Maar ik heb een probleem met het halthouden, ze gaat heel abrupt halthouden en gooit haar hoofd omhoog, ik rijd op een enkel gebroken bitje Nu zit ik erover te denken om een rubber"stangetje" te nemen, of een enkelgebroken appelbitje (omdat die ook zachter bekleed is laat maar zeggen) (een liverpool erin hangen hoef ik niet te proberen, want dan staat ze alleen nog maar op haar achterbenen en durft ze niet meer te lopen, ze is heel erg gevoelig)
Ook in het achterwaarts houdt ze haar hoofd hoog, ik vind dit zelf erg storend.
ik kan het niet aan mijn instructeur vragen, waarom? PB maar.
Graag zou ik tips hebben hoe ik kan halthouden zonder dat ze haar hoofd omhoog gooit, in de rest van de overgangen doet ze het gewoon netjes, zonder dat ik zit te trekken ofzo, zelfs van galop naar draf etc. onder het zadel doet ze het ook, en kan dus ook niet met de benen of de zweep naar de hand toe drijven in een overgang naar het halthouden (in de rest van het lopen gaat dat aardig) maar dan denkt ze dat ze vooruit moet.
als ze eenmaal een tijdje stilstaat ontspant ze wel weer, maar afbuigen en stilstaan doet ze dus niet (ben hiermee al een jaar aan het tobben) en ik weet dat ik geduld moet hebben en veel oefenen, heb ik met de linkerstelling ook moeten doen, en dat lukt nu ook netjes en stuk makkelijker.
dit is 2,5 jaar geleden, toen ging ze in de broek hangen en achter de loodlijn, nu gaat ze niet meer in de broek hangen gelukkig, maar wel heel erg tegen de hand. Nu moet ik in de M ook meer halthouden en wordt er natuurlijk (logisch) verwacht dat ze netjes halthouden, ze staat super stil maar niet netjes

zo loopt ze normaal gesproken (half jaartje terug)