[AR] Welke kleur Ideal tuig en prijzen vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Welke kleur Ideal tuig en prijzen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:35

Ben vandaag bij Van Rijs geweest om mijn huidige tuig te laten maken (stikseltje los) en heb meteen geinformeerd voor een nieuw tuig.

De keuze is zowiezo al gevallen op een bruin ideal tuig. Maar nu de vraag, welke kleur bruin?

Ik zit vreselijk in tweestrijd met mijzelf. Ik kan het tuig niet in de goed kleur alvast mee nemen om te kijken hoe het staat omdat het tuig speciaal voor mij in de maat pony en kleur bruin moet worden gemaakt, afname is dus verplicht....
Heb nu een tuig mee in het zwart om te passen voor de maten enzo en ga vrijdag terug en dan ga ik mijn nieuwe tuig definitief bestellen!!!!
Het gaat trouwens om het Marathon tuig.

Ik heb al een bruin hoofdstel voor het rijden dus ik weet wel dat bruin bij Roza zal staan maar nu nog welke kleur bruin?

Dit zijn mijn keuzes:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... x=91&ty=68

http://img.photobucket.com/albums/v235/ ... CT0010.jpg

En dit is de pony waar het op moet komen (ook niet geheel onbelangrijk)
Afbeelding

Ik vind de lichtbruine zelf heel erg mooi maar besef ook dat het heel kwetsbaar is qua kleur veranderingen enzo, ik snap dat het donkderder wordt van invetten e.d. maar ben ook bang dat ik kleuverschillen krijg door bijvoorbeeld regen ofzo. En wanneer ik een los onderdeel wil bestellen zal er ook sneller kleurverschil zijn....

De donkerbruine daarintegen vind ik ook mooi maar toch anders, als die beschadigd wordt het toch sneller een lichte kras maar dit tuig kan wel weer mee hebben qua regen enzo.....

Ow ik vind het zo moeilijk!!!!

Ik heb trouwens een donker blauw met witte van der Mee recreatiewagen (mocht je het boeiend vind :) )

En mag ik ook vragen wat jullie voor je Ideal tuig hebben betaald? En welk type je dan hebt en in welke kleur?
Laatst bijgewerkt door Crista op 17-08-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Re: Welke kleur Ideal tuig en prijzen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:47

ik zou voor de eerste kleur gaan.

voor mijn ideal enkelspantuig, pff das alweer ff geleden, zal wel rond de 500 euro's liggen, exl. hoofdstel en leidsels.
tweespan koste 1200 in het zwart allemaal trouwens

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:12

'' k zou voor de eerste gaan.denk dat die het mooiste is op je paardje. heb je geen prijslijst meegekregen bij van Rijs?

m'n ideal is 2e hands... dus dat telt niet :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 14:24

jawel heb wel prijzen gehoord enzo maar volgens mij klopt he tniet helemaal met de prijzen welke in de folder van ideal staan.... dat meisje had het over 700 tot 750 euro maar volgens mij is het tuig wat ik wil 620 euro, in het bruin.....

maar vraag het vrijdag zowiezo wel ff goed na en neem de prijslijt van ideal mee, die heb ik hier thuis liggen namelijk :).

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:20

Ik heb de 2e kleur tuig van ideal. Was €600 kwijt incl hoofdstel, leidsels en extra veiliheidslichtogen.

Marathon luxe tuig

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:50

Bij mij komen einde van de maand langs ik heb gekozen voor Ideal zwaar marathontuig enkelspan in het zwart.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:11

@ _Patrick_ : weet je al wat je daarvoor gaat betalen? En wie komt er langs?

En waarom de keuze voor Zwaar marathon en niet luxe?

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:22

Heb de prijzen niet naast me liggen, maar meende dat het rond de €650,= is.

Ik vind zwaar marathon mooier staan op een Tinker.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:29

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:32

@ klien, helaas kan ik daar dus het tuig wat ik wil niet vinden. Ik moet bruin in pony maat hebben van het luxe marathon tuig....

Dit moet speciaal voor mij besteld worden...

Vind dit site van de divoza erg oncompleet qua informatie, maten en kleuren, vandaar dat ik het hier ook vraag :)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:41

Als je dan toch moet laten maken, dan zou ik kiezen voor eigen maak van een zadelmakerij en niet kiezen voor Idealtuig. Voor een bedrag van € 600,- tot € 700,- maken ze bij ons in de buurt het tuig op maat, mooi breed en soepel leer.
Ideal is vaak slecht gestikt is de ervaring bij onze menvereniging, leer is te stug, je ziet vaak dat er snel dingen loslaten of gaan slijten. Het is het overwegen waard.
Wij hebben het ook op maat laten maken en gebruiken dit al ruim 5 jaar heel intensief, meer dan twee keer per week, het ziet er nog top uit!

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:54

Alle merken en eigen maak zullen voor en nadelen hebben.
En denk dat het ook met het onderhoud te maken heeft.
Maar de een vind eigen maak fijn de ander merk a en weer een ander merk b dat is persoonlijk.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:31

persoonlijk zou ik eerder met van Rijs in zee gaan i.p.v. Divoza...

menwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:41

Wij thuis rijden allemaal met ideal tuigen in de kleur notenbruin (donker) en dan de luxe versie zowel enkel als tweespan en ook gewoon menwedstrijd. Is een prima stevig tuigje en de kleur blijft gewoon mooi.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:44

Ze komen bij mij van de Heimolen langs, hun gaven naar mijn mening goede uitleg en informatie.

Alles is in verschillende maten verkrijgbaar, dus heb je van ik noem maar iets hoofdstel cob en de rest van het tuig maat full nodig dan kan dit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:27

wij hebben het 2 spantuig van ideal type webtech dus nylon het is zwart met bruin onderlegd ik heb er nieuw 550,- voor betaald exc broeken en hoofdstellen ik heb er nu ook broeken bij zwart zwart onderlegd deze waren 130,-.

als ik uit die twee tuigen van jou mocht kiezen kwa kleur zou ik de eerste pakken de lichte kleur als je licht bruin niet met olie vet verkleurd het niet.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:44

als ik menspul nodig heb, haal ik dat dus ook ergens waar ze verstand hebben van mennen, en dus zeker niet bij de divoza, dan rijd ik liever een stukje verder om naar Van Rijs :j

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:45

Heheh mee eens bij de Divoza hoef je echt niet om menspullen te vragen. Mijne komt bij de paardenschuur in Amerongen vandaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 02:08

Ik vind het donkerdere bruin mooier.
Wat leuk dat je een appaloosa hebt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:10

ik gebruik mijn ideal tuigje nu ook al 3 jaar intensief er is nog geen stiksel los. Ik vind zelf ook het donkere bruin mooier.

Wij halen hier ons tuig bij tuigmaker parree. Als er wat mee is kan je ook altijd bij hem terrecht.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:51

haha meerendeel hier zou voor de donkerbruine gaan....

Vrees toch dat ik mijn keuze heb gemaakt en dat het lichtbruin wordt, paar keer goed met olie in smeren en hij wordt ietsje donkerder, precies de kleur die ik wil :)

Ga vrijdag definitief bestellen en dus beslissen..... laat het jullie nog wel ff weten (als ik dat nog red voor ik op vakantie ga...)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:23

De lichte kleur is denk ik mooi op je paardje, idd na een keer olie krijgt hij een mooie kleur, en even een tip, daarna met blanke schoensmeer insmeren en uitpoetsen, dan komt de kleur waanzinnig mooi uit.
Staat vast supergaaf op je paardje !!

wel foto's plaatsen tegen die tijd he ?!

Wij hadden een pony luxe marathontuig op mijn Arabier in het zwart, een supertuig !!!
En moooi luxe met doorlopende strengen, dat staat mooi chique, dan heb je niet die gespen naast de borst waardoor het mooi glad doorloopt.