[AR] Zilco tuig laten aanmeten, waar moet ik op letten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Zilco tuig laten aanmeten, waar moet ik op letten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:00

Lieve bokkers,

Ik heb al eerder een topic geopend over wel of geen zilco tuig. Dat is even op een laag pitje gegaan, i.v.m. dat ik misschien ook wel een nieuwe wagen wilde, en tja het geld groeit me nu eenmaal niet op de rug. :o Omdat ik nu nog niet de wagen kan vinden(tweedehands) die aan mijn eisen voldoet ga ik toch nu voor een zilco, en dan spaar ik verder voor een wagen.

Nou ben ik van plan om EMS paardensport te laten komen, want die passen kosteloos aan huis. Ik wil de SL sports met empathie borst. Maar wie heeft er ervaringen met EMS en waar zou ik specifiek bij een zilco tuig op moeten letten bij het passen?

Hoor t graag! :D

Keet

Re: Zilco tuig laten aanmeten, waar moet ik op letten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:34

Ik heb mijn thuig bij EMS vandaan :) Aardige man, kundig.
Ik heb ook het tuig wat je wilt passen. Zorg ervoor dat je ook de strengen bij je wagen past, deze kunnen nog wel eens te lang uitvallen. En zorg dat je veiligheidslichtogen bij je tuig krijgt/neemt, die zitten er niet standaard bij.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:08

Ok ja die wil ik zowiezo, mijn huidige tuig is goed maar juist om die kleine gespjes van die veiligheidslichtogen, ga ik over op een ander tuig en dan maar gelijk een zilco.

Dat van die strengen is ook een goede ja.. dus zowiezo even mn wagentje erbij pakken.. :o

Hoe groot zijn jou pony's? Moest je nog een bepaald onderdeel in pony maat hebben i.p.v. shetlander maat?

Heb hem net aan de lijn gehad, maar hij moest even kijken wanneer hij kon komen, hij heeft zijn been gebroken en kan dus niet zelf rijden :+ Ben wel benieuwd!

Bedankt voor je reactie!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:12

Dat is balen dat hij zijn been heeft gebroken. Hij zit ook op bokt trouwens.

Mijn ponys zijn beide 93 cm :) dus nee, alles in maat shetlander.

Mijn strengen zijn dus véél te lang (heb niet gekeken met de wagen erbij) Deze moeten dus ingekort worden.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:18

tja dat gaat waarschijnlijk niet zo makkelijk met dat kunstof spul. Daarom heb ik zolang getwijfeld over kunstof. Ik kan zelf een hele hoop met leer, dus dat is super handig, maar of ik ook hier iets aan kan repareren betwijfel ik..

Wat voor strengen zitten er standaard bij, met stroppen of D voor panieksluitingen? Want daar twijfel ik ook nog over. Zou eigenlijk wel naar panieksluitingen willen maar dan moet ik even kijken of ik van die ogen aan mn zweng kan maken. Maar ja als ik dan toch bezig ben kan ik het beter gelijk helemaal goed doen.. :o :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:21

Met een ring voor panieksluitingen.
Kunststof kan net zo aangepast worden als leer hoor ;) daar moet je je niet druk om maken.

Die sluitingen aan je zweng zijn wel super fijn :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:35

Ja dat is zo,, én EMS adverteerd op mp dat je nu gratis wat dingetjes erbij mag uit zoeken. :o Kan ik mooi eens voor die sluitingen gaan, en misschien dan ook gelijk maar van die broeksluitingen.. dan is het helemaal perfect! :D *D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:57

Joehoe volgende week woensdag komt mn nieuwe tuig! (als het past dan) en met een beetje geluk heb ik dan ook die extra ogen op mn zweng, kan ik het meteen goed doen :D