet veel verstand heb van mennen, ga ik natuurlijk wel opzoek naar goede begeleiding en, zodra hij beleerd is, op les.

Ik heb al een beetje rond gezocht maar kon op marktplaats niet veel degelijks vinden.
Op een website kwam ik wel dit karretje tegen;
http://www.horseshopinternational.nl/product_info.php?cPath=67_98&products_id=156
Iemand ervaringen hiermee?
Het is de bedoeling dat hij gebruikt wordt in een viltbak, dus geen zwaar mulzand, en op de verharde wegen (eventueel grasstukken). De pony die ervoor moet lopen is ongeveer 1.04 meter hoog.
Qua tuigen ben ik veel kunststof tuigjes tegengekomen.
Is dit wel goed qua kwaliteit? Of is een wat duurder leren tuig verstandiger?
Ik wil ongeveer 1 a 2 keer per week gaan mennen.
Ik hoor graag jullie reacties! :)
Ja, de zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar kreeg daar niet de antwoorden op al mijn vragen

Geluk - Het enige wat verdubbelt als je het deelt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:40

de sulky van horse shop international is een prima sulky om mee te rijden met je shettie,wij hebben hem ook gehad, en zijn vaak door het bos en veld gegaan. en de sulky heeft veel klappen gemaakt zo inverband boomwortels enz en er is nooit iets aan geweest. dus voor de prijs is het een hele leuke sulky niks mis mee.wij hebben voor onze shet toen een goedkoop tuigje gekocht van geloof 90,- bij ruitersport.com en ik heb er lang plezier aan gehad we gingen ook 2x per week en tuig was voor de prijs een best leuk tuig.je moet niet denken dat je er zwaar werk mee kunt gaan doen,maar voor mee te beginnen vond ik dit prima nu men ik met pony's en heb ik een enkelspan leren tuig mooi en goed leer en ik heb een 2 span nylon tuig van ideal.je moet kijken wat je portemonnee te bieden heeft en als je pony het niet leuk vind en je hebt een duur tuig moet je dit ook weer kwijt komen aan een mooie prijs.
Lili schreef:
In het verleden had ik altijd al plannen om te gaan mennen, maar nu wil ik het dus echt gaan doen :)
Aangezien ik zelf niet veel verstand heb van mennen, ga ik natuurlijk wel opzoek naar goede begeleiding en, zodra hij beleerd is, op les.

Ik heb al een beetje rond gezocht maar kon op marktplaats niet veel degelijks vinden.
Op een website kwam ik wel dit karretje tegen;
http://www.horseshopinternational.nl/product_info.php?cPath=67_98&products_id=156
Iemand ervaringen hiermee?
Het is de bedoeling dat hij gebruikt wordt in een viltbak, dus geen zwaar mulzand, en op de verharde wegen (eventueel grasstukken). De pony die ervoor moet lopen is ongeveer 1.04 meter hoog.
Qua tuigen ben ik veel kunststof tuigjes tegengekomen.
Is dit wel goed qua kwaliteit? Of is een wat duurder leren tuig verstandiger?
Ik wil ongeveer 1 a 2 keer per week gaan mennen.
Ik hoor graag jullie reacties! :)
Ja, de zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar kreeg daar niet de antwoorden op al mijn vragen

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:06

Afbeelding
Dit tuig ben ik ook tegen gekomen bij agradi.
Ik principe precies wat ik zoek.

Dit is de tekst erbij;
Het concours tuig is een compleet leren tuig ideaal voor het lichte werk.
Met zwarte leidsels, hoofdstel met vierkante oogkleppen, schoftje met ligtogen, broek en kopervernikkelde fournituren.

Voor het lichte werk, wat moet ik me daar bij voorstellen?
En welke onderdelen van de foto zitten er dus niet bij? schaam, schaam :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:18

alles van op de foto zit er bij.lichte werk ja de een verstaat er iets anders onder als de ander.maar ik vind recreatief rijden met een sulky licht werk(je kunt hier geen marathons of zware koetsen achter hangen,het heet ook concours tuig)en een concourswagen is ook licht en een tuig voor een concourswagen is fijner en sjieker dus minder grof.hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Lili schreef:
Afbeelding
Dit tuig ben ik ook tegen gekomen bij agradi.
Ik principe precies wat ik zoek.

Dit is de tekst erbij;
Het concours tuig is een compleet leren tuig ideaal voor het lichte werk.
Met zwarte leidsels, hoofdstel met vierkante oogkleppen, schoftje met ligtogen, broek en kopervernikkelde fournituren.

Voor het lichte werk, wat moet ik me daar bij voorstellen?
En welke onderdelen van de foto zitten er dus niet bij? schaam, schaam :o

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

L_Rivaldo

Re: welke tweewieler en tuig voor grote shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:32

Ik mis de strengen met borsttuig, maar dit zal er vast wel bij zitten. Heb dit tuig ook gehad.

frodo1993

Re: welke tweewieler en tuig voor grote shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 21:35

Ja dat vroeg ik mij dus ook af over dat borststuk.
Beviel het tuig?
Ik denk namelijk dat ik het ga bestellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:27

Ik zou gaan voor een wat zwaarder tuig. Een wat zwaarder tuig heeft ook een wat bredere borst en vaak ook breder /beter zittende schoftje. Dat zit lekkerder voor je pony. Anders ga je toch gauw weer naar onderleggers toe, kost ook weer geld.
Een wat zwaarder tuig gaat simpelweg ook langer mee. Ik heb mijn enkelspan tuig van van alles samengesteld maar de onderdelen van het concourstuigje gaan het nu wel begeven (heb er denk ikdan in totaal zo'n 40x mee gemend). Het leidsel is niet goed meer, de strengen worden minder en de gaten in het borsttuig / schoftje slijten door.

Dus mijn advies: even 100,- of 200,- meer uitgeven en je hebt een kwalitatief echt beter tuigje.

De sulky is een prima sulky voor gewoon in de bak / over de weg. Heb er ook een gehad met veel plezier mee gereden. Heb nu een lekkere stevige van Cavelier, voelt wel steviger moet ik zeggen (maar kost ook 2.5 x zoveel).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:22

Ga met VanHuisUit mee; meestal zijn dat soort goedkope tuigjes niet voor niets goedkoop; stiksels liggen óp het leer, ipv. ín het leer, kritieke punten zijn niet of nauwelijks verstevigd met nylon, leer is soms erg hard en voelt als karton, etc. etc.

Ik zou nog even doorsparen, en er idd wat geld bij leggen. Kijk anders eens op MP naar mooie 2dehands tuigjes, die kun je soms ook voor een prikkie overkopen maar dan betreft het wel een merktuig of een tuig wat nieuw een stuk duurder is.
Dan heb je ook een stuk meer kwaliteit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie