[AR] Wat zijn goeie maar betaalbare tuigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

Wat zijn goeie maar betaalbare tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 10:50

Hallo allemaal~!!

Ik heb even jullie advies nodig kwa tuigen...
Ik moet nu echt een nieuw tuig hebben voor me wels A pony..
Zit ook tetwijvelen of ik dan gelijk voor haar 3 jarige zoon er ook 1 moet kopen gelijk?
Tis de bedoeling dat ze ooit in 2-span komen. Maar haar zoon is nu nog volop in de groei...
wat zouden jullie doen?

Wat zijn goeie maar betaalbare tuigen??

Wie heeft er tips en advies....

gr melanie

Maisie

Re: Wat zijn goeie maar betaalbare tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:33

Ideal heeft mooie betaalbare tuigen. voor je 3 jarige kan je er ook al een aanschaffen hoor. Je kan meestal nog wel wat verstellen. Als je een combinatietuig neemt dan kan je die ook ombouwen naar 2-span.

Ik heb trouwens ook een nakomeling van special edition super pony vind ik !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:23

Heel goed zoeken op marktplaats naar een goed tuig. Heeft bij mij 4 maanden geduurd maar vanochtend heb ik voor de helft van de nieuwprijs een maar paar keer gebruikt 2-span ideal luxe marathontuig opgehaald. Of je kunt uitkijken naar een ander echt goed tuig. Als het een of twee jaar gebruikt is is het vaak ook lekker soepel en kan het echt nog jaren mee.

Wat Maisie zegt, van Ideal is erg handig en van goede kwaliteit, alles is ook los verkrijgbaar. Overigens vind ik die van Imperial Riding ook netjes, maar net weer wat minder dan Ideal (is ook wat goedkoper), zie je ook terug in het leer, is net wat stugger. Van Ideal wordt gezegd dat ze erg stug zijn maar dat is een kwestie van veel invetten / goed onderhouden dan wordt het lekker soepel.

Dan heb je veel merkloze tuigen, maar dat zie je na een stuk of 15 / 25 x gebruik echt wel terug. Leer wordt dun, gaat op de plaatsen waar stiksels zit loslaten of komen barsten in. Ik had zo'n tuig meegekregen met een van mijn pony's en van de week scheurde opeens het leidsel vrijwel doormidden :( Dat wil je toch niet meemaken!

Wij hebben ook Welsh A'tjes, die lopen in maat Shetland. En dat staat dan echt niet op het laatste gat, dus kun je nog volop verstellen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:38

ik heb een combinatie tuig van ideal 2span deze kun je ook ombouwen naar enkelspan dan heb je 2 vliegen in een klap ik zou dus kijken voor een webtechtuig.ik ben er trouwens erg tevreden over.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:39

o,ja en het is zeker betaal baar niet te duur voor zeer mooie prijs je kunt bij divoza kijken daar staan ze afgebeeld dan heb je een voorbeeld
keona schreef:
ik heb een combinatie tuig van ideal 2span deze kun je ook ombouwen naar enkelspan dan heb je 2 vliegen in een klap ik zou dus kijken voor een webtechtuig.ik ben er trouwens erg tevreden over.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:58

Ik heb een libby's tuig uit Engeland (nylon). Ben er zeer tevreden over en was nog geen €400,-.
Het is sterk en makkelijk in onderhoud (eens in de zoveel tijd in de wasmachine ;) ).
Miro krijgt er geen schuurplekken van en het is lekker licht en in veel kleurtjes te verkrijgen.
http://www.libbys-tack.com/

LADPR

Re: Wat zijn goeie maar betaalbare tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:18

Ik rij met het basic tuig van Pfiff. Die is er vanaf € 149,95 (afhankelijk van welke maat je nodig hebt) Ben er niet echt zuinig op kwa weg leggen of onderhouden maar hij doet het prima. Vriendin van mij rijd al jaren met deze tuigen en doet er ongeveer 5 jaar mee zonder zuinig te zijn erop.