[AR] Prijs menspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Prijs menspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:47

Ik probeer me een beetje te verdiepen in het mennen, omdat ik een verzorgshetlander heb die het ooit heeft gekund.
En mischien kan ik dit weer oppakken.
Natuurlijk ga ik niet als een gek beginnen, maar ik vroeg me af, wat ben je nou allemaal kwijt aan tuig, en natuurlijk een karretje.
De eigenaar wil best een spullen kopen, maar ze heeft dan over iets goedkoops wat ze dan tegen moet komen. (tweedehands)
Ik was van plan om een beetje rondteneuzen, maar dan wil ik er toch iets meer over weten.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

Pluttersput

Re: Prijs menspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:49

Dat valt heel erg mee hoor, je kan het zo duur maken als je het zelf wilt :)
2ehands kan je soms voor leuke prijsjes iets leuks op de kop tikken!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:50

Over wat voor pijzen heb je het dan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:05

Verschilt wat je wilt hebben :)
Tuigen zijn vanaf een euro of 50/100 te vinden, en koetsjes idem. Maar dat hangt ook een beetje van je kwaliteit af natuurlijk :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:02

Pluttersput schreef:
Verschilt wat je wilt hebben :)
Tuigen zijn vanaf een euro of 50/100 te vinden, en koetsjes idem. Maar dat hangt ook een beetje van je kwaliteit af natuurlijk :)

Voor die prijs een degelijk en stevig tuig, of een béetje veilig wagentje vinden, dat is vrijwel onmogelijk.

@ TS: een goed en degelijk tuig moet je toch wel zo'n 200 euro minimaal voor rekenen.
Tel daar een paar honderd euro bij op en dan heb je een echt basic wagentje, maar wel veilig en geen rijdende hoop schroot zoals op MP veel wordt aangeboden.....

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:05

Ik heb voor mijn haflinger een tuig van 580 euro gekocht, is wel echt een goeie dan, denk dat je voor een shetlandertuig 200-300 euro moet rekenen maar dan heb je wel iets goeds. En een karetje, kan je ook net zo duur maken, denk dat je voor 500 wel iets leuks hebt!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:10

shet tuigen heb je al goede van 175 etc hoor. me zus heeft er marathons meegereden. En je kunt in principe ook met een sulky gaan rijden (een zwarte) en die heb je 2dehandse voor 150/200 euro? en nieuw voor 325 (ponypret.com).
En wij hebben die sulky's al heel veel jaren en ze rijden nog steeds, een keer een nieuw bankje oid maar dat waren de kosten nog niet. Wel hebben we de oudste sulky beetje verbouwd met kruiwagenwielen en een andere as, omdat we geen nieuwe wielen ervoor konden vinden :+ we hadden er zoveel mee gecrosst ( :o) dat de lagers eruit lagen :P

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 07:27

Ik zat inderdaad zelf ook al naar sulky's te kijken. ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:31

suikermeisje schreef:
shet tuigen heb je al goede van 175 etc hoor. me zus heeft er marathons meegereden. En je kunt in principe ook met een sulky gaan rijden (een zwarte) en die heb je 2dehandse voor 150/200 euro? en nieuw voor 325 (ponypret.com).

15/200 willen mensen hem niet voor kwijt, ze willen echt bijna de nieuwprijs voor sulkys die al jaren in gebruik zijn en waarvan de bekleding niet eens meer nieuw is 8)7

Ik heb me echt rot gezocht naar die dingen maar het is echt niet te doen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:32

Millanka schreef:
suikermeisje schreef:

15/200 willen mensen hem niet voor kwijt, ze willen echt bijna de nieuwprijs voor sulkys die al jaren in gebruik zijn en waarvan de bekleding niet eens meer nieuw is 8)7

Ik heb me echt rot gezocht naar die dingen maar het is echt niet te doen

mijn excuses dan, dan heb ik gelogen :P :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:22

Daarbij zijn kruiwagenwielen totaal niet geschikt om onder een wagen of sulky te zetten..... Wielen zijn prima te vinden, maar zijn niet goedkoop.

Ik blijf er toch echt bij dat goedkoop meestal duurkoop is.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:30

JoyCiej007 schreef:
Daarbij zijn kruiwagenwielen totaal niet geschikt om onder een wagen of sulky te zetten..... Wielen zijn prima te vinden, maar zijn niet goedkoop.

Ik blijf er toch echt bij dat goedkoop meestal duurkoop is.....

toen wij de lagers eruit hadden gereden waren er geen wielen te vinden, danu dat ik het nog een keer mag melden ;)
en die kruiwagenwielen doen het prima hoor, crossen er heel wat mee af, 1x per jaar nieuwe wielen eronder en klaar is kees :)
kom maar kijken als je niet gelooft dat het goed gaat en zit ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:01

Mag ik dan even vertellen dat ik de mazzel had een gloedjenieuwe sulky aan te schaffen voor 250 euro? Heb ik overigens wel een nieuw bandje op moeten zetten, ging om een cavaletti..

mies96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:22

Ik zit nu ook nog naar een nieuwe sulky te kijken,
en inderdaad prijzen vallen nog best mee, voor ong. 150/200
heb je al best een net (tweedehans) sulkytje, nu nog even verder zoeken naar leuk tuigje :D

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:26

Sulky was ik stiekem naar aan het kijken voor mijn shetje..
zijn niet heel duur,zo'n 150-250 euro,
Tuig heb je voor zo'n 100 euro

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:37

Ik heb destijds een tuig van 100 euro nieuw gekocht voor mijn shet, maar dat is echt hele goedkope rommel. Blíjf aan het vetten en is ook niet erg mooi. Raad echt aan meteen een wat duurder tuig te kopen, daar ben je waarschijnlijk ook meteen tevreden mee in plaats van dat je er na een paar keer rijden achterkomt dat je echt nog even door had moeten sparen en uiteindelijk alsnog heel veel geld kwijt bent.
Zelfde geldt voor wagentjes:)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:55

Als mensen een beetje degelijke sulky's op internet zien voor 150, dan mogen ze de link ook meteen even naar mij sturen :+

hoikarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:00

je moet niet te goedkoop gaan zitten als er wat gebeurd heb je er spijt van

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:07

ik denk dat je een leuk 2dehands tuig op de kop kunt tikken voor 100/150,-
je hebt ook nieuwe goedkopen tuigen van 100,- ik heb er nooit problemen mee gehad met mijn shet en sulky reed wel niet iedere dag zo'n 1x per week niet vaker.
sulky zul je ook wel op internet vinden rond de 200,-
IS MAAR NET WAT JE ZOEKT

zelf rij ik niet meer met mijn shet deze staat bij een vriend nu in 2 span,ik rij nu met pony's van 128/130cm in enkel en 2 span.
ik heb een 2 spantuig van ideal nylon dat super bevalt en ook met regelmaat gebruikt word deze kosten in shet maat enkelspan rond de 300,- kun je bij divoza op de site bekijken maar ideal is wel van super kwaliteit,bij divoza heb je ook een boerenwerktuig staan en dit kost 115,-nieuw zit geen broek bij dus moet je kar met rem.je kunt het zo gek maken als je wilt.voor de wei te slepen van onze kwpn hebben we gewoon een nylon van imperial kost 100,- bij agradi.het ligt er ook gewoon aan wat je er mee wilt gaan doen.ons enkelspantuig voor de pony's is van super kwaliteit leer maar zou niet weten welk merk heb het op marktplaats gekocht nieuw was van een rest party voor 150,-.
succes met het vinden van wat leuks ik zou graag willen weten als je een keus zou hebben gemaakt ben nieuw schierig naar wat je gaat kopen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:41

JoyCiej007 schreef:
Voor die prijs een degelijk en stevig tuig, of een béetje veilig wagentje vinden, dat is vrijwel onmogelijk.

@ TS: een goed en degelijk tuig moet je toch wel zo'n 200 euro minimaal voor rekenen.
Tel daar een paar honderd euro bij op en dan heb je een echt basic wagentje, maar wel veilig en geen rijdende hoop schroot zoals op MP veel wordt aangeboden.....

Je hebt wel gelijk hoor.
Goedkoop kan duurkoop zijn.
Maar anderzijds kan je ook een goed product op de kop kunnen tikken (qua prijs-kwaliteitverhouding).
Onder het zadel net zo, de één heeft een kiefferzadel en de ander rijdt op een wintec.
Het is ook maar net wat voor eisen je aan het tuig stelt (denk ik).