[AR] Harde wielen voor het bos ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Harde wielen voor het bos ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:37

Afgelopen weekend ben ik aan het mennen geweest in het bos, de ondergrond was hier en daar wat drassig. Het viel me op dat mijn fries het toch wel zwaar had.
Mijn marathonwagen heeft gewoon de standaard wielen met rubber en lucht.
Nu ben ik op zoek naar een boscross wagen voor erbij, zijn harde wielen beter als de wielen met lucht ?

Pluttersput

Re: Harde wielen voor het bos ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:42

Wij mennen in het bos met harde wielen, en ik merk toch dat het vrij makkelijk gaat. Herman trekt ons zomaar overal doorheen, zelfs als ze een centimeter of 5 wegzakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:52

Ik heb altijd met harde banden gereden en deze laten vervangen door luchtbanden omdat dit echt lichter is :j
Vooral met klapzand merk je het verschil goed.
Wat ook goed werkt zijn grote en vooral brede wielen.
Afbeelding
Dit waren dus eerst harde wielen, we hebben de velg laten vervangen en nu zitten er dus grote brede luchtbanden op.
Niet mooier, wel veel lichter in het terrein.

menwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:52

op de harde weg zijn luchtbanden fijner, minder geluid in de bossen hebben ze ook wel voordelen mits ze op de juiste bandenspanning staan dan.
Als je echt wedstrijden wilt gaan rijden dan zijn harde wielen bij de top verplicht. Voordeel van harde wielen zijn je kun nooit een lekke band krijgen, je kunt strakker langs obstacel. nadeel in het mulle zand trekt het zwaarder en zwiert de kar meer.
Ik heb zowel een kar met harde wielen voor de wedstrijden en een met luchtbanden voor rond het huis.

succes

Letsdunit schreef:
Afgelopen weekend ben ik aan het mennen geweest in het bos, de ondergrond was hier en daar wat drassig. Het viel me op dat mijn fries het toch wel zwaar had.
Mijn marathonwagen heeft gewoon de standaard wielen met rubber en lucht.
Nu ben ik op zoek naar een boscross wagen voor erbij, zijn harde wielen beter als de wielen met lucht ?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:08

Hier had iemand harde wielen en die is overgestapt naar luchtbanden en die wil nooit meer terug!! Zeker in het hobbelige bos zijn luchtbanden ideaal voor de vering.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:06

De sporen van harde wielen zie ik altijd in het bos en van rubber banden nauwelijks. Ze snijden gewoon veel dieper in.
Het bos is momenteel gewoon zwaar en ik weet niet of je paard die ondergrond gewent is anders kan het best zijn dat hij daarom er hard aan moest trekken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:59

ik zou ook voor rubber banden gaan voor zachte ondergrond, dat trekt makkelijker dan harde wielen...