[AR] fietscomputertje geeft in stap niet juist aan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FonsR1150GS

fietscomputertje geeft in stap niet juist aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:56

Wij hebben op onze recreatiemarathonwagen een fietscomputertje van het merk Sigma.
De wielomtrek staat goed ingesteld, maar nu is het vreemde dat in stap geeft dat ding een te hoge snelheid aan 11 tot 12 km/uur, zou moeten zijn 6 km/uur in stap. Pas in draf gaat hij de goede snelheid aangeven 17 tot 18 km/uur.
We hebben er al een keer een ander type fietscomputer van Sigma opgezet maar dan deed hij precies het zelfde.
Wie heeft hier ervaring mee of weet waar dit aan kan liggen.

Napie

Re: fietscomputertje geeft in stap niet juist aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:49

Heb je een draadloze? Hoe heb je de zender/ontvangen geïnstalleerd? Niet te ver van elkaar af? De drafsnelheid lijkt ook wat aan de hoge kant te liggen. Geeft hij de afstand wel goed aan. Rij eens een kilometer met de auto van stal en kijk of de afstand klopt op je teller.
Als mijn teller rommeld met de snelheid is er vaak een draadbreuk of teveel vuil tussen zender en ontvanger

FonsR1150GS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:44

Hoi Napie, ik heb het fietscomputertje gecontroleerd samen met een Garmin GPS de GPS geeft exact de goede snelheid aan, en daarom weet ik dat het fietscomputertje niet klopt.
Hij is met een kabeltje dus niet draadloos, en hij heeft het van nieuw af aan niet goed gedaan. Vandaar dat we al een nieuwe gehad hebben maar die doet het zelfde.
Zender en ontvanger zitten op het achterwiel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:55

Zitten de zender en de ontvanger beide op niet bewegende delen? Soms die ik ontvangers aan bijv de bladveren geïnstalleerd en daardoor beweegt deze teveel en geeft dan geen goede waardes. Hij gaat dan dubbelen.
Garmin moet wel goed zitten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:34

ik had dat probleem vroeger ook vaak.geen idee wat je er aan moet doen.
Ben helemaal over op gps, die doet het altijd

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:12

ik denk dat je in stap misschien gewoon in een te laag tempo zit voor een betrouwbare meting. Al fietsend ga je toch al snel 12 - 15 km per uur, zelfs als je langzaam fietst. Misschien heeft het fietscomputertje een ondergrens voor de metingen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:01

Nee hoor want mijn teller is ook van Sigma en kan het prima aangeven. Ik kan hem mooi pijlen want de afstand op de mendurancen klopt altijd goed (snelheid niet gezien in de mendurance tijdens de vet controle je rijtijd doorgaat en mijn teller dan niet meet)