Ik heb gisteren mijn shetlanders weer opgehaald en zijn nu dus beleerd voor de wagen. nu wil ik zelf natuurlijk ook beginnen met rijden, het enige wat ik nog mis is een zweep. weet iemand welke lengte zweep ik nodig heb voor mijn shetten van 92cm??? alvast bedankt!
Peelie: dit staat bij AR, dit gaat dus over aangespannen rijden. Regina: hangt van de lengte van je pony af (en niet zozeer van de stokmaat), op hoeveel afstand hij van de kar staat, en hoever naar achteren de bok is. Je moet idd de schoft en evt schouder goed kunnen raken. Natte vingerwerk zou ik zeggen dat je toch wel snel aan de 1.60 zit.
Zou gewoon even de afstand meten. Een te korte zweep is niet handig. Iets langer vind ik zelf wel fijn omdat je hem dan boven het handvat kan pakken ipv aan het handvat. Krijg ik niet zo'n lamme arm en kramp hand (ivm dikke leidsels/smalle vingers).
Als je een fijne menzweep wilt, zou ik je aanraden een fiberglas menzweep te kopen. Deze zijn wel wat duurder, maar veeeeel lichter, dus beter voor je pols/onderarm.