[AR] 2 vragen m.b.t. mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

2 vragen m.b.t. mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:47

Ik heb al een enige tijd een tweewielertje voor mn shetje.
Hij vindt het fantastisch om er voor te staan, dat koppie zo erbij :D heerlijk!

Maar dan... ik had pas de broek eraf gehaald, omdat mijn karretje geremd is.
Zo kreeg hij ook wat meer bewegingsruimte. Alleen is het probleem dat het karretje wat naar ''achteren'' kiept
als hij halt houdt. Als de broek eraan zit, heb ik hier geen last van.
Hoe kan dat? Hij is dan niet in evenwicht leek mij, maar met broek wel? dat vond ik dus nogal gek..

En dan vraag 2 :
hoe strak moeten de strengen zitten? Als hij stilstaat, staat er een lichte spanning op, maar als hij gaat lopen hangen
ze soms slap ( de ene keer wel, de andere keer niet ).

hoop dat jullie me kunnen helpen :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:57

Vraag 1: dat is gewoon natuurkunde. De wagen wil naar voor door rollen maar dat gaat niet dus komt hij wat om hoog, dit gebeurd ook met een vierwieler. Dit is minder met een broek omdat het paard dan de wagen zelf tegen houd en dus de wagen minder ver naar voren door wil rollen. Weet niet of je dan bij een tweewieler dan naar je balans moet kijken omdat ik niet veel ervaring heb met tweewielers.

Vraag 2: Als je paard in de strengen staan moeten de licht ogen recht naar beneden of iets naar voren hangen. Wanneer je paard loopt zal hij soms moeten trekken en soms zal de wagen iets sneller rollen dan het paard, Bijvoorbeeld door oneffenheden in de weg oid. Over het algemeen zal een paard meestal niet in de strengen staan wanneer hij stilstaan maar dat kan misschien ook komen door het feit dat jij nu zelf remt en je de rem van de wagen misschien iets sneller inwerkt dan het paard vertraagd. Was dit ook al zo toen je wel een broek gebruikte?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:06

als je geen problemen hebt met de broek zou ik deze er aan laten waarom de broek er afhalen.de meeste mensen rijden ook 2 span zonder broek ik heb ze mij er juist bij gekocht vind het veel veiliger stel je remt te laat of de rem werkt niet goed,dan heb je hier bij ons een groot probleem.ik zou de broek er weer aan maken.en ik sluit me ook aan bij wat hier boven geantwoord is
ruiter1992 schreef:
Ik heb al een enige tijd een tweewielertje voor mn shetje.
Hij vindt het fantastisch om er voor te staan, dat koppie zo erbij :D heerlijk!

Maar dan... ik had pas de broek eraf gehaald, omdat mijn karretje geremd is.
Zo kreeg hij ook wat meer bewegingsruimte. Alleen is het probleem dat het karretje wat naar ''achteren'' kiept
als hij halt houdt. Als de broek eraan zit, heb ik hier geen last van.
Hoe kan dat? Hij is dan niet in evenwicht leek mij, maar met broek wel? dat vond ik dus nogal gek..

En dan vraag 2 :
hoe strak moeten de strengen zitten? Als hij stilstaat, staat er een lichte spanning op, maar als hij gaat lopen hangen
ze soms slap ( de ene keer wel, de andere keer niet ).

hoop dat jullie me kunnen helpen :)

zonnestraal2

Re: 2 vragen m.b.t. mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:22

bedankt voor jullie reacties :) ik heb na die keer ook de broek er weer aan gedaan, men nu ook weer mét broek ;)

liedje89

Re: 2 vragen m.b.t. mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:38

Als je trouwens ook met broek je paard in de strengen hebt staan in stilstnad zal je broek misschien wat losser moeten.